2012-11-24, 01:52
Medlem
Tja, min moppe blev nyligen stulen ur ett cykelrum/källare. Så det är fler i närheten som har nyckel till det. Och de är en bostadsförening eller vad det kallas. I alla fall, vad jag tror är att nån i den här "föreningen" har snott eller hjälpt till att sno den. Den har bara vart stulen i ca 2 dagar och det är polisanmält.

Men det jag undrar är i fall man kan prata med föreningen på styrelsemötet och se om man kan få pengar (typ som försäkring). Eftersom det stod låst i rummet och dörren är alltid låst och går igen automatiskt. Så den är nån som måste lämnat dörren öppen eller liknande.

Har säkert glömt en massa, men säg till om ni behöver veta nåt speciellt!

/jirre
Citera
2012-11-24, 12:08
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grusjirre
Tja, min moppe blev nyligen stulen ur ett cykelrum/källare. Så det är fler i närheten som har nyckel till det. Och de är en bostadsförening eller vad det kallas. I alla fall, vad jag tror är att nån i den här "föreningen" har snott eller hjälpt till att sno den. Den har bara vart stulen i ca 2 dagar och det är polisanmält.

Men det jag undrar är i fall man kan prata med föreningen på styrelsemötet och se om man kan få pengar (typ som försäkring). Eftersom det stod låst i rummet och dörren är alltid låst och går igen automatiskt. Så den är nån som måste lämnat dörren öppen eller liknande.

Har säkert glömt en massa, men säg till om ni behöver veta nåt speciellt!

/jirre
Har du inte hemförsäkring? Den är till för just sådan tillfällen.
Citera
2012-11-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Har du inte hemförsäkring? Den är till för just sådan tillfällen.
Moppen går väl inte på hemförsäkringen? Måste man inte ha en moppeförsäkring ?
Men att bostadsföreningen ska ersätta ts kommer aldrig hända då man ställer saker i förråd på eget ansvar och är ganska hundra läser du stadgarna för din förening står något sådant där i .. Det är ditt ansvar att ha dina saker försäkrade
Citera
2012-11-24, 18:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Ersättning för mopeden får du från mopedens försäkring den ingår om du har minst halvförsäkring och du har godkända lås. Bostadsföreningen har inget ansvar för stöld i gemensamma utrymmen.
Citera
2012-11-24, 19:40
Medlem
Ja är nästan helt säker på att det är min halvförsäkring, och styrlåset va på och ett mc lås.

Den var trimmad oxå, ja antar att om dom får reda på de så går de inte på försäkringen?
Citera
2012-11-25, 00:45
Medlem
INTPs avatar
Oavsett vad dom tycker om trim finns det ingen anledning att väcka den björn som sover. Så länge mopeden är borta finns det ju inga som helst belägg för att den skulle varit trimmad, och dyker den upp i trimmat utförande har den trots allt varit i händerna på någon annan klåfingrig person utan respekt för lagen ett tag - att trimma tar inte lång tid så klagar nån har det självklart hänt efter den stals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in