2021-04-09, 01:12
  #5545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av developer81
Näe, grabbar

Varför är ni så engagerade om ni avskyr alla avsnitt och alla deltagare? Nyfiken

Har ställt denna frågan tidigare man får inte så mycket vettiga svar, jag tycker fortfarande podden är bra och lyssnar varje vecka men såklart man har vissa favoritgäster. Kan hålla med om att Sebastian J inte alltid passar in i samtalet så förstår att folk kan ha lite starka åsikter.
Citera
2021-04-09, 08:34
  #5546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av developer81
Näe, grabbar... Vad säger ni, är det dags att lägga ner den här negativa-konfirmeringsbiasgruppen? Det verkar som att merparten i gruppen numera ogillar allt och alla...

Varför är ni så engagerade om ni avskyr alla avsnitt och alla deltagare? Nyfiken

Vad baserar du på att alla avskyr alla avsnitt och deltagare?

Är allt svart eller vitt i din värld?
Citera
2021-04-09, 12:17
  #5547
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Vad baserar du på att alla avskyr alla avsnitt och deltagare?

Är allt svart eller vitt i din värld?
Alltså dom senaste 20 sidorna har ju inte majoritet av positiva inlägg direkt, så det är väl inte så konstigt?
Man behöver inte tycka svart eller vitt, det räcker med att notera att majoriteten av inläggen innehåller en mer negativ framtoning än positiv.

Jag själv lyssnar inte dagligen utan när jag har brist på poddar och ärligt talat så märker jag väldigt lite skillnad på kvalitén idag kontra två år sen.
Det är en habil, mellanmjölks-podd. Ett brus i bakgrunden typ.

Jag tror att dom som lyssnar dagligen hittar mer saker att störa sig på just för att man lyssnar dagligen.
Det blir tröttsamt med repitioner av samtal, samma gäster (om än i rotation) och diverse andra detaljer som den inbitna lyssnaren hör.
Citera
2021-04-09, 12:27
  #5548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Alltså dom senaste 20 sidorna har ju inte majoritet av positiva inlägg direkt, så det är väl inte så konstigt?
Man behöver inte tycka svart eller vitt, det räcker med att notera att majoriteten av inläggen innehåller en mer negativ framtoning än positiv.

Jag själv lyssnar inte dagligen utan när jag har brist på poddar och ärligt talat så märker jag väldigt lite skillnad på kvalitén idag kontra två år sen.
Det är en habil, mellanmjölks-podd. Ett brus i bakgrunden typ.

Jag tror att dom som lyssnar dagligen hittar mer saker att störa sig på just för att man lyssnar dagligen.
Det blir tröttsamt med repitioner av samtal, samma gäster (om än i rotation) och diverse andra detaljer som den inbitna lyssnaren hör.

Ganska trångsynt att man inte förstår att man både kan gilla en podcast men samtidigt störa sig på vissa deltagare, moment eller programledare. För att introducera er till sportens värld kan man älska ett lag men samtidigt hata en spelare eller laget.

Sedan vänder man sig till denna tråd för att få utlopp för sin störande känsla gentemot en person eller segment, sedan är det bara en bonus att alla deltagare läser tråden. Det hade ju kunnat vara värre, någon borde tipsa Martin om det så slipper han slå sönder sin lägenhet.

Jag själv lyssnar på poddar konstant när jag gör saker, bara som du säger ett bakgrundssbrus - även när jag jobbar.

Jag stör mig bara på fanboys som kommer in i tråden och säger den klassiska raden: Varför lyssnar ni när ni ändå hatar podden?
Citera
2021-04-09, 13:46
  #5549
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Ganska trångsynt att man inte förstår att man både kan gilla en podcast men samtidigt störa sig på vissa deltagare, moment eller programledare. För att introducera er till sportens värld kan man älska ett lag men samtidigt hata en spelare eller laget.

Sedan vänder man sig till denna tråd för att få utlopp för sin störande känsla gentemot en person eller segment, sedan är det bara en bonus att alla deltagare läser tråden. Det hade ju kunnat vara värre, någon borde tipsa Martin om det så slipper han slå sönder sin lägenhet.

