Skoj att se en flashbacktråd som liknar outlawdiskussioner, snygg bollrullning TS
1.05 har alltid varit en knivig regel, det gäller såklart att hitta rätt nivå. Detta kan man dock INTE i detalj skriva i regeln, som kanske vissa tror. Man får helt enkelt lite på att det finns lite i skallen på de som skall bedöma regelbrottet. Förr var man tvungen att bedöma att svenska konstnärer/serietecknare som ritade seriestrippar producerade barnporr och de som vill läsa dem eller dela med sig föll under 1.05-yxan. Det var ju helt klart sinnesjukt och plockades bort till slut.
I just detta fallet kan jag tänka mig att röstningsunderlaget var lågt i outlawtråden och helger etc. tjorvade till ledtiden för hela ärendet. Snyggt att ändra sig, inte för att jag såg nåt vettigt alternativ. Hade blivit en mardröm att modda pedofili och porrforumen med ett sådan beslut i fickan.
1.05 är det, om man har en känsla för vad regeln ska försöka förhindra (utan att skapa världens största byråkrati för moderatorkåren som ska bedöma det). Man kan ju alltid säga att ett sådant där fall är väldigt på gränsen och lite smålarvigt då inga övergrepp skedde etc. etc., men då allt ska dras till sin millimeterspets så är det väl rätt beslut.
Allt slutade gott och regeln har "fungerat".