2012-12-04, 23:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
"Hur arbetar ni vidare nu?

– Brett."

(Peter Wenestam vid Norrortspolisen. Artikel: http://www.expressen.se/nyheter/tva-gripna-for-mord-i-sollentuna/).

Detta uttalande + det om att "det här kommer att ta lång tid" tycker jag pekar på att polisen är osäker på om de har rätt gubbar i finkan och/eller om det kan finnas andra inblandade.

Det är mycket möjligt att det är fler inblandade i den där härvan. Förutom de nu gripna.
Innan vi spekulerat färdigt har vi ett helt galleri "osannolika" mördare.
Citera
2012-12-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millos
Sen råkade nån tejpa igen hans mun eller lät tejpen han själv tejpat fast tills polisen kom..!?!? Njaae!?

I nuläget känns det som om vad som helst kan vara sannolikt.... Eller osannolikt. Supermärkligt.

BO hade i alla fall god ekonomi, även hans bolag.

Citera
2012-12-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Men alltså EE bodde ju där - vad kan det vara för konstigt med att han var på plats??????

.

Det är märkligt....folk här verkar tro att polisen är helt efterbliven och griper folk hej vilt på måfå?
Det krävs trots allt en hel del graverande omständigheter för att bli frihetsberövad.
Visst, polis och rättsväsendet gör misstag ibland, men i den här tråden framställs dessa som sinnessvaga.
Jag inte bara hoppas utan också tror att polis och åklagare inte är så inkompetenta som görs gällande i allmänhet, ( t ex Valhallavägen-mordet gnälls det oavbrutet av släktingar till den häktade) och i den här tråden i synnerhet.

depravda: Tror du snuten är så j-la dum att de griper EE endast pga att han finns på mordplatsen?
Du tror inte de känner till att han bor där, men har andra skäl till att gripa honom?
Citera
2012-12-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det är märkligt....folk här verkar tro att polisen är helt efterbliven och griper folk hej vilt på måfå?
Det krävs trots allt en hel del graverande omständigheter för att bli frihetsberövad.
Visst, polis och rättsväsendet gör misstag ibland, men i den här tråden framställs dessa som sinnessvaga.
Jag inte bara hoppas utan också tror att polis och åklagare inte är så inkompetenta som görs gällande i allmänhet, ( t ex Valhallavägen-mordet gnälls det oavbrutet av släktingar till den häktade) och i den här tråden i synnerhet.

depravda: Tror du snuten är så j-la dum att de griper EE endast pga att han finns på mordplatsen?
Du tror inte de känner till att han bor där, men har andra skäl till att gripa honom?

Nej jag tror inte polisen vid den tidiga tidpunkten visste att han bodde där. Att de sedan fått det klart för sig säger sig självt. Det är inte så att polisen automatiskt kontrollerar vilka som är skrivna, alternativt gästar,en brottsplats innan de rycker ut.

Du menar alltså att polisen som uttalade sig i media ljög när han sa att de gripits för att deras förklaringar till varför de var där inte verkade stämma?
Citera
2012-12-04, 23:54
Medlem
Alla tycker att det är så osannolikt att en ung och äldre är vän, men varför inte?
Jag är vän med flera pensionärer, några är nära vänner, jag skulle inte mörda med dom, men alla är ju inte lika, även om det är ovanligt så är det ju inte osannolikt!
Konstigare saker har hänt! Bara ett inlägg i debatten ...
Citera
2012-12-04, 23:57
Medlem
Raggdoll3s avatar
De är anhållna på den grövre graden vilket borde resultera i en häktning. Själv har jag svårt att tro att så blir fallet då det inte finns en rimlig förklaring att båda i samråd har mördat Per.
Citera
2012-12-04, 23:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Nu är du så där klok igen!
Till skillnad från de stackars poliserna som famlar i mörker och griper folk på måfå...
Citera
2012-12-05, 00:02
Medlem
Citat:

Det är i mordfall inte alls ovanligt att flera personer grips till en början, mer eller mindre för att de är på platsen. Exempelvis mordet på den 13-åriga flickan i Täby. Där greps även GM:s bror, som visade sig helt oskyldig. I trippelmordet i Härnösand för ett par år sedan greps till en början tre personer. Två av dem släpptes inom någon dag då de var helt oskyldiga. Med tanke på den minst sagt ovanliga duon som gripits skulle det inte alls vara konstigt om en av dem släpptes och misstankarna avskrevs. Dock pekar inte polisens uttalanden åt det hållet.
Citera
2012-12-05, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Du menar alltså att polisen som uttalade sig i media ljög när han sa att de gripits för att deras förklaringar till varför de var där inte verkade stämma?

Nej, har jag sagt det? Vi vet i princip inte ett skit av vad som hände när de greps. EE kanske låg i fosterställning i BOs sovrum och inte kunde förklara varför han var just där. Vad vet vi om var exakt de påträffades? Utanför på tomten? I köket? I badrummet tvättandes av sig blod?

De är gripna för att polisen ville det. Jag nöjer mig med det.
Andra vill vara rättshaverist och se konspirationer överallt.
Citera
2012-12-05, 02:16
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Alla tycker att det är så osannolikt att en ung och äldre är vän, men varför inte?
Jag är vän med flera pensionärer, några är nära vänner, jag skulle inte mörda med dom, men alla är ju inte lika, även om det är ovanligt så är det ju inte osannolikt!
Konstigare saker har hänt! Bara ett inlägg i debatten ...

I Sverige umgås man inte över generationsgränser, generellt sett
Citera
2012-12-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt-Gaish-Wayz
I Sverige umgås man inte över generationsgränser, generellt sett

Jag vet, och det är tydligen väldigt konstigt att en ung kille är vän med en pensionär, då är jag väl konstig, och några vänner till mig, att vara vän med en äldre person är det bästa man kan vara om man är historie intresserad, och nyfiken på hur det var förr!
Citera
2012-12-05, 02:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Jag vet, och det är tydligen väldigt konstigt att en ung kille är vän med en pensionär, då är jag väl konstig, och några vänner till mig, att vara vän med en äldre person är det bästa man kan vara om man är historie intresserad, och nyfiken på hur det var förr!

Visst är det så.
Dessutom finns det andra orsaker till att folk i olika åldrar har en gemensam agenda.
Man kan sitta i samma styrelse t ex.
De behöver ju inte vara vänner i konventionell bemärkelse.
Vi vet bara att två personer är gripna.
Senast redigerad av LaScala 2012-12-05 kl. 02:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in