2012-11-21, 20:02
Bannlyst
God kväll!

Gustav Kasselstrand har nu tappat sin roll och sparkas nu från riksdagens kansli. Det har med ett avtal mellan Gustav och SD och de anser Gustav ha brutit avtalet igenom att inte informera partiet vilka artiklar han tänker släppa, kört sitt eget race och har gjort intervjuer på arbetstid osv.

Men det är inte något vi tänker debattera om. Jag tänkte fråga er vad eran syn på SDU kommer bli?
Kasselstrand och Hanhe har sagt att nu ska den återgå fysiskt till SDU igen och jobba ännu hårdare för att få SD högst i skolvalet 2014.

Det är mycket tappert av dem och jag tror Gustav Kasselstrand och William Hanhe passar bättre i SDU nu på riktigt än i kansliet. Jag menar...någon måste ju städa upp SDU och göra SDU till ett parti av hög kvalité som själva SD är.

Vad tror ni?
1. Kommer detta leda till att SDU ökar och Gustav och Williams roll stärks?
2. Tror ni även att SDU kommer bli bättre än förr?
3. Mer mogen och mer ansvarsfull med Gustav och William i spetsen igen?
4. Kommer SDU få lika hög kvalité som SD när det gäller ansvar, mediaträning, och förnuft?
5. Behövs SDU städas upp och rättas till?
6. Kommer det här leda till att Gustav och William tar sig till riksdagen?
7. Tycker ni att Gustav passar bättre i SDU än i SD-kansliet?

Detta stärker min röst på SD 2014 och synen på SDU
Alla pusselbitar faller på plats nu.

OBS! SDU är fristående organisation.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 20:05
Medlem
RutSvenssons avatar
SDU växer ju ganska mycket redan nu så det är nog naturligt att ha en fortsatt snabb tillväxt.

Har senaste veckan funderat på att låta ungarna gå med. Det verkar ju stabilt och bra med Gustav i spetsen på heltid.
Citera
2012-11-21, 20:07
Bannlyst
De är ju uppenbarligen i akut behov av pengar. Först missade de det där ungdomsbidraget, sedan får de inga pengar av moderpartiet och nu står Kasselstrand och Hahne (ordförande och vice ordförande) helt utan inkomster, eller?

Det går naturligtvis inte att driva politik med 0 kronor på fickan. Hur ska den biten lösas?
Citera
2012-11-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
sdu växer ju ganska mycket redan nu så det är nog naturligt att ha en fortsatt snabb tillväxt.

Men kommer det här inte bli som te + socker när dem fokuserar all politiska energi på SDU?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
De är ju uppenbarligen i akut behov av pengar. Först missade de det där ungdomsbidraget, sedan får de inga pengar av moderpartiet och nu står Kasselstrand och Hahne (ordförande och vice ordförande) helt utan inkomster, eller?

Det går naturligtvis inte att driva politik med 0 kronor på fickan. Hur ska den biten lösas?

Bra fråga herr Nazi! Jag har för lite information för att svara på det.
Men det kan väll inte vara så att SDU har 0 i inkomst? Någonstans måste de få lite pengar?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Men det kan väll inte vara så att SDU har 0 i inkomst? Någonstans måste de få lite pengar?

/ Winston D Thackeray
Tack så mycket, herr imbecill. Nej, som jag har fattat det har de just nu 0 i inkomst och får inte pengar någonstans ifrån. Om någon sitter på andra uppgifter så vore det intressant att ta del av.
Citera
2012-11-21, 20:13
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:

/ Winston D Thackeray

Ja SDU får ju inkomst men det är ju inte säkert att det går till löner.
Citera
2012-11-21, 20:18
Bannlyst
Citat:
Är du säker? Jag var av intrycket att man av någon anledning missade det statliga bidraget som delas ut, samtidigt som moderpartiet inte vill skjuta till pengar. Medlemskapet i SDU är ju dessutom gratis så där kommer det ju inte in några kulor.
Citera
2012-11-21, 20:18
Bannlyst
Citat:

Då får man göra som Mattias Karlsson(SD) säger:
Ibland så måste man bjuda lite på sig själv.

Jag kunde minnas när SD inte var i riksdagen. Då kunde man se en fattig Åkesson och inte ens Söder var så extremt finklädd som han är idag. Deras inkomst kom från http://www.bmjaktiv.com/

Björn, Michael De Bouzet, Jimmie Åkesson.

SDU borde ha en liknande idé.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 22:05
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
God kväll!
Vad tror ni?
1. Kommer detta leda till att SDU ökar och Gustav och Williams roll stärks?
2. Tror ni även att SDU kommer bli bättre än förr?
3. Mer mogen och mer ansvarsfull med Gustav och William i spetsen igen?
4. Kommer SDU få lika hög kvalité som SD när det gäller ansvar, mediaträning, och förnuft?
5. Behövs SDU städas upp och rättas till?
6. Kommer det här leda till att Gustav och William tar sig till riksdagen?
7. Tycker ni att Gustav passar bättre i SDU än i SD-kansliet?
/ Winston D Thackeray

1) SDU ökar, men hade gjort det även om GK haft anställning på kansliet. GK & WH går stärkta ur det här hos SDU, men är försvagade hos SD.
2) Samma som förut
3) De har ju varit i ledningen hela tiden, så det blir ingen förändring hos SDU därvidlag
4) Hög kvalitet vad gäller ansvar och förnuft hos SD? Det har sannerligen inte visat sig den senaste veckan...
5) Nej, men de fåtaliga kuppmakarna som t ex Louise Eriksson och Paula Bieler ska brännas på bål...
6) Nej, eftersom rankingen på riksdagslistorna styrs av partiledningen - som är fientligt inställda
7) GK kan säkert göra ett bra jobb på båda ställena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in