2012-11-20, 16:04
Medlem
Spela för dom, Då har du roligt under tiden
Citera
2012-11-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlhugocamestig
Jag skulle råda dig att ta kontakt med din bank. De är förhoppningsvis mer insatta i vad som är bäst för dig. Fonder tror jag är ett bra alternativ, men vilka man ska satsa på kan man behöva lite rådgivning för.

jag tror minsann att du glömde ironi-taggarna...

om det är det någon som TS inte ska prata med så är det ju sin bank...
Citera
2012-11-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
jag tror minsann att du glömde ironi-taggarna...

om det är det någon som TS inte ska prata med så är det ju sin bank...

Det var bara ett förslag. Självklart förstår jag att de vill tjäna pengar på en, men man får väl ha lite sunt förnuft.
Citera
2012-11-20, 18:11
Medlem
felstavadds avatar
Sparkonto tills dess du vet, stressa inte, ta ett sånt där binda-upp-i-tre-månader mot högre ränta så har du lite tid att kika runt efter annat.
Citera
2012-11-20, 18:20
Medlem
Citat:
Det var bara ett förslag. Självklart förstår jag att de vill tjäna pengar på en, men man får väl ha lite sunt förnuft.

det var ett dumt förslag.

folk i allmänhet använder inte sitt sunda förnuft när de är i kontakt med "rådgivare" ( läs försäljare ) på banken.

det är för lätt att bli övertalad till att hoppa på något dåligt erbjudande...
Senast redigerad av tmach 2012-11-20 kl. 18:36. Anledning: fort men fel
Citera
2012-11-20, 18:24
Medlem
Citat:
det var ett dumt förslag.

folk i allmänhet inte använder sitt sunda förnuft när de är i kontakt med "rådgivare" ( läs försäljare ) på banken.

det är för lätt att bli övertalad till att hoppa på något dåligt erbjudande...

Varför vara otrevlig?
Själv är jag inte i den sitsen då jag har flera familjemedlemmar som jobbar med detta, varför ska jag tro att de skulle ge mig andra råd om de varit utomstående? Visst, försäljare är försäljare, vilket jag verkligen kan hata i vissa sammanhang, men dra inte över alla på samma kant. En bra långvarig affärsrelation med sina kunder bygger inte (förhoppningsvis) på lögner och mygel.
Citera
2012-11-20, 18:33
Medlem
Citat:
Varför vara otrevlig?
Själv är jag inte i den sitsen då jag har flera familjemedlemmar som jobbar med detta, varför ska jag tro att de skulle ge mig andra råd om de varit utomstående? Visst, försäljare är försäljare, vilket jag verkligen kan hata i vissa sammanhang, men dra inte över alla på samma kant. En bra långvarig affärsrelation med sina kunder bygger inte (förhoppningsvis) på lögner och mygel.

jag är inte otrevlig, jag försöker bara hjälpa TS. då är det dumt att du försöker lura iväg TS till banken.

http://www.sprakradet.se/10877
Citera
2012-11-20, 19:37
Medlem
Citat:
jag är inte otrevlig, jag försöker bara hjälpa TS. då är det dumt att du försöker lura iväg TS till banken.

http://www.sprakradet.se/10877

Tack för tipset bw. Ser inte hur du försöker hjälpa TS genom att inte ge ett enda tips själv, utan bara idiotförklara andra.
Hade jag haft 100 000:- hade jag lätt rest så mycket jag kunde. Det hade jag även tipsat andra om, däremot var det inget alternativ i detta fall.
Citera
2012-11-21, 00:58
Medlem
Finns det några andra personer som man kan rådfråga som är väldigt duktiga på sånt där förutom dem som jobbar på bankerna, som faktiskt ger förslag som gynnar mig i första hand?
Citera
2012-11-21, 06:58
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag sitter också på lite extrapengar som jag inte behöver på flera år, och jag tänker
inte slänga in dessa pengar på aktiemarknaden och absolut inte fonder.

Jag har några aukioner på gång (Hus) som jag tänker bjuda på, och sedan försöka hyra ut
Man kan få ett hyffsat hus för 100.000 om det inte ligger på ett attraktivt område, och sen
hyr du ut mot en kostnad som slår dom bästa sparformerna som finns, alternativt så hyr du
ut huset motsvarande driftkostnaderna till en arbetslös snickare eller annan händig person
som kan renovera huset.

Dom tankarna har jag kolla kronofogdens auktioner

OBS: FRÅGA ALDRIG EN SÄLJARE PÅ EN BANK!
Senast redigerad av Aktieklipparn 2012-11-21 kl. 07:00.
Citera
2012-11-23, 02:09
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Själv skulle jag nog rest på en roadtrip i usa,
Men om du inte har någon användning för dom så tycker jag du ska sätta in dom på ett sparkonto.
Citera
2012-11-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne13
Finns det några andra personer som man kan rådfråga som är väldigt duktiga på sånt där förutom dem som jobbar på bankerna, som faktiskt ger förslag som gynnar mig i första hand?

ingen kan veta något som garanterat kommer att ge en avkastning högre än några få procent.

om någon hade vetat detta så hade de ju såklart behållit hemligheten för sej själva eller hur?

hur som helst så ska du inte ha en massa pengar på ett vanligt sparkonto hos swedbank, seb, nordea eller handelsbanken där räntan ligger omkring 1% i bästa fall.

öppna snarast ett sparkonto hos en nischbank som erbjuder insättningsgaranti, fri uttag, ingen bindningstid och ingen avgift etc etc så får du åtminstonde 2.5% i ränta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in