2018-12-25, 21:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Ingen som tittat på Ernst inför denna jul?

Lite lustigt att Ernst lovordar hur mysigt det luktar när man tänder ljus med tändstickor. Det gav honom minnen från skolan för 55 år sedan. Kan det bero på att programmet var sponsrat av Solstickan
Jag har följt honom med stort intresse, han sprider julstämning och lugn omkring sig.
Senast redigerad av enfindam 2018-12-25 kl. 22:05.
Citera
2018-12-25, 21:44
Bannlyst
Verkar mest vara bluff med Ernst program.
Citera
2019-12-06, 12:03
Medlem
Ratis avatar
Angående när han lade in sill i gårdagens program. Jag har alltid trott att man ska koka upp 1-2-3 lagen?
Citera
2019-12-06, 12:31
Bannlyst
Det är mycket fusk med hans program. Snön är t.ex. ofta filmad från annan tid och annan plats än där man befinner sig. Regniga dagar fotar man inomhus o.s.v.

Mycket av det han gör ser för jävliga ut. Ernst är lite för mycket för min smak. Föredrar en som Per Morberg alla dar i veckan.
Citera
2019-12-06, 18:26
Medlem
#MinFru häcklar mig för att jag tittar på Ernst - kan förstå det. Brukar försvara mig med att det är hans matlagande jag uppskattar - hans pensionärspyssel är ju bara pinsamt.

Det är lite som med Mandelmanns - många av deras sysslor i köket är intressanta - sen det där andra blir bara för mycket.
Citera
2019-12-07, 08:51
Medlem
enfindams avatar
Jag funderar på när dom spelade in det, det är snö utanför. Någon som vet?
Citera
2019-12-08, 08:21
Medlem
För mig är Ernst en pinsam barfotajätte som är både dryg och otrevlig privat,detta har jag hört från en som känner en som jobbade med produktionen i fråga för ett tag sen.
Citera
2019-12-08, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag funderar på när dom spelade in det, det är snö utanför. Någon som vet?

Jag tror det spelas in i slutet av oktober. Snön är säkert fotad någon annanstans, eller fejkad på annat sätt.

Föredrar Mandelmanns jul (kommer den 17:e december), framför Ernst som ska vara så präktig och duktig.
Citera
2019-12-08, 19:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Jag tror det spelas in i slutet av oktober. Snön är säkert fotad någon annanstans, eller fejkad på annat sätt.

Föredrar Mandelmanns jul (kommer den 17:e december), framför Ernst som ska vara så präktig och duktig.
Men är det inte för mycket snö för att vara oktober?
Citera
2019-12-08, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Men är det inte för mycket snö för att vara oktober?

Just de scenerna kan ju vara fotade i Norrland. När han sitter inomhus ser man att det är grönt utanför, även då han pyntade entrén. Kollade på reprisen idag och när han gjorde kransen så sa han något i stil med att "nu tar vi oss an det sommaren lämnat efter sig". Det lät som det var filmat i början av hösten och då fanns ju knappt snö någonstans.

Kan ju också vara så att snön filmats på samma ställe tidigare år, eller förra vintern om man redan då visste var man ska spela in nästa år?!?
Citera
2019-12-08, 20:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Just de scenerna kan ju vara fotade i Norrland.

I Sandviken då?

Är du medveten om hur stort Norrland (grå markering) är?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Sverigekarta-Norrland_borders2.svg

Inspelningen är säkert sammansatt av många olika tagningar från olika tillfällen.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-12-08 kl. 20:22.
Citera
2019-12-08, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I Sandviken då?

Är du medveten om hur stort Norrland (grå markering) är?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Sverigekarta-Norrland_borders2.svg

Inspelningen är säkert sammansatt av många olika tagningar från olika tillfällen.

Ja, det är jag medveten om och rent generellt kommer snön tidigare ju längre norr ut man kommer, gäller även Sandviken och Gästrikland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in