2013-04-07, 11:01
Medlem
Roburs avatar
Oavsett huruvida TS historia är sann eller fiktiv är den långt ifrån orimlig.

Jag gick själv ur gymnasiet för rätt länge sedan så mina egna erfarenheter av svensk skola är inte relevanta i detta sammanhang annat än för att relatera till hur svensk skola fungerat tidigare.

Som etniskt svensk förälder inser jag dock att det har aldrig varit så viktigt som idag att välja rätt bostadsområde för sin familj och rätt skola till sina barn. Jag ser skolor som tidigare fungerat väl förlora greppet om sin undervisning och greppet om grundläggande etiska värderingar i takt med att andelen utomeuropeiska barn i klasserna ökar. Den objektifiering av kvinnor som feminister varit måna om att motarbeta breder ut sig inom svensk skola, och som någon skrev tidigare sker en gradvis normalisering mot detta nya tillstånd.

Svenskt samhälle står med ett havererat integrationsprojekt och klarar allt sämre av att försvara den kristna etiska värdegrund och grundtrygghet många av oss tar för givet. Vad som återstår är flytt och skolbyten...
Citera
2013-04-07, 11:03
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Eller så skriver man "män" då är sannolikheten 100.
Sitta och fylla huvudet med en massa fiktiva historier.
Inser du hur korkade ni är?

Fel igen:
http://genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/

Visst är det oftast män, MEN vilka typer av män?
Citera
2013-04-07, 11:11
Medlem
jag kan inte fattar hur du lever med det, att din kompis blir våldtagen. om ingen tror på er kan ni väll filma de eller skaffa några andra bevis så att du sätt stop på det. hur vet ni att ingen tror på ert historia om ni inte har anmält de? ni kan alltid försöka
Citera
2013-04-07, 11:44
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robur
Oavsett huruvida TS historia är sann eller fiktiv är den långt ifrån orimlig.

Jag gick själv ur gymnasiet för rätt länge sedan så mina egna erfarenheter av svensk skola är inte relevanta i detta sammanhang annat än för att relatera till hur svensk skola fungerat tidigare.

Som etniskt svensk förälder inser jag dock att det har aldrig varit så viktigt som idag att välja rätt bostadsområde för sin familj och rätt skola till sina barn. Jag ser skolor som tidigare fungerat väl förlora greppet om sin undervisning och greppet om grundläggande etiska värderingar i takt med att andelen utomeuropeiska barn i klasserna ökar. Den objektifiering av kvinnor som feminister varit måna om att motarbeta breder ut sig inom svensk skola, och som någon skrev tidigare sker en gradvis normalisering mot detta nya tillstånd.

Svenskt samhälle står med ett havererat integrationsprojekt och klarar allt sämre av att försvara den kristna etiska värdegrund och grundtrygghet många av oss tar för givet. Vad som återstår är flytt och skolbyten...

Stor kontrast i kvalitén på inläggen.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Sitta och fylla huvudet med en massa fiktiva historier.
Inser du hur korkade ni är?

Hur ska man kunna ta en våldsverkare som SFC1977 på allvar? Han framstår inte ens som en godhetsnarkoman, bara fruktansvärt aggressiv.
Citera
2013-04-08, 11:31
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Ja. Men det är inte det fenomenet tråden handlar om.

Det är precis det fenomenet tråden handlar om,och varför unga tjejer inte anmäler blattekräken i högre grad!!
De tjejer som anmält bjudningar har ytterst sällan fått rätt,troligtvis aldrig!!.
Vad som hänt är att dom blivit utskämda och kallade horor av blattarnas anhöriga,för att inte tala om rasistkortet som svenska anhöriga varit blixtsnabba med att dela ut.
Citera
2013-04-08, 11:56
Medlem
TRRRRISTs avatar
Araber våldtar överallt alltid, alla tjejer du ser gå runt med detta smuts är våldtäktsoffer som lever i ett slavförhållande. Kan vara drivet av knark eller taskig uppväxt.

Men tyvärr tycker ju svensken att detta är coolt och något man gärna önskar sina barn. I alla fall i de lägre sociala klasserna.
Citera
2013-04-08, 12:02
Medlem
Hungaros avatar
Svenska män är pussys när det komme till konflikter och familjerelaterade saker, detta är ett kulturelltfenomen. Om man hade tagit sig tillbaka med 90 år i Sverige så hade det sett annorlunda ut, men intressant nog så är danskar och finnar annorlunda när det kommer till dessa sakerna.

Det är en dödssynd att inte stå upp för sin familj i Central, Syd och Östeuropa.
Citera
2013-04-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Det är precis det fenomenet tråden handlar om,

Ok, motivera detta? Pratar du om något hel annat? Jag ser ingen koppling till bjudningar alls.

Citat:
och varför unga tjejer inte anmäler blattekräken i högre grad!!

Det där uttalandet visar på att du inte förstått vad tråden handlar om över huvud taget.

Citat:
De tjejer som anmält bjudningar har ytterst sällan fått rätt,troligtvis aldrig!!.

Men nu handlar tråden inte om bjudningar.

Citat:
Vad som hänt är att dom blivit utskämda och kallade horor av blattarnas anhöriga,för att inte tala om rasistkortet som svenska anhöriga varit blixtsnabba med att dela ut.

Det sista ifrågasätter jag. Och vill du diskutera bjudningar så gör det någon annanstans.
Citera
2013-04-09, 08:34
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Svenska män är pussys när det komme till konflikter och familjerelaterade saker, detta är ett kulturelltfenomen. Om man hade tagit sig tillbaka med 90 år i Sverige så hade det sett annorlunda ut, men intressant nog så är danskar och finnar annorlunda när det kommer till dessa sakerna.