Jag själv lyssnar på poddar konstant när jag gör saker, bara som du säger ett bakgrundssbrus - även när jag jobbar.

Jag stör mig bara på fanboys som kommer in i tråden och säger den klassiska raden: Varför lyssnar ni när ni ändå hatar podden?
Mjo men alltså det är jag helt med på, jag är likadan i både sport, musik och poddar.

Det jag egentligen menar är att det inte är SÅ konstigt att det kan FRAMSTÅ som att folk som lyssnar på podden ENBART stör sig på innehållet och gästerna - och inte ALLS tycker om den, då det bara har skrivits negativt om den.
Så att folk undrar varför man lyssnar på podden är ju inte HELT uppåt väggarna att fråga i ett forum ändå? Fanboy eller ej. Man betraktar ju bara det som skrivs och blir nyfiken.

Men det är väl som du säger, det är skönare och roligare att spy ur sig skit än att komma med ros.
Citera
2021-04-09, 15:43
  #5550
Medlem
sk0gens avatar
Jag tycker podden ibland är svagare och ibland starkare och är ingen soneby-fanboy (det kan ni alla se om ni läser vad jag skrivit här) men jag tycker mycket om en hel del av gästerna och tycker överlag podden ger mer än den tar.

Poddar som tar mer än det ger slutar jag lyssna på. T ex Alex och Sigge där jag var med första två tre åren . Sen droppade helt.

Det finns vissa som kommer in här.och _enbart_ spyr galla om att Soneby är en skurk och bedrgare och psykopat , ofta samma personer som av nån anledning tjatar om podden "gott snack" i denna tråd (divadude, run3, egenvilja). Jag förstår inte drivkraften. Men de kanske har samma fixering vid Martin Soneby som "geniet" Söderholm ? (Läs namnet på senaste avsnittet av GS..)
(GS är för övrigt en podd jag försökt lyssna på men brattsen som driver den intresserar mig inte. Så det får vara så. Skulle vara konstigt om jag var inne i den tråden och härjade konstant om hur dålig den är eller vilka "bönder" alla är som lyssnar på den..)
__________________
Senast redigerad av sk0gen 2021-04-09 kl. 15:49.
Citera
2021-04-09, 16:50
  #5551
Medlem
Har inte heller fastnat för gott snack, tycker AMK är jättebra alternativ till morgonradio och som tidigare personer sagt brus i bakgrunden. Lyssnat till och från sen 2016 och vissa stunder är roligare än andra såklart
Citera
2021-04-09, 17:15
  #5552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Skulle vara konstigt om jag var inne i den tråden och härjade konstant om hur dålig den är eller vilka "bönder" alla är som lyssnar på den..)
Men det gör du ju, fast med den märkliga låsningen kring att de skulle vara brats. Produktionsbolagskids hit och Pärleros dit. Bred träffbild men alltid åt helvete fel. Småstadskomplex much om folk blir brats i dina ögon bara för att de har jobbat med Filip och Fredrik.

Att du inte finner dem intressanta som personer har jag 100 procent förståelse för.
__________________
Senast redigerad av efterskalvet 2021-04-09 kl. 17:51.
Citera
2021-04-09, 18:18
  #5553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag tycker podden ibland är svagare och ibland starkare och är ingen soneby-fanboy (det kan ni alla se om ni läser vad jag skrivit här) men jag tycker mycket om en hel del av gästerna och tycker överlag podden ger mer än den tar.

Poddar som tar mer än det ger slutar jag lyssna på. T ex Alex och Sigge där jag var med första två tre åren . Sen droppade helt.

Det finns vissa som kommer in här.och _enbart_ spyr galla om att Soneby är en skurk och bedrgare och psykopat , ofta samma personer som av nån anledning tjatar om podden "gott snack" i denna tråd (divadude, run3, egenvilja). Jag förstår inte drivkraften. Men de kanske har samma fixering vid Martin Soneby som "geniet" Söderholm ? (Läs namnet på senaste avsnittet av GS..)
(GS är för övrigt en podd jag försökt lyssna på men brattsen som driver den intresserar mig inte. Så det får vara så. Skulle vara konstigt om jag var inne i den tråden och härjade konstant om hur dålig den är eller vilka "bönder" alla är som lyssnar på den..)

