2012-11-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Du kanske borde kolla originalkällorna din genustomte.

ÅTERIGEN, ge mig EN STUDIE på att MELLANGRUPPSSKILLNADERNA är MINDRE.

Hur ska jag kunna kolla orgnialkällorna? Dom är inte omnämnda i din fantastiska Modetidningsartikel. Och dom är överdrivna skulle jag kunna bevisa om jag fick tag på källorna.

Jag skriver igen eftersom du uppenbarligen missade inlägget:

Givetvis.. Skulle du säga att män enligt sterotypen är bättre på att urskilja information i stressade situationer med moment som stör? Ja det skulle du nog eftersom mäns kognition enligt dig är överlägsen.

Här är en bild från en studie som publicerades i Journal of Psychology. En av världens mest ansedda tidsskrifter när det kommer till psykologi.

http://tinypic.com/view.php?pic=35kl93a&s=6

Om du kan tyda den och läsa det som finns så fanns tendens till skillnad vid ett av de fyra störelsestimuli som lades men det kunde inte säkerställas på statisktisk nivå.

Studien publicerades 2012. Tyvärr kan jag inte länka till studien eftersom den är kopplad till mitt universitets databas. Men det är iallafall Sänger et al (2012) ISSN: 2151-2604 om du skulle vara intresserad.

Tyvärr har jag inga modetidningar som dig jag kan länka min vetenskap ifrån utan vetenskapliga databaser så därför kan jag inte länka hela texten. Men om du inte har tillgång till en sådan databas har säkerligen ditt bibliotek det.
Senast redigerad av MuppHuvud 2012-11-27 kl. 17:54.
Citera
2012-11-27, 17:52
Medlem
dekonstrueramigs avatar
1. vad för auktoritet har "britter"* egentligen att uttala sig? (*några britter...)

2. Varför är det farligt för småbarn att leka med det motsatta könets leksaker? Varför skulle en pojke inte kunna ha roligt med en docka och en tjej med en brandbil?
Citera
2012-11-27, 17:53
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordafejd
Skulle inte säga att det direkt är manshat, men riktigt onaturligt.
Problemet är att de nyare generationerna killar växer upp och blir väldigt feminina av sig eftersom allt i sammhället pekar att dom ska sträva efter det.

Det pågår en feminisering av män i vårt samhälle just nu. Reser du runt i världen så märker man direkt hur annorlunda de nya generationens Svenska män är. Många är så otroligt passiva till sin maskulina kärna, det känns nästan som att många har identitetskris. Många får även svårt att träffa kvinnor senare i livet på grund av sin uppväxt. En kvinna till naturen dras till det maskulina, och det är lite svårt när man demoniserar och trycker ner iden av att vara en stark man som tar det man vill ha.

Istället blir vi lärda att hålla oss passiva, inte ta för mycket uppmärksamhet, och att vara "prinsar".

Till viss del är sånt här bra. Men män måste få vara män och det är inte nyttigt att trycka alla dessa ideer i småpojkar så dom växer upp utan ett maskulint driv.

Vi skulle kunna lära oss ett och annat av MENA folket som invandrar Sverige.
I deras kulturer växer pojkar upp till att inte ta någon skit alls, stå på sig och ta det dom vill ha.

Däremot så har dom en ohygglig syn på kvinnor, på en sån grad att det inte är nyttigt tycker jag.
Men förövrigt så kan vi lära oss mycket som män av dom.
Jag har svårt att relatera till något av dina påståenden. Jag upplever inte att unga Svenska män varken är feminina i sättet eller har problem med att attrahera kvinnor. Faktum är att jag inte känner en enda ung man som upplever någon sådan problematik. Vart finns alla dessa passiva timida männen egentligen? Om nu sådant var fallet skulle jag dock gärna vilja att man granskar unga mäns inaktivitet och eviga jävla datorspelande snarare än leksaksinköp till förskolebarn.

