2012-12-13, 12:05
Medlem
Alla blir ju psykiskt påverkade av att vara trötta men jag tror att det som jag upplever är utöver det "normala".
Ju mer jag sover destu lugnare blir jag men så fort jag ägnar mig åt någon mental ansträngning så går det snabbt utför. Pluggar jag några timmar i biblioteket så förbyts lugnet snabbt till ångest och jag känner att jag håller på att bryta ihop och börja gråta, vilket leder till att jag måste bege mig hem och vara för mig själv.

Någon som känner igen sig i detta eller vet vad det kan bero på?
Citera
2012-12-13, 12:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Du får berätta mer om din historia och ditt liv för att vi ska kunna dra någon slutsats. Har du upplevt något traumatiskt?
Citera
2012-12-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amGleisdreieck
Alla blir ju psykiskt påverkade av att vara trötta men jag tror att det som jag upplever är utöver det "normala".
Ju mer jag sover destu lugnare blir jag men så fort jag ägnar mig åt någon mental ansträngning så går det snabbt utför. Pluggar jag några timmar i biblioteket så förbyts lugnet snabbt till ångest och jag känner att jag håller på att bryta ihop och börja gråta, vilket leder till att jag måste bege mig hem och vara för mig själv.

Någon som känner igen sig i detta eller vet vad det kan bero på?
Kanske är skoltrött? Du får gärna berätta mer
Citera
2012-12-13, 15:24
Medlem
Grus-i-skons avatar
Är det bara skolan som får dig att må så här eller gäller det även andra saker? Skoltrötthet låter rimligt om det bara är pluggandet det gäller.
Citera
2012-12-13, 20:21
Medlem
Det har inget med skolan att göra. Det blir bara väldigt tydligt när jag är där.
Det kan vara när jag gör vad som helst som är mentalt ansträngande eller lite stressigt så förändras jag från lugn och harmonisk till skakig, stirrig och livrädd.

Jag har inte varit med om något speciellt traumatiskt. Vi har en del psykiska problem i släkten så det är nog ärftligt antar jag.

Jag har dessutom en lindrig social fobi. Den märks inte när jag är utvilad men blir tydligare ju mer jag anstränger mig. Det är som om jag blir mer och mer sårbar för den när hjärnan blir tröttare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in