Haha, maken till motsägelsefullt inlägg. Varför tar du upp ens GS om du ser ner på folk som jämför poddarna?

Jisses vilken idiot du är....
Citera
2021-04-09, 19:50
  #5554
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Haha, maken till motsägelsefullt inlägg. Varför tar du upp ens GS om du ser ner på folk som jämför poddarna?

Jisses vilken idiot du är....

Ok.

Men det är ju du och din tre kompisar som tvingat fram att man ens pratar om den där andra podden eftersom ni tjatar om den här och jämför den med AmK hela tiden.
Citera
2021-04-09, 19:54
  #5555
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Men det gör du ju, fast med den märkliga låsningen kring att de skulle vara brats. Produktionsbolagskids hit och Pärleros dit. Bred träffbild men alltid åt helvete fel. Småstadskomplex much om folk blir brats i dina ögon bara för att de har jobbat med Filip och Fredrik.

Att du inte finner dem intressanta som personer har jag 100 procent förståelse för.

Ja jag förstår att du beundrar några blåsta produktionsbolagskillar vars personlighet handlar om att dyrka Wikingson Krunegård och Springsteen och säga att saker "flyger" eller inte. Det där med pärleros stämmer ju? Det kommer inte ens i närheten i AmK. Det tackar jag för. Och jag slipper gärna lyssna på Runar.
(Och ja. Vi är "bönder" som inte förstår det. Att sluka "geniet" tigga kokspengar på Instagram är sofistikerat och urbant. Haha du är så jävla blåst. Jobbar du som telefonförsäljare?)
__________________
Senast redigerad av sk0gen 2021-04-09 kl. 20:00.
Citera
2021-04-09, 21:13
  #5556
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag tycker podden ibland är svagare och ibland starkare och är ingen soneby-fanboy (det kan ni alla se om ni läser vad jag skrivit här) men jag tycker mycket om en hel del av gästerna och tycker överlag podden ger mer än den tar.

Poddar som tar mer än det ger slutar jag lyssna på. T ex Alex och Sigge där jag var med första två tre åren . Sen droppade helt.

Det finns vissa som kommer in här.och _enbart_ spyr galla om att Soneby är en skurk och bedrgare och psykopat , ofta samma personer som av nån anledning tjatar om podden "gott snack" i denna tråd (divadude, run3, egenvilja). Jag förstår inte drivkraften. Men de kanske har samma fixering vid Martin Soneby som "geniet" Söderholm ? (Läs namnet på senaste avsnittet av GS..)
(GS är för övrigt en podd jag försökt lyssna på men brattsen som driver den intresserar mig inte. Så det får vara så. Skulle vara konstigt om jag var inne i den tråden och härjade konstant om hur dålig den är eller vilka "bönder" alla är som lyssnar på den..)
Ditt fula äckel, vad har Gott Snack med AMK att göra, nu är det ju du som drar upp det från ingenstans. Och så anklagar du MIG för att göra liknelser med Gott Snack?? Jag har väl inte nämnt den skitpodden på ett år! Det verkar vara du som har en skruv lös ditt äckelpäckel. Jag lyssnar inte på Gott Snack, stod inte ut med hur sönderklippta avsnitten är och man tröttnar snabbt på deras dåliga kemi. Så du kan ta ditt Goda Snack och köra upp det någonstans.

Att Soneby är skurk, bedragare och psykopat hör däremot till denna tråden och folk förtjänar att höra sanningen! Man blir mörkrädd av hur mycket makt Soneby tillskansar sig och hur han utnyttjar och förnedrar sina gäster, lyssnare och flickvän. Jag hoppas att vikingarna inom gästerna en dag ska vakna till liv och att de ska våga sätta ner foten. Det är för mycket beta-hannar som dansar efter Martins pipa. Riktiga bootlickers.
__________________
Senast redigerad av Run3 2021-04-09 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in