Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Struntprat. Jag har gått i både ghetto-skolor och skolor med majoritet etniska svenskar.
Du verkar ha undervisats i många skolor.
Citat:
Ghetto-skolan innehöll gruppvåldtäkter, våldtäkter, tafsande, övergrepp, tvångsförhållanden, gäng som gick runt om misshandlade, sönderslagna toalettspeglar och annan åverkan - som inte alls förekom på den mestadels etniskt svenska skolan.
Och nu har du endast sett totalt två olika skolor? Om det finns minsta sanning i dina raljerande påståenden, så är det på sin höjd anekdotisk evidens - vilken dessvärre visar sig undermålig.
Personligen har jag vikarierat på ca 30 olika grundskolor runt omkring i Storstockholm. Min slutsats ligger fast (vilken redovisas i tidigare post).
Kuriosa: I Hjulstaskolan blev jag som mest överraskad. Inför mitt uppdrag blev jag mer eller mindre ombedd att stålsätta mig inför vad som komma skulle. Utfallet blev - för att använda ett PK-uttryck - spännande. En skabbig skola - ja, men eleverna var fulla av iver och de var mycket trevliga. De "burka- och niqab-beklädda" tjejerna gick runt i korridorerna och sjöng "Sankta lucia". De repeterade inför julavslutningen.
Citat:
Du är nog bara ytterligare en sådan där lyxförortstyp som tror att de absolut bästa 0,0001% av invandrarna som kommer ut i era områden är representativa för helheten, eller också är du en sådan där inavlad velour-man som inte har några invandrarvänner alls och gillar att titta på "fåglar" i kikare som huvudsakliga hobby, och inte bor i stan.
Hmm...Dina fördomar verkar ta dina analyser på långa, långa vägar av misstro och felriktad ilska.
/Daniel
PS. Jag kommer inte ihåg att jag såg en enda burka eller niqab på Hjulstaskolan. Däremot ser jag ofta - i mitt jobb - massvis med tjejer med slöja. DS.