Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 19:59
  #241
Medlem
Duxups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Saknar man slutledningsförmåga så bör man få betyg efter det. De såg inte ens svåra ut

Aha okej, jag undrade bara om någon kunde förklara hur man kan tänka på dessa övningar.
Citera
2021-03-24, 20:10
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duxup
Aha okej, jag undrade bara om någon kunde förklara hur man kan tänka på dessa övningar.

Du ska identifiera mönstret och således förutse vilken som är nästa symbol.

T ex första bilden så gick det från vitt till vågigt till rutigt i första cirkeln. Kollar du på andra cirkeln sen så har de olika lagrerna fått en annan vitt, vågigt eller rutigt. Du ska studera hur dessa ändras och identifiera mönstret helt enkelt.

T ex: 1 , 2, 4 , 8, 16, ?

Som du ser så blir det hela tiden i mitt exempel dubbelt som föregående siffra, alltså kommer det efter 16 stå 32.
Citera
2021-03-24, 21:10
  #243
Medlem
Duxups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Du ska identifiera mönstret och således förutse vilken som är nästa symbol.

T ex första bilden så gick det från vitt till vågigt till rutigt i första cirkeln. Kollar du på andra cirkeln sen så har de olika lagrerna fått en annan vitt, vågigt eller rutigt. Du ska studera hur dessa ändras och identifiera mönstret helt enkelt.

T ex: 1 , 2, 4 , 8, 16, ?

Som du ser så blir det hela tiden i mitt exempel dubbelt som föregående siffra, alltså kommer det efter 16 stå 32.

Ok, tack så mycket för förklaringen. Men vad blir svaren på de andra?

Jag tänkte såhär:

Andra bilden är svaret C
Tredje bilden är svaret F
Fjärde bilden är svaret F

Hur tänker ni?
Citera
2021-03-24, 22:51
  #244
Medlem
Ska du söka till polis eller
Citera
2021-03-25, 03:38
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duxup
Ok, tack så mycket för förklaringen. Men vad blir svaren på de andra?

Jag tänkte såhär:

Andra bilden är svaret C
Tredje bilden är svaret F
Fjärde bilden är svaret F

Hur tänker ni?

Jag kommer inte ge dig vad jag tror är rätts svar. Jag förklarade hur du ska attackera problemet.
Citera
2021-04-19, 14:54
  #246
Medlem
Hej! Jag har en tenta i kvantitativ metod (Psykologi C) och behöver någon som kan handleda mig igenom gamla tentor. En väldigt bra ersättning utlovas givetvis! Kontakta mig gärna om någon är kunnig inom statistik/kvantitativ metod.

Mvh
Citera
2022-04-05, 10:35
  #247
Medlem
Hej!
Jag pluggar psykologi på Lunds universitet och vi har nu fått i uppgift att skapa en enkätstudie och samla in svar.
Jag vore mycket tacksam om ni kan tänka er att svara på frågorna i formuläret nedan!
Det är frågor med svarsalternativ, och helt anonymt.
Om det finns intresse att ta del av resultatet så kan jag publicera det här i juni.

Tack på förhand! 😊

https://forms.gle/6TjzztprNkQ8hjqv8
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback