2012-12-15, 21:22
Medlem
Skyggedanss avatar
Nej det kommer inte bli något åtal TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Ett djärvt uttalande eftersom praxis från HD är att en trovärdig utsago, i kombination med hörsägen kan räcka för en fällande dom.

I kombination med hörsägen; vilket knappt används i Sverige. Hur skulle man ens referera till det i domstolen?

Citera
2012-12-15, 21:31
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Nej det kommer inte bli något åtal TS.

I kombination med hörsägen; vilket knappt används i Sverige. Hur skulle man ens referera till det i domstolen?

Vad snackar du om? Hörsägen används i allra högsta grad. Vittnen som vittnar om att man hört någonting, ofta att målsägande berättat om händelsen. "Bevis" som för övrigt inte ens skulle få användas i exempelvis England.
Citera
2012-12-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan3
Om hon nu får för sig att anmäla mig, hur stor är chansen att jag blir åtalad?
Noll, när hon inser att chansen att hon vinner är väldigt låg samtidigt som straffet för mened och förtal är rätt högt i sammanhanget.
Citera
2012-12-15, 21:42
Medlem
tobfo1s avatar
Det primära problemet är väl att hon hotar med att anmäla, för att få makt över dig, vilket måste kännas sådär.
Jag skulle dumpat, känns osunt att leva under hot.
Citera
2012-12-15, 21:53
Medlem
hej, kontakta gärna någon av hennes ex.. hon har säkert kört detta förr
Citera
namgrebs avatar

Moderatormeddelande

Postat av namgreb 2012-12-15, 21:58
Medlem
Berör endast det juridiska, det här inte relationer och samlevnad eller klubben för sliddjurshatarna.

OT raderat.

/MOD
2012-12-16, 02:14
Medlem
OT: Känns som hon tagit för stor plats i er relation, testa att våldta henne på riktigt så kan jag lova dig att hon aldrig kommer våga hota dig mer!

OnT: Om du nu verkligen inte har våldtagit henne så är chanserna väldigt små att du verkligen skulle bli åtalad.
Citera
2012-12-16, 02:36
Medlem
Du har inget att oroa dig för.

Men för din egen sinnesfrids skull bör du klippa kontakterna med denna uppenbart rubbade kvinna.
Citera
2012-12-16, 03:46
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan3
Min flickvän hotar mig varje gång vi grälar med att hon ska anmäla mig för våldtäkt, och det efter att hon ville testa analsex. Hon fick väldigt ont efteråt, men inte fasen tvingade jag henne på något vis.

Om hon nu får för sig att anmäla mig, hur stor är chansen att jag blir åtalad?

Med all sannolikhet kommer hon har svårt att få sitt igenom då det knappast finns några bevis längre, eller hur länge sen var det du fick testa prutten?

Vidare, tjejer som hotar om våldtäkt i ett gräl med sin pojkvän har varken respekt för sig själva eller någon annan. Dumpa.
Citera
2012-12-16, 05:41
Medlem
Spela in när hon hotar dig och låt henne anmäla dig. Sen anmäler du henne för förtal med bevis. Det är hon värd.
Citera
2012-12-16, 10:00
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jooonas89
Spela in när hon hotar dig och låt henne anmäla dig. Sen anmäler du henne för förtal med bevis. Det är hon värd.

falsk tillvitelse*
Citera
2012-12-18, 20:31
Medlem
Vad är det för jävla amatörer som säger att chansen e noll att han åker dit? Jag skulle snarare hävda att chansen att han åker dit är betydligt mycket större än att åtal inte väcks vare sig du är skyldig eller oskyldig.

I dagens ''Våldtäkts Sverige'' (vi har högst ''våldtäkter'' i hela europa!) så räcker det med en trovärdig historia från ''offret'' då hennes ord väger tyngre än killens i dem flesta fallen, en kompis till henne kan tex vittna om att hon hört att du ''våldtagit henne'' och henne kompis kompis kan också vittna att hon hört rykten om att du skulle ha ''våldtagit'' henne som bevis, vilket är ett oacceptabelt ''bevis'' i typ alla länder förutom Sverige.

Om jag vore i dina kläder skulle jag dumpa bruden direkt då hon uppenbarligen har grova psykiska problem och behöver vård och bara glömma henne hon är ju livsfarlig! Lycka till nu och hoppas du tar våra råd här från flashback (iaf dom vettiga) om du inte vill åka dit för våldtäkt och få ett helvete med skadestånd,men för resten av livet och aldrig kunna lita på en brud och bli stämplad som den där ''våldtäktsmannen''.
Senast redigerad av StonedFrank 2012-12-18 kl. 20:34.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in