2012-12-13, 00:28
Medlem
storpungens avatar
arla höstnatt

Jag har enbart suttit i fyllefinkan här hemma i Sverige. Jag upplevde det som en ralativt bra vistelse. Inte för att jag vill dit igen men det var bra för att vara arrest. Det var inte smutigt. Det fanns vattenkran och en kommunikationsapparat på väggen som dom svarade snabbt i. Trevliga arrestvakter. Dom gav mig mat på morgonen och en tjej med fina ögon sprang iväg och köpte snus åt mig. Jag kan tänka mig att dom flesta länder har värre arrester än dom Svenska.

Var har du suttit och hur var det då? Någon som har suttit i ett riktigt hell hole?
Citera
2012-12-17, 08:58
Medlem
CpRekas avatar
Har inte suttit där själv, men då jag gick högstadiet gjorde vi ett studiebesök i en fyllecell i Litauen, fy fan hur där såg ut, och stank! Inga madrasser på golven och små celler som skulle hålla 5-6 överförfriskade människor. Toan i cellen var ett hål i golvet (iof var dom flesta toletterna i hela landet så men ändå, mitt i golvet fanns ett hål för dom som blivigt överförfriskade. Städningen bestod av att dom sprutade in lite skit på golvet och spolade rent med en slang sen. Att sedan Litauen är en del av forna sovjet som är allmänt kända för sin överdrivna konsumtion av alkohol gjorde att cellerna befolkades dygnet runt.

Suttit i svenska fylleceller med, det är rena lyxen om man gämmför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in