2020-03-26, 08:58
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det var så mycket konstigt som kom ur Mys mun denna gången. Orkade inte ens lägga det på minnet. Kändes som att hon inte riktigt fick den responsen och uppmärksamheten som hon hoppades på när hon mytade, vilket väl bidrog till att hon mytade ännu mer i hopp om uppmärksamhet. Ser inte dom andra i studion igenom det? Eller håller de bara masken för att vara artiga? Det är ju så uppenbart hur hon hittar på.

Haha! jag har typ börjat tycka synd om my. hon är verkligen desperat för att få in sina historier.
Citera
2020-03-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Tre saker Martin måste sluta låtsas vara expert på;

Droger
Juridik
Politik

Svamlar i nattmössan varje gång. Och för övrigt fortsätter My mytta, doktorera i opium? Haha sämsta jag hört.

Blev släppt av vakter för att hon tala sanning? Herregud hon behöver hjälp.......

Det var inte så svårt att faktagranska påståendet om att doktorera i opium. My är Facebookvän med Isabelle Ståhl som är doktorand på SU. Denna Isabelle forskar på "självförsök med psykedeliska droger i Tyskland under 1920-talet". Isabelle har även författat en artikel i SvD med rubriken "När apoteken skrev ut opium åt folket". https://www.svd.se/nar-apoteken-skrev-ut-opium-at-folket
Senast redigerad av nastygocart 2020-03-26 kl. 19:07.
Citera
2020-03-27, 00:49
Medlem
Eller så syftar Mys opiumforskande bekant på Daniel Berg som förekommer flitigt i hennes exmans seriebok "Drömmen om Europa".
https://www.ekohist.su.se/om-oss/kontakt/daniel-berg-1.135265
Citera
2020-03-27, 16:08
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det var så mycket konstigt som kom ur Mys mun denna gången. Orkade inte ens lägga det på minnet. Kändes som att hon inte riktigt fick den responsen och uppmärksamheten som hon hoppades på när hon mytade, vilket väl bidrog till att hon mytade ännu mer i hopp om uppmärksamhet. Ser inte dom andra i studion igenom det? Eller håller de bara masken för att vara artiga? Det är ju så uppenbart hur hon hittar på.

Fan va du är tragisk du är som inte kan sluta anklaga My om att ljuga. Du har fortfarande inte kunnat komma med ett enda bevisat exempel där hon sagt en "uppenbar lögn". Sen höftar hon säkert om saker, men det gör ju för fan alla i AMK-

Du vill uppenbarligen bara klaga för att ditt eget liv är tomt.
Tycker synd om dig.
Citera
2020-03-27, 16:11
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Tre saker Martin måste sluta låtsas vara expert på;

Droger
Juridik
Politik

Svamlar i nattmössan varje gång. Och för övrigt fortsätter My mytta, doktorera i opium? Haha sämsta jag hört.

Blev släppt av vakter för att hon tala sanning? Herregud hon behöver hjälp.......

Det blev motbevisat snabbt. Inte så bra på att googla antar jag?

Du och Run3 är uppenbarligen lika besatta av My.
jag känner lukten av incell från er två.

Hoppas ni lyckas hitta något som ger er glädje innan ni (förmodligen) tar livet av er själva.
Citera
2020-03-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nastygocart
Det var inte så svårt att faktagranska påståendet om att doktorera i opium. My är Facebookvän med Isabelle Ståhl som är doktorand på SU. Denna Isabelle forskar på "självförsök med psykedeliska droger i Tyskland under 1920-talet". Isabelle har även författat en artikel i SvD med rubriken "När apoteken skrev ut opium åt folket". https://www.svd.se/nar-apoteken-skrev-ut-opium-at-folket

Opium är en opiat, inte psykadelisk... om du ska peta folk på näsan så get ur facts right...
Citera
2020-03-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
Det blev motbevisat snabbt. Inte så bra på att googla antar jag?

Du och Run3 är uppenbarligen lika besatta av My.
jag känner lukten av incell från er två.

Hoppas ni lyckas hitta något som ger er glädje innan ni (förmodligen) tar livet av er själva.

Hur blev jag motbevisad? Som sagt, att ens använda ordet incel tar dig ur diskussionen, lika väl som att använda ordet boomer etc... Töntigare finns inte och det gamla goda ordspråket "den som sare, vare" passar mycket väl in här......

Vad vill du att jag ska göra? Skryta om alla fagra donnor jag fått på rygg? En gentleman dosnt kiss and tell serru pojkvasker.
Citera
2020-03-28, 14:48
Medlem
Citat:
Opium är en opiat, inte psykadelisk... om du ska peta folk på näsan så get ur facts right...

Jag visade på vad My kan ha hänvisat till...
Citera
2020-03-28, 16:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Fast många av de tidiga opiumrökarna som var författare och konstnärer talade ju mycket om sk opiumdrömmar och de syner och visioner som fanns i dem. Vet att opium inte är en hallucinogen drog, men den verkar kunna framkalla visioner hos en del som röker opium. Dvs opium är inte hallicinogent men har vissa psykedeliska effekter som är eftersträvansvärda.
Citera
2020-03-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fast många av de tidiga opiumrökarna som var författare och konstnärer talade ju mycket om sk opiumdrömmar och de syner och visioner som fanns i dem. Vet att opium inte är en hallucinogen drog, men den verkar kunna framkalla visioner hos en del som röker opium. Dvs opium är inte hallicinogent men har vissa psykedeliska effekter som är eftersträvansvärda.

Jag har knaprat en del tramadol och drömmarna som det pratas om går inte ens att jämföra med psykadeliska droger. Du får samma drömmar av att röka gräs på daglig basis och sen gå cold turkey.

Nog med off topic, jag och myttaren My har olika syn på forskning helt enkelt.
Citera
2020-03-29, 12:35
Medlem
Smurfanerlites avatar
AMK borde sätta upp en till Patron, denna gång där bidragen går till gästerna (exkluderat improvemänniskorna och tiggaren) istället för Martin.
Citera
2020-04-03, 22:10
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
AMK borde sätta upp en till Patron, denna gång där bidragen går till gästerna (exkluderat improvemänniskorna och tiggaren) istället för Martin.

haha verkligen! förutom att dem förtjänar det kan jag föreställa mig att martin hade blivit sur över det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in