2012-12-26, 17:17
Medlem
Jag börjar seriöst fundera på om jag har varit en mördare i mitt förra liv eller något. Jag har sådan enorm otur när det gäller allt här i livet. Alla sjukdomar man kan ha drar jag på mig, alla knäppa grejjer som är extremt ovanligt att råka ut för händer mig.

Det har gått så långt att jag till och med knappt reagerar längre när jag får ett negativ besked eller upptäcker något nytt fel på kroppen, jag bara småskrattar och ruskar på huvudet och tänker "detta är ju löjligt, IGEN?"

Tror ni att det är helt random att så mycket negativa saker händer en och samma person, eller ligger det något mer bakom?
Citera
2012-12-26, 17:25
Medlem
Flytande_argots avatar
Tvätta händerna ofta. Seriöst - det är ingen slump att läkare tvättar sina händer mer än 30 gånger om dagen.

Och du krockade inte med en ambulans och dog tidigare idag?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ambulans-i-krock-vid-salen

Är inte det något positivt att fokusera på? Du lever trots allt.

Fokusera på det positiva i livet. Är så jävla lätt att snöa in på motgångar och inte se sånt som faktiskt är positivt.
Citera
2012-12-26, 17:36
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullerbytta
Jag börjar seriöst fundera på om jag har varit en mördare i mitt förra liv eller något. Jag har sådan enorm otur när det gäller allt här i livet. Alla sjukdomar man kan ha drar jag på mig, alla knäppa grejjer som är extremt ovanligt att råka ut för händer mig.

Det har gått så långt att jag till och med knappt reagerar längre när jag får ett negativ besked eller upptäcker något nytt fel på kroppen, jag bara småskrattar och ruskar på huvudet och tänker "detta är ju löjligt, IGEN?"

Tror ni att det är helt random att så mycket negativa saker händer en och samma person, eller ligger det något mer bakom?

Det är enbart slump. Man kan ha en lång runda av otur innan det vänder. När det vänder se till att du missar möjligheterna pga din negativa attityd.
Citera
2012-12-26, 17:51
Medlem
Du ska ta dom med en klackspark och inte gräma dig över det som hänt. Vissa drabbas mer än andra men tro mig man väljer själv vilka motgångar man ska klara av i livet. Acceptera och väx med dem. Det kommer en fas med medgångar också. Är du negativ och bitter så ska du kämpa hela livet med en massa motgångar. Livet kan bestå av mycket motgångar och den som klarar dessa galant blir också starkare och motståndskraftigare med tiden. Inget kommer till dig av en slump. Visst kan du ha gjort en massa dåliga saker i ett tidigare liv men du får en chans att rätta till en del och bli klokare i och med det.
Citera
2013-01-03, 00:08
Medlem
Undrar vad Jesus och martyrerna skulle säga I vissa reinkarnationer har vi tagit på oss mer än i andra. Du vet nog själv om du är en god eller ond individ förresten??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in