Citat:
Ursprungligen postat av
countrychick
Hej! Här kommer jag med min "höga IQ och stora ego". Som svar på din fråga är det inte något budskap som någon "legat inne med". Jag länkade redan den 30 januari 2013 här i tråden till den här artikeln.
http://www.barometern.se/nyheter/oland/(3610435).gm
Man tar sig för pannan när man läser den artikeln. Vad fan håller snuten förhör med varenda kotte som bor på Öland för? Har man nåt att tillföra utredningen så hör man väl av sig själv isf. 165 förhör har hållits och hundratals återstår! Har det kommit fram ett enda vettigt bevis från alla dessa förhören? Inget jag kan komma på iaf. De enda hårda bevis som finns är ju att PK inte har något alibi, hans telefon är avstängd när mordet begås och blodet på bössan. Resten är ju bara smågrejer som passar in i historien kring morden men utan blodet på bössan så är det inte alls säkert att PK skulle blivit fälld.
Man kan jämföra med mordet i Luleå som var på VB ikväll. Där börjar man direkt med att plocka in de närmast misstänkta och utreda de ordentligt. Nu visade det sig att de var oskyldiga men det är ju trots allt mord vi pratar om och då var det bra att de kunde avföras från utredningen så man kunde gå vidare med att hitta den riktige mördaren. Löttorpsfallet borde varit packat och klart för rättegång på två veckor om polisen hade gjort sitt jobb och inte slösat tid på på att hålla hundratals förhör som inte har gett ett skvatt!
Dessutom, om man skummar igenom denna tråden så finns det ju mängder med ouppklarade brott där folk "vet" att PK är trolig GM och karln är ju för helsike ostraffad! Om han bara är skyldig till en bråkdel av det han anklagas för så är det för helsike skrämmande. Hade han bott i en mer tätbefolkad del av landet, där polisen faktiskt löser ett och annat brott, så hade han ju varit en välkänd kåkfarare. Och hade det inte varit för blodet på bössan, som inte undersöktes förrän fogden utmätte den, så hade han kanske fortfarande varit ostraffad.