2012-11-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Men om du lagar två rätter och alla vill ha en av dom så räcker kanske inte maten, dessutom får du kanske slänga den som blir över?

1. Jag lagar mycket mat.

2. Jag har en frys.
Citera
2012-11-18, 12:38
Medlem
quaertys avatar
Halalslakt är inte värre än vår industrislakt.
Citera
2012-11-18, 12:47
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Kanske inte, men muslimska seder och dumheter skall inte uppmuntras och göras till en daglig del av det svenska samhället.
Citera
2012-11-18, 12:48
Medlem
Nekro.s avatar
Kött som kött eller?
Bjud på vegetarisk mat istället, man mår bättre utan den skiten, kött alltså.
Citera
2012-11-18, 13:49
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:

Halalslaktat kött från utlandet är bra mycket värre än hur vi slaktar djur i Sverige.
Citera
2012-11-18, 14:25
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Vad bygger du det påståendet på?

https://www.flashback.org/sp40002556
Citera
2012-11-18, 14:37
Medlem
Terugflitss avatar
Det är ingen skillnad på köttet, men däremot så är det en etisk/moralisk fråga.
Skulle någon lura i mej halalkött så får personen i fråga räkna med en käftsmäll!
Citera
2012-11-18, 18:14
Medlem
eXtremos avatar
Nej. Att frivilligt bjuda på kött som har framställts genom stort lidande är inte en så bra idé. Skippa halaltramset.
Citera
2012-11-18, 18:22
Medlem
Spyrrans avatar
Måste du berätta att det är halalkött då? Om du är orolig över att de kommer att reagera negativt, så kanske det bästa är att antingen inte servera det alls eller servera halalkött utan att berätta mer. Visserligen kan det vara fel att lura i folk att köttet är slaktat på "vanligt vis" istället för halalslakt, men jag tror inte de märker någon skillnad på köttet.
Citera
2012-11-18, 18:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Det är ingen skillnad på köttet, men däremot så är det en etisk/moralisk fråga.
Skulle någon lura i mej halalkött så får personen i fråga räkna med en käftsmäll!

Hahaha... Ja mina polare blev snea som fan när jag gav dom mackor med halalslaktat pålägg, utan att berätta
Citera
2012-11-18, 19:00
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kanske inte, men muslimska seder och dumheter skall inte uppmuntras och göras till en daglig del av det svenska samhället.
Kanske inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Halalslaktat kött från utlandet är bra mycket värre än hur vi slaktar djur i Sverige.
Mycket möjligt. Men det är lite pest eller kolera.
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Vad bygger du det påståendet på?

https://www.flashback.org/sp40002556
Tja, inte på den länken i alla fall. Jag menade nog mest att vi har en jävla massa att jobba på i Sverige när det kommer till hur vi behandlar våra djur. Vi suger. Men visst äter jag det, jag är inte så knusslig. Fånigt att slå sig för bröstet bara. Vilt skjutet perfekt är väl det närmaste godkänt vi kan komma.
Citera
2012-11-18, 19:18
Medlem
DrickaLattes avatar
Hur tror ni SD skulle reagera? Tänk er nu, att en mästerkock erbjuder sig laga en god måltid, men han säger inte att detta är halal. Det behöver inte ens vara ett dominerande inslag, utan det räcker med att det är en liten förrätt med kyckling, resten med "vanlig" mat som ej är halalskaktad. Detta skulle alltså ske med catering på deras kansli, och alla framträdande sverigedemokrater skulle vara inbjudna. Nu kommer frågeställningen: Hur skulle medlemmarna reagera när kocken sa att förrättens kyckling var halalslaktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in