2012-12-16, 19:06
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Behöver inte vara smarta, lite tystlåtna kanske? Konverserar lugnt och stillsamt.
Ordbajsar inte m.a.o.

Det här låter som försköningar. Nördar är väl sådana som inte kan/vågar prata om något annat än sina intressen. Byt ut det du skrivit mot citatet nedan så har du en nörd.

Citat:
Behöver inte vara smarta, har inget att säga kanske? Konverserar med låg röst och blicken i marken. Osäker m.a.o
Citera
2012-12-16, 19:27
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Det här låter som försköningar. Nördar är väl sådana som inte kan/vågar prata om något annat än sina intressen. Byt ut det du skrivit mot citatet nedan så har du en nörd.

Jag både kan och vågar prata om annat än mina intressen, jag bara föredrar att prata om mina intressen med folk som delar dem. Men visst låter det lite som en försköning.
Citera
2012-12-16, 19:29
Medlem
aquoss avatar
Stolt "nörd" här!

Detta beror ju på hur en nörd defineras, jag kan väll väldigt mycket om datorer och spenderar mycket tid framför datorn. Dock så skulle jag gärna göra annat då jag har slutat att finna detta så kul och använder det mest som ett tidsfördriv.

Hade jag haft en tjej så hade jag ju lätt prioriterat henne framför datorn.

Edit: Skulle också vilja påpeka att jag inte ser ut som en nörd heller om det ens spelar någon roll
Citera
2012-12-16, 19:30
Medlem
ett ord... oattraktiva. Spel är ointressanta. Såläng en nörd inte snackar/spelar för mkt spel helt ok. Men oftast gör de inte det
Citera
2012-12-16, 19:59
Medlem
jamendujas avatar
Jag är en nörd. Visserligen brukar jag inte prata om mina nördiga intressen med personer som inte delar mina intressen. Däremot så märker jag att jag inte riktigt har samma koll på vissa ämnen som andra pratar om, till exempel om något skitprogram eller om något nytt om någon kändis.
Citera
2012-12-16, 23:43
Medlem
DeadFranks avatar
Nördar är generellt sett mycket bra människor. Snälla, smarta och har bra humor. Lite svåra att snacka med, och sådär på att uppfatta signaler. Men lätt en bra nörd i alla lägen än en stekartyp.

Får väl tilläggas att basala krav är sånt som i alla fall en okej social skill och ja, nej det var väl det. Och det finns väl den typen av alla sorter, lite off "standardmänniskan", men normalt och mellanmjölk är så jävla tråkigt.
Citera
2012-12-17, 00:13
Medlem
Roxanas avatar
Beror på hur hans nörderi yttrar sig. Han kan ju säkert vara jäkligt duktig och kunnig inom något utan att relationer blir lidande. Har dock haft ihop det med en WoWare. En gång - aldrig mer.
Citera
2012-12-17, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Beror på hur hans nörderi yttrar sig. Han kan ju säkert vara jäkligt duktig och kunnig inom något utan att relationer blir lidande. Har dock haft ihop det med en WoWare. En gång - aldrig mer.
Har lagt mitt spelande på hyllan då jag anser att det är barnsligt och skulle överallt annat prioritera tjejen.
Förstår att det inte kunnat vara lätt med en sådan pojkvän.

Om jag bara fått chansen..
Citera
2012-12-17, 01:13
Medlem
Ceilingcats avatar
Citat:
Har dock haft ihop det med en WoWare. En gång - aldrig mer.

Det här har jag sett. Helt ok om han spelar, bara han inte prioriterar Azeroth före sitt liv lixom
Citera
2012-12-17, 01:21
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Har lagt mitt spelande på hyllan då jag anser att det är barnsligt och skulle överallt annat prioritera tjejen.
Förstår att det inte kunnat vara lätt med en sådan pojkvän.

Om jag bara fått chansen..

Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Det här har jag sett. Helt ok om han spelar, bara han inte prioriterar Azeroth före sitt liv lixom

Innan han gjorde intåg i mitt liv kände jag inte till mycket mer om WoW än att det är ett "populärt onlinespel"...

Han kunde lätt sitta 2-3 dygn och bara spela. Fick barnsliga utbrott när det (uppenbarligen) inte gick bra. Kunde mer eller mindre lämna mig i sticket om det var viktiga uppdrag på gång. Det var helt surrealistiskt. Att en vuxen människa kan bli så fast i ett fucking spel.
Citera
2012-12-17, 12:03
Bannlyst
Citat:
Innan han gjorde intåg i mitt liv kände jag inte till mycket mer om WoW än att det är ett "populärt onlinespel"...

Han kunde lätt sitta 2-3 dygn och bara spela. Fick barnsliga utbrott när det (uppenbarligen) inte gick bra. Kunde mer eller mindre lämna mig i sticket om det var viktiga uppdrag på gång. Det var helt surrealistiskt. Att en vuxen människa kan bli så fast i ett fucking spel.

Escapism.

Bra tankar om det:
http://www.youtube.com/watch?v=XMj9qCb6LIA&list=LLFW0oUp9HMqRvGNVIJPCokw

Men ja, det är väldigt sjukt, på sitt sätt.
Citera
2012-12-17, 12:27
Medlem
Katzyns avatar
Jag gillar nördar. Det är dock viktigt att de har en rimlig verklighetsuppfattning (inte helt lost i nerdworld) och att de faktiskt är duktiga och säkra på vissa saker. Sen vill man ju slippa personer som inte känner av sin publik och fortsätter tjata om något som inte intresserar. Men generellt ligger jag gärna med nördar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in