Ställt i relation till andra länder så beror det helt på vart man befinner sig. Är asiatiska män mer maskulina än Svenska män? När om någonsin var Svenska män i ordets klassiska bemärkelse mer maskulina än dess motsvarighet i sydeuropas macho-kulturer, och på vilket sätt menar du att dessa kulturer har gynnats av att ha ett större fokus på manlighet?

Vidare förstår jag inte varför ni förutsätter att det skulle vara konsekvent negativt enbart för männen? Lider inte flickorna samma tragiska öde till följd av att ha haft valfriheten att leka med barbies eller bilbana?

Nej du, det låter i mina öron ungefär lika realistiskt som att filmvåld skulle ge upphov till seriemördare.
Citera
2012-11-27, 17:53
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexington123
Det är fan inte lätt att vara man idag. Någon som är på att starta ett mot-parti till feministerna? Namn? Motorolja och lageröl?

Jo, det är lätt och vara man. Det är liksom själva grejen med att vara man, det är lätt. Man är den man är och inget kan ändra på det. Man står fast som en klippa i ett stormigt hav. Vad som inte är att vara man är att gnälla och skylla ifrån sig.
Citera
2012-11-27, 17:55
Medlem
goddagminfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonbeam
Äsch inte hatar vi svenska män, eller män över huvudtaget. Det handlar ju bara om att inte styra barnen efter våra egna normer. Vill grabben leka med köksleksaker så låt han göra det då. Ska ni ligga sömnlösa på nätterna bara för att flickor leker med brandbilar? Ha ha ha

Tänk så här; på 1700-talet var det otroligt manligt att måla sig vit i ansiktet, måla läpparna röda, skriva poesi och gråta!!

Det svänger med tiden fattar ni väl! :P

Vilka målade sig vit i ansiktet och läpparna röda! Jo den inavlade adeln och kungahuset som alla var fjollor.
Citera
2012-11-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Haha jadu, när du börjar använda mytologi som argument, då är det ett starkt bevis på att du är rätt förlorad.

Varför då? Som all typ av kunskap visar det ju på hur vi betraktar världen.

Citat:
Inser du inte att vi när som helst kan bli kastade tillbaka på stenåldern? Om ett kärnvapenkrig utbryter så kommer vi med största sannorlikhet få leva som grottmän igen, du tror alltså ärligt talat att kvinnor kommer få ha någon betydande ledande position då? Du tror ärligt talat att kvinnor är dom som kommer få gå ut i krig? Du tror att genus kommer att råda då?

Så för att vi kan bli kastade tillbaka till stenåldern ska vi leva som om vi redan är där? Varför då? Låter för mig rimligare att anpassa sig efter nuet, än att anpassa sig efter en möjlig framtid. Och om vi ändå ska anpassa oss efter tänkbara framtider, varför just denna framtid? Det är ju svårligen den enda tänkbara. Personligen tycker jag vi ska anta att riktningen är framåt, inte bakåt. Men vi är ju alla olika. To each his own, så att säga.

Citat:
Det behövs inte ens ett kärnvapenkrig, bara ett vanligt anfall från våran nation så måste vi ut i krig, vad ska vi då göra? Skicka ut våra fruntimmer? ELler justja, våran arme är ju idag så oerhört jävla nedrustad och patetisk tack vare dagens feministiska fjoll-politik så till och med en negerstamm i afrika skulle kunna erövra oss.

Kvinnor har deltagit i strid i några tusen år. I dagsläget med alla teknologiska landvinningar är problemet mindre än någonsin. Visst finns de ännu positioner som kräver god fysik (oavsett kön), men råstyrka blir, av allt att döma, mindre relevant ju längre tiden går... ja, om vi nu inte antar att vi ska tillbaka till stenåldern, det vill säga. Ser inte heller vad nedrustningen av försvaret har med feminism att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av goddagminfru
Vilka målade sig vit i ansiktet och läpparna röda! Jo den inavlade adeln och kungahuset som alla var fjollor.

