Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-12-17, 23:33
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Får Arminius in "My Awakening" av David Duke nån gång?

Ja, det borde gå att lösa. Ska kolla upp det.

Finns ju en svensk översättning också, tyvärr så har några andra köpt rättigheterna till översättningen och verkar inte vilja ge ut den.
Citera
2012-12-17, 23:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk

Finns ju en svensk översättning också, tyvärr så har några andra köpt rättigheterna till översättningen och verkar inte vilja ge ut den.
Engelska är för mig att föredra faktiskt
Citera
2012-12-17, 23:56
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:

Är detta vanligt förekommande att bolag köper upp "oppositions/kontroversiella" böcker och vägrar ge ut dom? Så jag uppfattade det du skrev, jag kanske missuppfattade och dom endast är bara långsamma på ge ut boken.

Annars gillar jag bättre att få läsa böcker på svenska, att läsa dom på engelska skulle ju va bättre i det långa loppet men på kort sikt så skulle jag antingen missa massa innehåll eller få sitta med en uppslagsbok när de väl behövs och läsningen skulle gå långsammare.
Citera
2012-12-18, 00:11
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Är detta vanligt förekommande att bolag köper upp "oppositions/kontroversiella" böcker och vägrar ge ut dom? Så jag uppfattade det du skrev, jag kanske missuppfattade och dom endast är bara långsamma på ge ut boken.

Annars gillar jag bättre att få läsa böcker på svenska, att läsa dom på engelska skulle ju va bättre i det långa loppet men på kort sikt så skulle jag antingen missa massa innehåll eller få sitta med en uppslagsbok när de väl behövs och läsningen skulle gå långsammare.

Vet inte, men här är det andra nationalister som äger rättigheterna. Jag vet inte om de tänker ge ut boken, men med tanke på hur lång tid som gått är jag osäker, och det känns istället som man köpt rättigheterna mer för att ingen annan (läs Logik förlag) ska ge ut den. Men det är ju bara spekulationer och jag hoppas jag har fel, för jag vill verkligen ha boken på svenska.
Citera
2012-12-18, 02:50
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Vet inte, men här är det andra nationalister som äger rättigheterna. Jag vet inte om de tänker ge ut boken, men med tanke på hur lång tid som gått är jag osäker, och det känns istället som man köpt rättigheterna mer för att ingen annan (läs Logik förlag) ska ge ut den. Men det är ju bara spekulationer och jag hoppas jag har fel, för jag vill verkligen ha boken på svenska.
Det fanns intentioner att ge ut boken, men var väl ekonomiska- och tidsaspekter som gjort att boken inte kommit ut än. Om jag inte är helt ute och cyklar så är den översatt och klar.

/Micke
Citera
2012-12-18, 23:48
Bannlyst
Mikael Skillt kommentar på detta? Det räcker tydligen inte med att klippa av fingrarna på folk. Och om det ligger någon sanning i detta så blir man ju mörkrädd.

Taget från nationalisten Izabella Nord's facebook

Citat:
Izabella Nord

Jag utgår från att de flesta på min vänlista tycker att den bosniska tjejen (?) som hängde ut massa tjejer som slampor är en förebild.
Det är alltså en icke-svensk. Det här är dessutom GYMNASIEELEVER.

"Det har spridits kränkningar, bilder och rykten via Instagram och facebook som rör elever på vår skola"
"Detta är inte första, och säkert inte heller sista, gången som rykten sprids på sociala medi
er. Det går fort och når många. Vi vill uppmana alla skolor och övriga som arbetar med ungdomar att ta upp och föra dialog med dem kring värdegrundsfrågor och kränkande behandling på sociala medier." (@realisten.se)

En uthängning med bild får presentationen:
" Den här bruden har knullat varenda kille i Biskop. Smygorren spelar ängel men i verkligheten är hennes fitta så ofantligt stor att man kan lägga in 1000 bollor i hennes f. Vill även tillägga att hon inte vet vad tvål och vatten är, utan hon går till "Kicks" och lägger parfym ist för att duscha..."

Jag sa direkt till min kille: "hon har gjort en Skillt..."
Jag fylldes av obehag. Vet inte hur många sätt jag blivit kränkt på nu av Den (M.S).
Alla vet på något sätt, de flesta har sett, men folk snackar och skvallrar helst eller rent utav ignorerar.
Just en av hans grejer var uthängning#1 lägga ut bilder med mitt telnr (vill ej påminna om resten) men "Ja, även fina ladies kan vara snuskiga " bl.a
En massa kränkningar av honom där folk ihop med honom garvade på min bekostnad...
Jag fick efter det inviter av män i rörelsen via telefonen och mer via mail.

Vill inte ta allt igen. Men tycker att han och de som står bakom det är vidriga. Likaså ni som bara vill veta för skvaller!

NÄSTA GÅNG KAN DET VARA DU!
Like · · about an hour ago ·

Citat:
Izabella Nord

Det är Den som hänger ut pedofiler för att få status ( bli känd och omtyckt) men som hänger ut kvinnor o barn på nätet med då Den känner för att jävlas o smutsa ned.

Du var med i denna vevan då det var uthängning nr 2 där den kallade min son för efterbliven (vilket han inte är.)

Samme dåre som skryter om alla hot öppet på nätet o där Den klippt (?) fingrar av folk.

Nationalister tycker tydligen att detta är bra..
about an hour ago
Senast redigerad av Aegiz 2012-12-18 kl. 23:55.
Citera
2012-12-18, 23:55
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Mikael Skillt kommentar på detta? Det räcker tydligen inte med att klippa av fingrarna på folk. Och om det ligger någon sanning i detta så blir man ju mörkrädd.

Nja... Hon for med en del lögner så jag klippte helt enkelt ut vår konversation från Facebook för att visa på lögnerna, varken mer eller mindre. Sen om det är en uthängning vette fan, utan snarare så att om man ljuger så får man vara beredd att sanningen slår tillbaka.

Hela historien finns kvar på Facebook för den som är intresserad av hur det gick till.

Sensmoralen är som följer - Ljug inte öppet om du inte vill få sanningen tryckt i ansiktet.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2012-12-19 kl. 00:06.
Citera
2012-12-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz

Inget oväntat. Allt tyder på att Skillt är psykopat. Att SvP inte sågar av Skillts gren kan vara det största misstaget "rörelsen" någonsin har gjort. SvP har allt i sin egen hand. Man går till val med det starkaste programmet och alla nationalisters stöd 2014, eller så väljer man att gå till val som de extremistiska psykopaternas och den inavlade "rörelsens" skinnskallealternativ 2014. Vi är många som undrar hur det blir. Allt hänger på hur pass beroende SvP anser sig vara av ballasten.
Citera
2012-12-19, 04:24
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Nån som har koll på hur många nya medl. SvP fått under året?
Citera
2012-12-19, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nån som har koll på hur många nya medl. SvP fått under året?
Ungefär dubbelt så många som de hade förra året. Några exakta antal kommer du inte att få reda på innan ledningen bestämmer sig för att släppa de uppgifterna.
Jag förstår att det är intressant, det tycker jag också att det är, men i dagsläget har man beslutat att siffrorna inte är publika.
Senast redigerad av Straybullet 2012-12-19 kl. 04:44.
Citera
2012-12-19, 12:13
Medlem
QMs avatar
Sådär, tecknat medlemskap i SvP, har velat länge fram och tillbaka. Ni kan tacka Straybullet för detta, han gör oerhört bra reklam för partiet.

Hur ofta kommer Framåt hem i brevlådan?
Citera
2012-12-19, 12:14
Medlem
QMs avatar
dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem