2012-12-05, 18:37
Medlem
Såg nyss att Belinda Olsson skall sluta på SVT's Debatt:
Citat:
Det är inte klart vad Belinda Olsson ska göra framöver men enligt SVT återkommer hon i nya program framöver.
Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/hon-ersatter-belinda-olsson-i-svts-debatt

Hon återupptog sin kolumn på AB efter tre års frånvaro med "bombnedslaget" Svenska journalister tycker det är jobbigt med islam, som läsarna verkat uppskatta enormt.

Veckan senare skriver hon nån smörja om Zlatan och fotboll, veckan därefter om Lena PH och Holknekts skiljsmässa för att sedan avsluta med en om somaliern som stal Prinsessan Christina's smycken som avslutas så här:
Citat:
PS: Det här är min sista sommarkrönika för Aftonbladet. Nu packar jag väskan och åker till politikernas Ayia Napa: Almedalen.* *Vi sänder Debatt live* därifrån och jag hoppas att ni tittar.

Man behöver kanske inte vara speciellt konspiratoriskt lagd för att ana att AB's ledning gick i taket efter den första kolumnen? Tre rätt ointressanta kolumner publiceras och sedan är det slut.

Frågan är ju om hon har blivit petad från Debatt? Kanske som resultat av den första kontroversiella kolumen om journalisters beröringsskräck inför islam? Eller finns det inget att läsa in i detta?
Citera
2012-12-05, 19:11
Medlem
gardasjon96s avatar
Belinda är inte korkad. Hennes jobb har gett henne en del insikter. Dessutom har hon vänner som till viss del börjat närma sig den mörka sidan. Hon har själv valt att sluta.

Kan inte ge "källa på det".
Citera
2012-12-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
Belinda är inte korkad. Hennes jobb har gett henne en del insikter. Dessutom har hon vänner som till viss del börjat närma sig den mörka sidan. Hon har själv valt att sluta.

Kan inte ge "källa på det".
Den mörka sidan?
Citera
2012-12-05, 19:29
Medlem
aryan_utophias avatar
Antigen så har hon tröttnat på alla lögner och pkismen eller så har hon gått samma möte till ödes som Leif GW Persson som fick sluta rätt omedelbart efter att han drog upp dubbelheten i efterlyst att de vägrar publicera invandrarnamn och signalementen. Men såfort det rör sig om en svensk gärningsman (även om det så knappt finns nån bevisning så basunerar de ut namn och opixlade bilder)
Citera
2012-12-05, 20:02
Bannlyst
Kan det inte vara så att hon slutar för att hon inser sina begränsningar som debattledare? Och att hon siktar på att göra bättre ifrån sig i andra sammanhang, hon ska ju fortsätta på svt, i andra program om jag inte läste fel.

Även jag undrar vad som åsyftas med den "mörka sidan"? Invandringskritiker kanske?
Citera
2012-12-06, 00:05
Medlem
Douche-chills avatar
Vilket jävla skämt. Inte en chans att hon skulle gå över till den "mörka" sidan. Belinda är ihop och har barn med en invandrare och är dessutom en ultrakarriärist, vilket innebär att hennes inre drivkraft göds av ambitionen att "vara någon" snarare än att drivas av någon ideologisk övertygelse som går emot konsensus.
Citera
2012-12-12, 00:11
Medlem
Tycker det skulle vara ytterst märkligt om allt detta var sammanträffanden, att hon släppte en synnerligen klarsynt och kontroversiell icke-PK-bomb som första krönika för att sedan bara skriva tre kolumner till om trams och kort därefter sluta på Debatt.

Har inte sett så värst mycket av Debatt, däremot såg jag nyligen när hon hade Jimmie Åkesson och Nalin Pekgul i studion från 2010 (Del 1 - Del 2) och tyckte Belinda gjorde ett utmärkt jobb om man jämför de flesta andra sammanhang där en SD-politiker debatterats.

Vi behöver journalister/programledare med hennes ryggrad, som inte sållar sig till det uttjatade anti-SD-drevet och åsiktsuppfostran som annars präglar svensk mainstreammedia. En nykter och nyanserad debatt gagnar alla inblandade parter.
Citera
2012-12-12, 11:53
Moderator
Diagorass avatar
Belinda Olsson är ju knappast för obekväm för media. Hon är ju ett praktexempel på en mediahora som dansar efter PK-pipan. Debatt på SVT är ju ett jävla skämt. Jag kommer ihåg när det prgrammet drog igång för kanske 8 år sen? och leddes av Lennart Persson (tror jag att han heter). Då var det ett riktigt debattprogram med seriösa medverkare och en bra moderator. Nu sitter ju bara folk och tjabblar i mun på varandra och SVT bjuder ju bara in spån för det mesta. Lika bra att de lägger ner den skiten. Allting som utger sig för att vara "debatt" i dagens mediasverige är ju bara tillrättalagd, förhandskonstruerad teater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in