2005-04-19, 15:28
Medlem
phreakdentas avatar
Känner en lärare som inte tar alltför hårt på sekretessen... Han visade mig årets nationella prov i EngelskaA som hans elever skulle ha i nu i eftermiddag. Jag vet inte om det är försent och alla har gjort det redan, men jag kan bjuda på lite detaljer...

Reading
Två lucktexter, fem korta faktatexter med en fråga till varje. En historiespalt med beskivning av några olika platser och objekt som sen ska matchas mot en mening. En text om två pojkars resa till Frankrike med frågor till.

Listening
Att läsa på vad engelska yrken heter skadar inte då det kommer en sida med frågor om det.

Writing
Årets skrivuppgift handlar om ägande, det finns två rubriker att välja mellan. Antingen en pryl som du tycker om som ska beskrivas till en tidning eller att skriva om ägandeskap och hur människan överskattar det.

Enligt min vän så är tiden så väl tilltagen att det inte ska vara någon stress alls. Ta det lugnt!
Citera
2005-04-19, 17:25
Medlem
Du råkade inte se engelska b provet?
Citera
2005-04-19, 17:27
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Känner en lärare som inte tar alltför hårt på sekretessen... Han visade mig årets nationella prov i EngelskaA som hans elever skulle ha i nu i eftermiddag. Jag vet inte om det är försent och alla har gjort det redan, men jag kan bjuda på lite detaljer...

Reading
Två lucktexter, fem korta faktatexter med en fråga till varje. En historiespalt med beskivning av några olika platser och objekt som sen ska matchas mot en mening. En text om två pojkars resa till Frankrike med frågor till.

Listening
Att läsa på vad engelska yrken heter skadar inte då det kommer en sida med frågor om det.

Writing
Årets skrivuppgift handlar om ägande, det finns två rubriker att välja mellan. Antingen en pryl som du tycker om som ska beskrivas till en tidning eller att skriva om ägandeskap och hur människan överskattar det.

Enligt min vän så är tiden så väl tilltagen att det inte ska vara någon stress alls. Ta det lugnt!

Öhumm.. Jobbade som provvakt idag, och proven, alla tre, var klara vid 14 cirkus. Detta är dessutom tidpunkter som inte får rubbas, mer än i nödfall. Så vad är vitsen med detta? Ni kan få de rätta svaren av mig... Fast det är sekretess till 2015-12-31
Citera
2005-04-19, 17:28
Medlem
Bråkmakarns avatar
Schysst phreakdenta!

Men provet var klockan 11 idag
Citera
2005-04-28, 21:47
Medlem
Darcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta

Reading

Listening

Writing

Tack för tipset! Kan vara användbart!!
Citera
2005-04-28, 22:41
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darcy
Tack för tipset! Kan vara användbart!!
Nej, det kan det inte.. det var för snart två veckor sedan och nästa år är det något annat tema..
Citera
2005-04-28, 23:18
Medlem
Men herregud...alla som överhuvudtaget rör sig på engelskspråkiga delar av Internet kan ju skriva MVG på det där provet utan minsta ansträngning. Det behöver man knappast fuska för att lyckas med.
Citera
2005-04-29, 14:58
Medlem
Darcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Nej, det kan det inte.. det var för snart två veckor sedan och nästa år är det något annat tema..
Va? Menar du? Trodde självklart att det var samma tema varje år!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in