Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-21, 17:47
Medlem
Jag vet att det är en dum fråga men hur rensar jag hårddisken på macen från filer? Om man går in i finder och sen drar dem till papperskorgen ligger väl filerna/programmen kvar i systemet ändå?

Hur kan jag vara säker när jag tar bort något att det verkligen gett mer space?

Dom filer som verkligen tar space är tydligen mina filmklipp i Imovie. Hur kan jag ta bort dessa helt och hållet?

Citera
2012-11-21, 17:54
Medlem
Prova använd Ccleaner det programmet kör jag ofta med och det funkar bra att rensa datorn på mycket skit.
Citera
2012-11-21, 18:02
Medlem
Gör som ovanstående säger, kör Ccleaner. Programmet har bockat för de rutor som de själva rekommenderar, se upp så du inte tar bort något du inte vet vad det är. Jag kan nämna att du inte bör ha rutan RegEdit ikryssad.

Programmet kan ta bort flera gb när det är som mest ostädat.
Citera
2012-11-21, 18:30
Medlem
Snöjs avatar
CleanMyMac är också ett bra alternativ att rensa bort skräp med.

Sedan kan jag rekommendera programmet DaisyDisk, den ger dig snabbt en grafisk översikt av vart all plats på hårddisken tar vägen - som gör att du kan hitta och slänga saker som generellt sett inte definieras som "skräp".
Citera
2012-11-21, 18:59
Medlem
NeonCrosss avatar
Kör själv CCleaner och är väldigt nöjd med programmet! Lätt använt och väldigt litet program, kör på det TS!
Citera
2012-11-23, 01:17
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2012-11-23, 03:04
Medlem
ninjabeiruts avatar
Bleachbit och CCleaner använder jag. Man kan även ställa in säker överskrivning, vilket gör att filerna blir omöjliga att återställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in