2005-04-20, 00:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Seagoon
Följande tillbehör skall passa samtliga Glock-modeller (utom G18). Full auto utan modifikationer!

http://www.fss-g.com/

Är väl förstås ännu svårare att få tag i än en Glock 18, kan jag tänka...

Sen undrar jag: menar du att glock 18 är full auto utan modifikationer, så är det ju rätt, den tillverkas ju så från fabrik.som sagts..
Menar du att om man sätter på det tillbehöret, på andra glockmodeller, så får man helautomat "- utan modifikationer," så är det ju just det som ÄR modifikationen......
Citera
2005-04-20, 00:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfolyt
Det är väl antagligen den uteslutande anledningen till att andra delar inte passar?

Ja,precis, att det är en annan konstruktion är ju en rätt bra anledning..
Notera att vissa delar är kompatibla dock.
Citera
2005-04-20, 02:28
Medlem
Ned Seagoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej, lättare faktiskt..
Exakt denna konversion har disskuterats tidigare på exakt detta forum..
Och kan som sagts tidigare beställas.

Jo, men det verkar ju utomordentligt svårt:

http://www.fss-g.com/warning.htm

Citat:
Men nu börjar det närma sig;.. och varför passar den alla "utom glock 18" då??
Jo, det är för att det är som jag sade tidigare..det är en annan konstruktion..

Eh... Ja? Glock 18 har ju redan en inbyggd automatmekanism, komplett med "fire selector" och allt. Klart man inte kan häkta på en "FSSG"...

Citat:
Sen undrar jag: menar du att glock 18 är full auto utan modifikationer, så är det ju rätt, den tillverkas ju så från fabrik.som sagts..
Menar du att om man sätter på det tillbehöret, på andra glockmodeller, så får man helautomat "- utan modifikationer," så är det ju just det som ÄR modifikationen......

Ptja, slaskigt uttryckt kan tyckas. Men det är väl ganska klart att jag med "utan modifikationer" menar att det inte krävs några förändringar av själva vapnet för att använda FSSG.

FSSG är ju en, som det heter i bilbranschen, "bolt-on accessory" - d.v.s. ett tillbehör som inte kräver att man först ändrar grundkonstruktionen. Istället häktas tillbehöret på och faller in i mekanismen på ett naturligt vis.
Citera
2005-04-20, 12:20
Medlem
Scoremax har helt rätt. OLIKA konstruktioner är det som gäller. Jag tillhör en av dom som faktiskt haft priviligiet att för ett antal år sedan i lumpen fått prova en Glock 18. Ganska många år sedan när den var rätt ny kan ju tilläggas.

Speciella omständigheter gjorde att det fanns tillgång till en sådan. Vi fick några stycken en snabb förevisning av "skötaren" till glocken och det är mycket riktigt mycket vitala skillnader på Glock 17 och Glock 18. Inte för att jag kommer ihåg nåt särskilt men ändå.

Jävligt underligt kändes det att skjuta med automateld iaf. Vad jag minns är den svår som attan att skjuta med och träffa något. Första gången glömde jag att det faktiskt var automateld och försökte skjuta på helfigurtavla med vanlig enhandsfattning. Jomen, jag brände av dom 5 laddade patronerna rätt fort. Första skottet ganska bra i bröstet på tavlan, andra i högt upp i hjälmen på pappfiguren och resten ovanför ut i skogen... Ändå var det rekyldämpare på den tror jag...

Kul ändå.
Citera
2005-04-21, 02:32
Medlem
Du har missuppfattat: Det är inte pickadollen som är svår att skjuta med - det är du som är svag.
Citera
2005-04-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Du har missuppfattat: Det är inte pickadollen som är svår att skjuta med - det är du som är svag.

Ha! Så talar en "sann expert". Du har mycket erfarenhet i ämnet förstår jag. Berätta mer!
Citera
2005-04-21, 09:44
Medlem
Jag tror inte att det hela kan förklaras så värst mycket enklare.
Citera
2005-04-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Jag tror inte att det hela kan förklaras så värst mycket enklare.

Jodå, kom igen, berätta om dina egna erfarenheter i ämnet. Eftersom jag antar att du naturligtvis har erfarenhet av skjuta med en helautomatisk pistol avslappnat i enhandsfattning, avfyra (39b ammo) fullauto och träffa en punkt i storlek av en femkrona på 25 meter med alla skott.

Snälla, berätta.
Citera
2005-04-21, 21:29
Medlem
Du kan börja litet lätt med vattengymnastik, eller möjligtvis pilates.
Citera
2005-04-23, 00:41
Medlem
_R_s avatar
Jag sköt iaf glock17 häromveckan och det är fan rätt svårt att sätta kulorna tajt på bara 20m...

Sedan är iofs jag en stridsvagnschef i grunden och har varken skjutit så värst mycket pistol eller karbin, däremot 120mm pilprojektil och annat ifrån strv122...

Det jag testat hittills är iaf ak5, ak5b, ak4(rödpunktssikte), akm (senare version av ak47), m-16, kpist, psg90, glock17.

pistol är iaf jävligt svårt, även en sån "enkel" pistol som glock17. att skjuta en liknande med full auto är nog ruskigt svårt...

men men, allt är lätt när man kan det... eller?
Citera
2007-12-23, 23:05
Medlem
skertys avatar
hur får man tag i en såndär glock 18 och hur ser den ut?
och vars får man skott till den?
Citera
2007-12-23, 23:35
Medlem
uffeuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skerty
hur får man tag i en såndär glock 18 och hur ser den ut?
och vars får man skott till den?

1. Det får du inte.
2. Ungefär som vilken Glock som helst, fast med en omställare för automateld.
3. Vapenaffären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in