Vem hade lättare att få den fagra mön, den inavlade fjolladeln eller den grovarbetade manly man-bonden? (Ang. kvinnor och deras förmodade dragning till manliga män).
Senast redigerad av RockInRhino 2012-11-27 kl. 18:17.
Citera
2012-11-27, 17:58
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordafejd
Skulle inte säga att det direkt är manshat, men riktigt onaturligt.
Problemet är att de nyare generationerna killar växer upp och blir väldigt feminina av sig eftersom allt i sammhället pekar att dom ska sträva efter det.

Vad menar du med onaturligt? Om det maskulina kan tränas bort och det feminina tränas in så låter det ju onekligen inte som att naturen har med det här att göra öht.
Citera
2012-11-27, 17:59
Medlem
ekkams avatar
Om man tar kommentarer pa en artikel i Daily Mail som representativa for den brittiska befolkningen sa gor man dem ingen tjanst. Om nagon tror att aftonbladet ar sensationsjournalistik sa har man inte sett ett skit an.
Citera
2012-11-27, 18:03
Medlem
chrizps avatar
att läsa sådant här gör mig glad att jag inte är etnisk svensk.det är fullständigt urfjantigt, jag tänker hålla en rak linje mellan det som anses 'manligt' och 'kvinnligt' när jag skaffar barn. och ALDRIG skulle jag låta pojken gå i klänning!
Citera
2012-11-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag vill bara fråga er en frågor;

Anser ni feminister att en man får slå en kvinna?

Det är frågan, som jag tycker är svaret till hur det ska se ut. Det snackas om kvinnomisshandel hit och dit medan en porrstjärna antastar Justin Bieber på scenen framför miljoner tittare utan några konsekvenser alls. Sen vill ni att kvinnor ska anses vara lika som män? Det går inte. Kvinnor och män är olika. Visst, vårat samhälle kanske inte är uppbyggt som det en gång var, men vid de flesta livsfarliga situationer t.ex. kommer mannen reagera som en man och kvinnan som en kvinna.

Och ja TS, jag tycker att det är patetiskt hur lågt mannen har sjunkt i Sverige.

1) Fortsatt inte feminist, men självklart inte - lika självklart som att en kvinna inte får slå en man, en man inte får slå en man, eller en kvinna får slå en kvinna.

2) Om en man i livsfarliga situationer kommer reagera som en man oavsett vad, vad är egentligen problemet? Behöver man inte tränas till att vara man, varför upprörs då folk över att män inte längre tränas till att vara män. Dont get it.
Citera
2012-11-27, 18:06
Medlem
DesktopZquaress avatar
Tro mig... Jag om någon kan gå igång på liknande saker...T.ex. när någon stämde någon barnparfym eller va det va för att killen va utklädd till ngt typsikt manligt osv. (någon som kommer ihåg vad jag famlar efter?).

Men dessa bilder va absolut inget att bli upprörd över... Blir man det borde man nog titta på sitt liv och se över om det inte är dags för förändring.
Citera
2012-11-27, 18:07
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Nyheten om den svenska leksakskatalogen där *pojkar håller dockor och flickor kör brandbil har *inte gått hem hos *britterna.
"Helt galet", "mans*hatande" och "befängt" heter det bland annat.

Känns skönt att se att det fortfarande finns vettiga länder med vettiga människor.
Det har gått för långt i Sverige och det menar britterna också då de säger att "”Sverige är det mest manshatande landet i världen. Ingen vet var de här *galenskaperna slutar”

Vad tycker ni, har britterna rätt?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article15839496.ab
Vad är konstigt med tanke på att Sverige är Feministmaffians högkvarter och kan operera helt ostört.
Klart britterna har rätt.
Det är väl därför många svenska män har börjar importera städhjälp från Thailand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in