2012-12-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maribago
Måste kännas hemskt för dig idag. Skönt att du får hjälp.

Hade ni reflexer? Var ni berusade?

Tack.

Nej, vi hade inga reflexer och vi hade druckit. Väggrenen är dock nästan obefintlig efter den där vägen och det var strax efter en kurva, så jag vet inte om det hade gjort någon skillnad. Man ser också rätt bra på raksträckorna där med helljus eftersom det är så vitt av snön.
Citera
2012-12-27, 12:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmcforce
Tack.

Nej, vi hade inga reflexer och vi hade druckit. Väggrenen är dock nästan obefintlig efter den där vägen och det var strax efter en kurva, så jag vet inte om det hade gjort någon skillnad. Man ser också rätt bra på raksträckorna där med helljus eftersom det är så vitt av snön.

Ni bar inte några reflexer alls så då undrar jag varför ville ni utsätta andra trafikanter för risker?
Var det mötande trafik samtidigt som han blev påkörd?
Citera
2012-12-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ni bar inte några reflexer alls så då undrar jag varför ville ni utsätta andra trafikanter för risker?
Var det mötande trafik samtidigt som han blev påkörd?

Det är lätt att moralisera över reflex. Likt förbannat ser man aldrig någon bära reflex.

Jag vet inte, jag kommer inte ihåg någonting från själva smällen.
Citera
2012-12-27, 14:21
Medlem
Citat:
Det är lätt att moralisera över reflex. Likt förbannat ser man aldrig någon bära reflex.

Bor själv i glesbygd och inte så långt ifrån Bergsjö faktiskt.
Har alltid reflexväst när jag är ute efter vägarna men är dock tveksam om jag skulle haft det när jag druckit.
Är välbekant med olycksvägen och vet hur det körs där, den är dessutom i på tok för dåligt skick för den täta trafik som går där.
Sannolikheten för att det var ett rattfyllo är väldigt stor - har delat tidningslänk på facebook i förhoppning om att den ska nå rätt adress.
Att leva med vetskapen år ut och år in om vad man gjort skulle för mig kännas betydligt värre än att ta mitt ansvar och bidra till en upplösning - något som brukar vara oerhört värdefullt för alla inblandade.
Citera
2012-12-27, 14:37
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Det handlar inte om att moralisera över en reflex. Har ni burit reflex så har era chanser ökat. När jag kör bil så ser jag väldigt ofta folk som bär reflexväst även på dagen.
Citera
2012-12-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av van.haelsing
Hassela Sportcenter är fullbelagt i julhelgen.
Skulle det vara en timmerbil så är det bara att höra med skogsfrakt i Hassela om några körningar ägde rum den aktuella tidpunkten.

Skogsfrakt, som för övrigt konkat, tillhör nu Skogsbilen.
Och dessutom låg Skogsfrakt i Delsbo på den tiden man fanns.

Skulle mycket väl kunna vara någon som varit till Plyfa i Hassela och lastat. Behöver inte vara en svenskreggad bil. Kan väl även vara en utländsk chaufför som kört efter gps och blivit hänvisat 305:an från E14.

Fast själv sätter jag pengarna på bakfull/full julfirare.
Citera
2012-12-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det handlar inte om att moralisera över en reflex. Har ni burit reflex så har era chanser ökat. När jag kör bil så ser jag väldigt ofta folk som bär reflexväst även på dagen.
Ja det kan ju faktiskt inte vara fel att använda tråden till att belysa hur värdefull en reflex kan vara - kör man mycket i glesbygd så är man tacksam för de bär reflex.
Vet inte hur många dödsolyckor som sannolikt skulle ha undvikits om folk bara hade haft reflex.
Citera
2012-12-27, 14:58
Medlem
Lawlines avatar
Dom har hittat en plastbit som är omålad. Dom tror att den kan komma från en innerskärm. Det kan även komma på ett stänkskydd på en lastbil.
Citera
2012-12-27, 15:10
Medlem
vinbras avatar
Aftonbladet har publicerat artikel där Magnus berättar om händelsen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15988589.ab
Citera
2012-12-27, 16:46
Medlem
Har man ingen reflex så kan man använda mobiltelefon med ficklampfunktion och lyser det framför sig samtidig som man gå på vänster sida så mötande bilar ser dig. Det är livsfarlig att gå på vägar utan belysning på natten.

Finns det en chans att smitaren ännu inte märker att han körde på någon?
Citera
2012-12-27, 17:14
Medlem
Jag tycker att man ganska snabbt bör kunna konstatera om det är en lastbil eller bil som han blev påkörd av, dels på skadorna och dels på eventuella bevis på plats. Och är det en personbil så finns det ju inte en chans att vederbörande inte märkt av nånting alls. Åtminstone fruktansvärt osannolikt. Vilket tyder på att det är någon som inte ville stanna. Stulen bil, onykter etc!
Citera
2012-12-27, 21:12
Medlem
asiatirls avatar
Fan va smitaren måste vara rädd just nu.. säkert berättat för sina föräldrar som ber honom hålla tyst för att inte åka in i finkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in