2012-12-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArcoCortLimes
Återigen: Feminismen har sitt ursprung i marxismen - läran om störtandet av nationalstaten. Vilket strax föranleder oss att undra varför kvinnan tvingas jobba 8 timmar/dag (haha bitches) - jo det är för att knäcka kärnfamiljen och kidnappa barnens sinnen så de blir lydiga skattebetalare -> Denna metod kallas "dagis" och "skola" som ju alla vet är omfattande hjärntvätt. Nu när kvinnorna har fått det förklarat för sig så borde de kanske göra något åt det

Jag tror att du ser världen lite för enkelspårigt. Det finns väldigt många fler skäl för att tvinga kvinnan att jobba 8 timmar/dag.

Dagis, skola har onekligen en åsiktsformande roll. Men, det är långt ifrån deras enda syften.
Citera
2012-12-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-nr2
Några idéer till saker vi kan diskutera:

* Hur stor del av de som argumenterar för feminism för det av denna anledning?
* Hur relaterar detta till låga födelsetal i västvärlde?
* Är det moraliskt rätt att försöka sänka u-länders födelsetal genom att predika feminism?

EDIT: Ytterliggare en idé: Finns det några tecken man kan använda för att skilja på de som förespråkar feminism för att de värnar kvinnors rättigheter, och de som gör det för att sänka födelsetal?

* Jag tror inte att det är vanligt att argumentera för feminism med syftet att minska födelsetal.

* Jag tror att de låga födelsetalen i västvärlden handlar mer om utbildningsnivån än om feminism.

* Jag tror inte att några födelsetal sänks genom att feminism predikas.
Citera
2012-12-08, 22:37
Medlem
Citat:
Jag tror att du ser världen lite för enkelspårigt. Det finns väldigt många fler skäl för att tvinga kvinnan att jobba 8 timmar/dag.

Dagis, skola har onekligen en åsiktsformande roll. Men, det är långt ifrån deras enda syften.

Jag orkade tänka på det här en stund till -> Att utbilda folket har ett egenvärde - dra in mer pengar till alla, alla = staten.

Statens syften är alltså ..helt oavsett vad man tycker ..sinistra; ty skatten är väl uppe i 60-80% nu - slutmålet är 100%. Det är när man inser detta som man börjar bli alkoholiserad.

Jo det med att tvinga kvinnan att arbeta... är ju en fördubbling av arbetsstyrkan - men det riktiga skälet är att kontrollera.....och för varje generation skruvar man ett varv på tummskruven
Citera
2012-12-08, 22:48
Medlem
Nevaehs avatar
Inte för att vara sån, men vissa trådstartare kopplar feminism till så otroligt korkade saker.

Nej, feminism har inget med lägre födelsetal att göra, det handlar om ett samhälles utveckling för övrigt. Om man ser till arabländerna har de religionstyrande samhälle, kvinnorna där jobbar praktiskt taget inte, utan de stannar hemma och tar hand om barnen. Om vi ser till vårt samhälle är det sekuläriserat och kulturen som har en koppling till religionen finns inte kvar i vårt samhälle längre vilket gör att vårt samhälle ser ut som det gör idag. Samhället ser ut som det gör antagligen för att man vill effektivisera, då det inte är lönsamt att bara mannen arbetar. Det har dock inget att göra med barnfödandet även om detta är ett stort problem i världen med att det finns ett överskott av människor vilket tär på den globala ekonomin. Feminismen kan vi utesluta helt och hållet i den här diskussionen om barnafödande.
Citera
2012-12-08, 23:22
Medlem
Att kvinnor har utbildning=tvingas jobba 8 timmar=kontrollerat barnafödande

sambandet "ha utbildning" och "jobba" och "feminism" och minskat barnafödande blir plötsligt glasklar

Det kan bli tal om "dumbing down" kampanjer i framtiden kvinns - så att ni föder flera barn
Senast redigerad av ArcoCortLimes 2012-12-08 kl. 23:24.
Citera
2012-12-08, 23:31
Medlem
Ardeants avatar
Feminism är dekadens, undergång och förödelse, det svagas seger och det starkas förfall; den för oss onekligen närmare ruinens brant.
Citera
2012-12-09, 00:46
Medlem
ivemesss avatar
Det är ju lite intressant att införa feminism i ett samhälle när det är synonymt med minskat barnafödande, sedan för att kompensera för den minskningen av framtida skattebetalare börja importera kvinnor från muslimska länder - enkom för att de inte har feministiska värderingar och därför föder mer barn.

Sen när de "integrerats": jahopp, då är de inte intresserade av att föda barn längre utan vill göra karriär. Då får vi ta in mer kvinnor som inte påverkats av värderingar vi själva ska propagera för, ad infinitum. Sen att svenska feminister vurmar för islam även fast det är rakt emot vad de själva står för kan man fundera över.

Jag tycker det låter logiskt, väldigt genomtänkt alltihop. Bara vi motarbetar "rasismen" och ser till att folk VERKLIGEN VET de inte får rita hakkors för då återuppstår Hitler och 3e riket kommer det gå bra det här.
Citera
2012-12-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArcoCortLimes
Att kvinnor har utbildning=tvingas jobba 8 timmar=kontrollerat barnafödande

sambandet "ha utbildning" och "jobba" och "feminism" och minskat barnafödande blir plötsligt glasklar

Det kan bli tal om "dumbing down" kampanjer i framtiden kvinns - så att ni föder flera barn

Du har fått det helt om bakfoten. Det minskade barnafödandet beror inte på att de är för smarta, och vet för mycket.

Det beror på att de tvingas välja mellan att föda barn och en lysande karriär / statusutbildning (detta är ett väldigt välkänt fenomen). De väljer då ibland karriären. Mycket pengar spenderas på att lösa problemet att de inte väljer karriären tillräckligt ofta.
Senast redigerad av Anonym-nr2 2012-12-09 kl. 01:02.
Citera
2012-12-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivemess
Det är ju lite intressant att införa feminism i ett samhälle när det är synonymt med minskat barnafödande, sedan för att kompensera för den minskningen av framtida skattebetalare börja importera kvinnor från muslimska länder - enkom för att de inte har feministiska värderingar och därför föder mer barn.

Sen när de "integrerats": jahopp, då är de inte intresserade av att föda barn längre utan vill göra karriär. Då får vi ta in mer kvinnor som inte påverkats av värderingar vi själva ska propagera för, ad infinitum. Sen att svenska feminister vurmar för islam även fast det är rakt emot vad de själva står för kan man fundera över.

Jag tycker det låter logiskt, väldigt genomtänkt alltihop. Bara vi motarbetar "rasismen" och ser till att folk VERKLIGEN VET de inte får rita hakkors för då återuppstår Hitler och 3e riket kommer det gå bra det här.

Klassiskt pyramidspel. De nya deltagarnas pengar överförs till de oss som redan är inne i systemet.

Om man skiter i svenska folkets överlevnad och bara vill ha så hög levnadsstandard som möjligt är det nog inte en helt dum strategi.
Citera
2012-12-09, 11:01
Medlem
Citat:
Du har fått det helt om bakfoten. Det minskade barnafödandet beror inte på att de är för smarta, och vet för mycket.

Det beror på att de tvingas välja mellan att föda barn och en lysande karriär / statusutbildning (detta är ett väldigt välkänt fenomen). De väljer då ibland karriären. Mycket pengar spenderas på att lösa problemet att de inte väljer karriären tillräckligt ofta.

Nej jag har inte fått något som helst om bakfoten...jag förklarade ju sambandet på ett pedagogiskt sätt så att även kvinnor ska fatta det. (jag orkar inte skriva samma sak igen...så se ovan... att du missförstår mig grovt är DITT problem)
Citera
2012-12-09, 11:09
Medlem
Nån som har några källor på hur många barn svenska kvinnor föder och skillnad i antal barn mot deras utbildningsnivå?

Hur många barn föder utländska kvinnor?

Nån som vet var man hittar en källa till detta och kan ta fram det? Så man får se hur illa det är.
Citera
2012-12-09, 15:58
Medlem
Var det föds barn

https://lh3.ggpht.com/-MPWwdg1UkXE/Tmox1MxB1nI/AAAAAAAACnk/OEerQ5zQa9w/s1600/Fertility_rate_world_map_2.png

Samband mellan utbildning och barnafödande i latinamerika "women with no education have large families of 6-7 children, whereas better educated women have family sizes of 2-3 children"

http://www.guttmacher.org/pubs/journals/2105295.html

Av lite andra länkar verkar det som att effekten är olika stor i olika länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in