2012-11-26, 11:49
Medlem
RxFuels avatar
Är väldigt dåligt insatt i vad olika partier står för. Så tänkte fråga här om ni på Flashback vet om något parti förespråkar följande:

*Lägre skatt
*Hårdare invandringspolitik
*Legalisering /avkriminalisering av cannabis
*Satsar på skola,sjukvård,äldreomsorg

Det är några punkter som är viktiga för mig, så gärna relevanta svar.
Citera
2012-11-26, 12:07
Medlem
Rodolfuss avatar
Tror inte det finns något parti som förespråkar allt. Men C och FP stämmer väl in på lägre skatt, legalisering av cannabis (ungdomsförbunden åtminstone) och vill satsa på skola, vård och äldreomsorg. Även KD och M stämmer in på de sista samt skattesänkning.

SD vill ha en hårdare invandringspolitik och satsa på skola, sjukvård och äldreomsorg. Antar att de är för skattesänkningar, men vet inte direkt för vilka. Kanske alla, men då får man väl tänka hur realistiskt det är.
Senast redigerad av Rodolfus 2012-11-26 kl. 12:10.
Citera
2012-11-26, 12:11
Medlem
Erikons avatar
Det där med cannabis är det svarta fåret, tror du får söka dig till något av de mindre partierna. Spontant skulle jag gissa att Kärlekspartiet The Party of Love Följer 90% av kraven du är ute efter, där knark är ett av dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_sm%C3%A5partier_som_st%C3%A4llt_upp_i_riks dagsval
Citera
2012-11-26, 12:58
Medlem
RxFuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Tror inte det finns något parti som förespråkar allt. Men C och FP stämmer väl in på lägre skatt, legalisering av cannabis (ungdomsförbunden åtminstone) och vill satsa på skola, vård och äldreomsorg. Även KD och M stämmer in på de sista samt skattesänkning.

SD vill ha en hårdare invandringspolitik och satsa på skola, sjukvård och äldreomsorg. Antar att de är för skattesänkningar, men vet inte direkt för vilka. Kanske alla, men då får man väl tänka hur realistiskt det är.

Okej, då ska jag undersöka dom partierna närmare. Tack för svar!
Citera
2012-11-26, 13:00
Medlem
RxFuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Det där med cannabis är det svarta fåret, tror du får söka dig till något av de mindre partierna. Spontant skulle jag gissa att Kärlekspartiet The Party of Love Följer 90% av kraven du är ute efter, där knark är ett av dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_sm%C3%A5partier_som_st%C3%A4llt_upp_i_riks dagsval

Bra länk, ska kolla vidare på den.
Citera
2012-11-26, 13:25
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Av de partierna som sitter i riksdagen just nu tror jag SD ligger dig närmast. Problemet är cannabis-legaliseringen, vilket så vitt jag vet inget riksdagsparti är för.
Citera
2012-11-27, 00:16
Medlem
RxFuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Av de partierna som sitter i riksdagen just nu tror jag SD ligger dig närmast. Problemet är cannabis-legaliseringen, vilket så vitt jag vet inget riksdagsparti är för.

Okej, synd att inget parti verkar vara fulländat för mitt tycke.
Just att cannabis legaliseras ser jag som en otroligt viktig punkt, då det pågår en så kallas "nolltolerans" men som inte gett något. Endast massa omkostnader och ökat bruk/missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in