2012-12-02, 11:38
Medlem
Jag har hört att det är inte bra att använda 2 antivirus program samtidigt. Men jag har också hört att Ad aware kan användas tillsammans med andra antivirus program.
Citera
2012-12-02, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedPeshmerga
Jag har hört att det är inte bra att använda 2 antivirus program samtidigt. Men jag har också hört att Ad aware kan användas tillsammans med andra antivirus program.
Ad aware kan du använda tillsammans med ditt virusprogram, Ad aware är inget virusprogram du kan med detta skanna efter elaka virus och annat skit.
Citera
2012-12-02, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Ad aware kan du använda tillsammans med ditt virusprogram, Ad aware är inget virusprogram du kan med detta skanna efter elaka virus och annat skit.

Man kan vist söka efter Worms/Malware och dylikt med Ad-Aware.
Citera
2012-12-02, 11:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
2 st antivirusprogram = kan skapa konflikter och problem.

2 st antispywareprogram med 1 st antivirusprogram = inga problem.
Citera
2012-12-02, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Man kan vist söka efter Worms/Malware och dylikt med Ad-Aware.
Jag har inte heller sagt något annat, det är ju precis det Ad aware är till för.
Men det är fortfarande inget antivirusprogram.
Senast redigerad av fislurken 2012-12-02 kl. 11:59.
Citera
2012-12-02, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Jag har inte heller sagt något annat heller, det är ju precis det Ad aware är till för.

Jao jag blev lite confused av din text "Ad aware är inget virusprogram du kan med detta skanna efter elaka virus och annat skit.". Hehehe!
Citera
2012-12-02, 13:09
Medlem
darkonyxs avatar
Det borde inte vara några problem med att ha flera program för bortagning av spyware eller adware samt ETT antivirus-program. Fast som också sagt ovan blir det däremot problem om man har fler än ett antivirus-program, mycket eftersom dessa antivirus-program jobbar på ett annat sätt och har diverse backgrunds akriviteter/tjänster som gör att det skapas konflikter när de körs samtidigt.
För till exempel är det inga problem att ha ett antivirus-program Ad Aware Spybot :)
Citera
2012-12-02, 16:32
Medlem
King Grubs avatar
Det var länge sedan Ad Aware bara var antispyware. I dag är det både antivirus och antispyware. Ad Aware Total Security använder deras egna antispyware + G DATA antivirus på licens. Övriga versioner av Ad Aware använder deras egna antispyware + Vipre antivirus på licens.
Citera
2012-12-02, 17:02
Medlem
stopbitchings avatar
Ad-Aware är bland den sämsta skiten du kan använda men de verkar ha etablerat sig som just antivirus idag och jag har inte hört att man kan köra det samtidigt som något annat, men jag kan ha fel.

Emsisoft, Malwarebytes och Kingsoft kan du använda samtidigt som typ AVG.

Edit: Kingsoft är gratis om det lockar och malwarebytes tar typ fem minuter att hitta en nyckel till.
Senast redigerad av stopbitching 2012-12-02 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in