2012-12-05, 11:52
Medlem
Någon som lyckats med detta? Jag syftar på det GUID som skapas på windows os och delvis är baserat på PCns hårdvaras serienummer. Någon som kan fejka fram ett nytt utan att byta delar i PCn?
Citera
2012-12-05, 12:24
Medlem
SupaStrats avatar
Är du säker på att du vill ändra din maskins GUID och inte SID?
Citera
2012-12-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Är du säker på att du vill ändra din maskins GUID och inte SID?

GUID styr väl alltihop? Vad är egentligen SID? Menar du hårdvarors serienummer som t.ex Intels serienummer i deras processorer? Jag letar efter ett hack med vilket man kan växla alla serienummer på en PC i windowsmiljö och därmed gå runt allt från underrättelsetjänster och polis till de kriminella organisationer som samlar på folks identiteter online i t.ex gaming och fildelning osv?
Citera
2012-12-13, 20:46
Medlem
Skillnaden på SID och GUID är,
SID är ett "nummer" som skapas i ett fält på ditt AD objekt (user or group) när det skapas, i "objectSID" Är ditt objekt en user och du flyttar din user till en annan katalog i ditt AD kommer den få ett nytt SID, groups har alltid samma sid.

Globally unique identifier (GUID) är något som skapas samtidigt, detta är unikt "nummer" för varje objekt och kan inte ändras vad jag vet.

http://www.makeaguid.com/ där är en sida där du kan göra egna GUIDs men vet inte om att ändra tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in