Det är en dödssynd att inte stå upp för sin familj i Central, Syd och Östeuropa.

Svensken i gemen tror fortfarande på att polisen/samhället ska ta hand om den biten. Det har inget med något pussy-tillstånd att göra, vi har bara kommit lite längre i civilisationen än våra vänner söderut. I takt med att fler vaknar upp ur matrixen och inser att samhället inte längre bevakar våra intressen utan att vi får börja ta hand om rättvisan själva så kommer vi att uppleva en regression i ämnet utan tvekan.
Citera
2013-04-09, 12:25
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
Svensken i gemen tror fortfarande på att polisen/samhället ska ta hand om den biten. Det har inget med något pussy-tillstånd att göra, vi har bara kommit lite längre i civilisationen än våra vänner söderut. I takt med att fler vaknar upp ur matrixen och inser att samhället inte längre bevakar våra intressen utan att vi får börja ta hand om rättvisan själva så kommer vi att uppleva en regression i ämnet utan tvekan.
Naturligtvis är det den svenska polisen man hyser förtroende för säger du?
Citat:
Allt färre brott klaras upp

Polisen hittade gärningsmännen bakom 15 procent av de brott som anmäldes under perioden januari till oktober förra året, uppger Ekot i Sveriges Radio.

Enligt statistiken som är Rikspolisstyrelsens senaste är det en försämring och på samma nivå som 2005. Detta trots att polismyndigheterna i dag har 4 000 fler poliser än för några år sedan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt-farre-brott-klaras-upp_7799700.svd
Ändå så är den finska polisen bättre på att klara upp brotten och ändå så har finnarna en sorts klankultur enligt dig där man faktiskt står upp för sin familj.
Citat:
Polisen sämst i Norden på att klara upp inbrott

Finsk polis klarar upp vart fjärde inbrott, medan den svenska polisen bara löser fyra procent av bostadsinbrotten. Det visar siffror som Dagens Nyheter presenterar i dag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5123581
Med tanke på hur underbart kriminella har det i fängelse och hur inkompetent svensk polis allmänt är så tvivlar jag på den juridiska delen.
Citat:
Polisen är den enskilda myndighet som flest personer har förtroende för, medan allmänheten har ett lägre förtroende överlag för de myndigheter som kommer in i ett senare skede i rättskedjan. Det visar den senaste trygghetsundersökningen från Brottsförebyggande rådet, Brå, som publicerades i dag.

http://www.polisforbundet.se/2013/01/fortsatt-hogt-fortroende-for-polisen/
Hur förklarar du den svenska kulturens konflikträdsla?

Detta är något till och med Karolinska institutet kallar kultursjukdom:
Citat:
Kultursjukdomar med högt pris. Svensk konflikträdsla och fokusering på hälsa ger grogrund för "epidemier" av utbrändhet, fibromyalgi, elöverkänslighet...

http://svemedplus.kib.ki.se/Default.aspx?Dok_ID=84138
Citat:
Susan Sontag ser för sin del något närmast patologiskt i den svenska konflikträdslan. Hon säger sig vara övertygad om att ”den svenska resonligheten är en djupgående brist, som har alltför mycket att göra med hämningar och ångest och distans till känslor”. Hon fortsätter: ”[A]tt undvika konfrontation och att undertrycka ogillande i den utsträckning som svenskar gör glider inte sällan över i passivitet och likgiltighetsmentalitet. Jag är till exempel säker på att det inte bara beror på den ständiga bristen på arbetskraft att människor sällan får sparken här, hur de än missköter sina arbeten. Det är också sant att de flesta svenskar skulle föredra att fortsätta driva en verksamhet med inkompetent personal framför att utsätta sig för obehaget att tala allvar med någon, såra deras känslor och ådra sig deras fientlighet.”

http://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=896
Detta beror snarare på den starka individualismen med en stark skvätt av jantelag som gjort folk handlingsförlamade.
Citera
2013-04-09, 13:50
Medlem
Erk Swedes avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Ok, motivera detta? Pratar du om något hel annat? Jag ser ingen koppling till bjudningar alls.

Det är ju blattarnas standardmetod att ragga brudar,och gör ju tjejerna betydligt mer utsatta.

Citat:
Det där uttalandet visar på att du inte förstått vad tråden handlar om över huvud taget.

Om en tjej haft ett förhållande med en blatte blir det enligt blattelogik fritt fram för alla kompisar ,storebröder och farbröder efteråt,och det vet du.

Citat:
Men nu handlar tråden inte om bjudningar.
Bjudning är ursäkten blattarna har (hon knullade med mig frivilligt för hon hade minsann tidigare knullat med min lillebror)

Citat:
Det sista ifrågasätter jag. Och vill du diskutera bjudningar så gör det någon annanstans.

Kollar vi upp tjejer som utnyttjas och våldtas av blattegäng har det oftast börjat med en bjudning.
Citera
2013-04-09, 13:55
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Naturligtvis är det den svenska polisen man hyser förtroende för säger du?Ändå så är den finska polisen bättre på att klara upp brotten och ändå så har finnarna en sorts klankultur enligt dig där man faktiskt står upp för sin familj. Med tanke på hur underbart kriminella har det i fängelse och hur inkompetent svensk polis allmänt är så tvivlar jag på den juridiska delen. Hur förklarar du den svenska kulturens konflikträdsla?

Detta är något till och med Karolinska institutet kallar kultursjukdometta beror snarare på den starka individualismen med en stark skvätt av jantelag som gjort folk handlingsförlamade.

och folket börjar inse mer och merhur det börjat stå till i det svenska samhället.
Men svensken tar inte inte konflikt i onödan,då nackdelarna med konflikter överskrider fördelarna.
men när det går över gränsen så kan nog svensken ta till konflikt också,oroa dig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in