2005-04-19, 23:54
Medlem
Dr-Bombays avatar
Okej, tack för svar. Men på vilket sätt skiljer sig slutet i filmen från det i boken?
Citera
2005-04-20, 00:17
Medlem
Memnoks avatar
Vill du verkligen veta det?

Citera
2005-04-20, 00:18
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Bombay
Okej, tack för svar. Men på vilket sätt skiljer sig slutet i filmen från det i boken?
Är det inte bättre att du läser den själv?
Citera
2005-04-20, 07:01
Medlem
Dwers avatar
Filmen är bra, har inte läst boken
Citera
2005-04-20, 17:03
Medlem
Ahruons avatar
Har läst boken och måste säga att den är riktigt lik filmen förutom slutscenen och lika otroligt bra som filmen också. Jag tror Marla finns och som du säkert vet är Jack schizofren, Tyler är Jack.
Citera
2005-04-20, 17:11
Bannlyst
jag har bara läst boken, och ja Marla fanns väl, hon sålde väl sina kläder/köpte kläder? minnet sviktar, se på filmen igen om du är osäker!

Tippi: Du vet inte några svenska sidor med liknande analyser utav filmer? PM:a gärna.
Citera
2005-04-20, 17:20
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shortyy
Tippi: Du vet inte några svenska sidor med liknande analyser utav filmer? PM:a gärna.

Är också intresserad
Citera
2005-04-20, 18:29
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shortyy

Nej, tyvärr. Har inte sett någon bra sida från Sverige. Brukar använda mig Metaphilm och CinemaShrink.

Ett bra tips är annars att gå till bibliotekt och kolla vad dom har på sin filmavdelning. Jag brukar ofta låna hem roliga böcker som tex analyserar Alien ur ett feministiskt perspektiv, osv. Jag tror säkert dom har nåt om Fight Club också.
Citera
2005-04-20, 19:06
Medlem
Frangsters avatar
Har inte sett fight club, men den verkar bra. Kanske roligare att läsa boken först och sen se filmen? vad heter boken, fight club som filmen eller?
Citera
2005-04-20, 20:03
Medlem
toxicitys avatar
hmm

jo filmen är väldigt bra,dock länge sedan jag såg den.är en sak jag undrar över,när han stoppar pistolen i mun och trycker av borde verkligen kulan gå ut genom halsen då?
Citera
2005-04-20, 21:01
Medlem
Sqrewdrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
jo filmen är väldigt bra,dock länge sedan jag såg den.är en sak jag undrar över,när han stoppar pistolen i mun och trycker av borde verkligen kulan gå ut genom halsen då?

Beror väl på vinkeln?
Citera
2005-04-21, 09:28
Medlem
Enda jag tycker är konstigt är (trots att det är min favorit film) är när han skjuter sig i halsen (Narrator) och sedan inte dör, varför går då kulan ut igenom baksidan på Tyler och dödar honom. Borde den inte gått ut på samma ställe som på Narrator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in