Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Din tilltro till BRÅ och statliga utredningar förvånar mig med tanke på att du inte tycks se dig själv som en "pkit".

Kom ur din illusoriska PK-bubba. I verkligheten är invandringskritikerna som har stöd av vetenskap och statistik.
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att du syftar på inlägget om fyrkantiga hyddor.

Men om du läser hela tråden får du nog en annan bild. Mina argument står på solid grund, till skillnad från det lösa tyckande som ofta präglar IQ-debatten.
Det var du som representerade det lösa tyckandet med dina påståenden baserade på källor utan namn som du trodde dig minnas som stödjande dina påståenden.
Citat:
Den extremt stora fängelsebefolkningen är ett problem i USA, och svarta är fortfarande överrepresenterade. Dock inser fler och fler amerikanska politiker (även republikaner) att situationen är ohållbar, inte minst av ekonomiska skäl. Jag tror att vi kommer att få se betydande reformer på det här området.
Vad menar du här? Svarta brottslingar ska inte straffas när de begår brott?
Citat:
Nu är din källa lite luddig när det gäller dagens siffror: "We have gotten so used to seeing unemployment rates of 30 or 40 percent". Men även om siffrorna stämmer så kan man inte jämföra dagens krisekonomi med efterkrigsboomen 1948. Ett bättre jämförelseår vore 1935.
US hade en efterkrigsrecession år 1948-49...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_recessions_in_the_United_States
Citat:
Den lågutbildade underklassen och delar av medelklassen har fått det sämre i USA vare sig de är svarta eller vita. Men det är ett konjunktur- och fördelningsproblem, inte ett rasproblem.
Källa?