2014-02-08, 23:22
Medlem
Trajdarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Finns det något mer gta planlagt?
Inte vad de officiellt har gått ut med. Dock skulle det förvåna mig om de la ner serien

Däremot kan vi nog vänta oss en pc version av GTA 5 detta eller nästa år samt några expansioner
Citera
2014-02-08, 23:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trajdarn
Inte vad de officiellt har gått ut med. Dock skulle det förvåna mig om de la ner serien

Däremot kan vi nog vänta oss en pc version av GTA 5 detta eller nästa år samt några expansioner
Justfan. Alla tidigare gta har væl kommit till pc?
Citera
2017-02-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Finns det något mer gta planlagt?

Citat:
Ursprungligen postat av Trajdarn

1 av dom ledande identiterna i utvecklingen av GTA (leslie benzies) genom åren jobbar inte längre där på rockstar sedan ganska nyligen. jag vet inte om de kanske e delvis därför GTA V har blivit skit (enligt mig som fattiglapp) på senaste, med väldigt mycket fokus på patchar och mikro-transaktioner. (mikro-transaktioner alienerar väl inte, men de ger ju en viss avsmak för dom fattigare människorna som spelar vilket är en ganska stor marknad ändå).
så man kan ju undra om det verkligen blir ett nytt GTA. själva så påstår rockstar att dom har många idéer.

hur som helst så har benzies påbörjat ett nytt projekt som liknar GTA. här håller han hus: https://twitter.com/everywhere_game

svårt o säga ifall de blir lika bra de spelet iomed att han ej jobbar med sina föregående 2 polare. de va den trion som låg bakom hela framgångssagan som e GTA.

helt värt att skriva upp sig på deras mejling-lista tycker jag iallafall för att kolla var någonstans det projektet kommer leda och om det blir något bra. han har redan blivit intervjuad av polygon.
Senast redigerad av avishaman 2017-02-03 kl. 07:04.
Citera
2017-07-23, 15:37
Medlem
EmileZolas avatar
Tror att 2018 kan bli ett väldigt starkt år för Take Two. Red Dead Redemption 2 kommer ut någon gång under våren, och nästa Borderlands har varit under utveckling under åtminstone 2016, vilket förmodligen betyder att det släpps någon gång under andra halvåret 2018 (om man ser till hur lång utvecklingstid de flesta AAA-spel har).
Citera
2017-08-31, 15:42
Medlem
ta-kus avatar
Helvete vad jag älskar TTWO! Går bara upp och upp, och det lär inte stanna, tror jag inte. High target price är $108, och snart kommer RDR2 ut. Sedan finns det rykten om Borderlands 3 (https://www.tweaktown.com/news/58647/take-two-iterates-borderlands-3-tease-2018/index.html)

2018 kommer att bli ett jävligt fint år för TTWO tror jag, önskar jag hade köpt in mig ännu tidigare.
Citera
2017-09-01, 11:27
Medlem
Ja det är bara att hålla med, en fantastisk aktie.
Det lönar sig tydligt att köpa de bästa spelaktierna (bästa / populäraste spelen) trots att man alltid är rädd att man fångar den i fel läge pga konstant uppgång. Sen ska de väl announca ett nytt GTA småningom också som grädde på moset
Citera
2018-10-20, 12:51
Medlem
Dags att köpa Take-Two nu när RDR2 släpps på Fredag?
Vad tror ni?
Citera
2020-02-09, 23:49
Moderator
Fear2bes avatar
Billig ingång nu efter raset om 12%. Undrar om de fortsätter ner ytterligare eller om botten är nådd?
Citera
2022-05-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Billig ingång nu efter raset om 12%. Undrar om de fortsätter ner ytterligare eller om botten är nådd?

Vad tror ni om framtiden för ttwo?
Citera
2022-05-22, 16:15
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaspicon
Vad tror ni om framtiden för ttwo?
Spel är att jämföra med knark. Utvecklingen av spel har varit så fantastisk att många hellre väljer spel framför att se på film just för att det går att bli en del av handlingen. Jag gillar deras spel. Företaget har definitivt framtiden för sig. Men marknaden är lite orolig nu så det kan vara på gång mer av rean på aktier och att det svider lite när värdepappren rasar. Take two har ett ganska högt p/e så efter en hyfsad delårsrapport kan det fortfarande svida rätt rejält trots att aktien ligger ungefär -50 % från när det gick som bäst, den har fortfarande en viss fallhöjd. Ser nu att olika sidor ger aktien olika p/e och att det skiljer ganska rejält, det Avanza visar (P/E-tal 128,8) stämmer förmodligen inte då flera andra ställen ger ett p/e runt 32.
Citera
2022-06-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Spel är att jämföra med knark. Utvecklingen av spel har varit så fantastisk att många hellre väljer spel framför att se på film just för att det går att bli en del av handlingen. Jag gillar deras spel. Företaget har definitivt framtiden för sig. Men marknaden är lite orolig nu så det kan vara på gång mer av rean på aktier och att det svider lite när värdepappren rasar. Take two har ett ganska högt p/e så efter en hyfsad delårsrapport kan det fortfarande svida rätt rejält trots att aktien ligger ungefär -50 % från när det gick som bäst, den har fortfarande en viss fallhöjd. Ser nu att olika sidor ger aktien olika p/e och att det skiljer ganska rejält, det Avanza visar (P/E-tal 128,8) stämmer förmodligen inte då flera andra ställen ger ett p/e runt 32.

Brukar kolla P/E på yahoo sidan, vet ej ifall de stämmer till 100%.

Vad tror du om att handla TTWO tills GTA6 släpps? Runt 2-3 dollar ser den ut att röra sig varje handelsdag. Sen släpper man hela innehavet några veckor före releasen.

Smolket i bägaren men samtidigt en potentiell bra affär är förvärvet av zynga, är planen att fixa GTA och RDR till mobil? Vid lyckad lansering av tex GTA till mobilen så kan det bli en riktigt bra guldgruva för TTWO.?
Citera
2022-12-01, 21:05
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaspicon
Brukar kolla P/E på yahoo sidan, vet ej ifall de stämmer till 100%.

Vad tror du om att handla TTWO tills GTA6 släpps? Runt 2-3 dollar ser den ut att röra sig varje handelsdag. Sen släpper man hela innehavet några veckor före releasen.

Smolket i bägaren men samtidigt en potentiell bra affär är förvärvet av zynga, är planen att fixa GTA och RDR till mobil? Vid lyckad lansering av tex GTA till mobilen så kan det bli en riktigt bra guldgruva för TTWO.?
Dubblade mitt innehav idag eftersom att jag låg ungefär plus minus noll sett till ingången. Varför? Jo, man får bara köpa mer på rött!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in