2017-04-13, 09:07
  #2029
Medlem
frantiks avatar
Måste ändå säga att denna vecka har varit den bästa på länge hittills.
Varför? Dom två första avsnitten HADE BARA TRE GÄSTER, därigenom vart kvalitén på samtalet högre.
Bästa samtalet var den om viaplay när Albin går lös på skiten.
Gårdagens med Ellinor Svensson och Petter Bristav mfl, var också bra, trots att dom var lite fler.

Kontentan är färre gäster. Eller bra gäster som kompletterar varann och har kemi från början.

Som vanligt.
Citera
2017-04-13, 13:14
  #2030
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Martin skapar verkligen en skön diktatorisk vibb i rummet vad gäller allt politiskt. Har det någonsin medverkat en gäst som gått i clinch med honom på en endaste fråga?

Nope. Alla upplevs tycka samma, fastän den kvävande stämningen skvallrar om att en del sitter och biter sig i läppen.

Infantil lyssning, med intellektuella kretiner för en ja-sägande publik. Ha så trevligt.
Citera
2017-04-14, 08:56
  #2031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Martin skapar verkligen en skön diktatorisk vibb i rummet vad gäller allt politiskt. Har det någonsin medverkat en gäst som gått i clinch med honom på en endaste fråga?

Nope. Alla upplevs tycka samma, fastän den kvävande stämningen skvallrar om att en del sitter och biter sig i läppen.

Infantil lyssning, med intellektuella kretiner för en ja-sägande publik. Ha så trevligt.

Så är det verkligen emellanåt men då får man steppa upp som gäst och bita ifrån om man inte håller med. T.ex angående det här med eventuella gasattacker i Syrien. Hur kan man vara så säker att det inte inträffat som martin? Jag förstår att man tvivlar men han la ju ut sina åsikter som ren fakta att man nästan tror att han är inne och läser alternativa media? ☺️
Citera
2017-04-14, 11:03
  #2032
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Så är det verkligen emellanåt men då får man steppa upp som gäst och bita ifrån om man inte håller med. T.ex angående det här med eventuella gasattacker i Syrien. Hur kan man vara så säker att det inte inträffat som martin? Jag förstår att man tvivlar men han la ju ut sina åsikter som ren fakta att man nästan tror att han är inne och läser alternativa media? ☺️
Tolkade det som att han var ironiskt ang gasattacken, då han garvade till efteråt.

Återigen, varför bryr sig folk om deras mer "seriösa" diskussioner? Dom är komiker. Tar allt dom säger med en nypa salt.
Citera
2017-04-14, 16:49
  #2033
Medlem
Bra vecka. Gillade verkligen gårdagens, men allt hängde då på att Branne var på riktigt bra humör. Bästa avsnittet på länge!
Citera
2017-04-14, 23:38
  #2034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Tolkade det som att han var ironiskt ang gasattacken, då han garvade till efteråt.

Återigen, varför bryr sig folk om deras mer "seriösa" diskussioner? Dom är komiker. Tar allt dom säger med en nypa salt.

Nej, det var han inte och såklart man bryr sig ifall man i nästan varje avsnitt diskuterar politik osv. Och jag bryr mig för att jag gillar programmet
Citera
2017-04-14, 23:39
  #2035
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Så är det verkligen emellanåt men då får man steppa upp som gäst och bita ifrån om man inte håller med. T.ex angående det här med eventuella gasattacker i Syrien. Hur kan man vara så säker att det inte inträffat som martin? Jag förstår att man tvivlar men han la ju ut sina åsikter som ren fakta att man nästan tror att han är inne och läser alternativa media? ☺️

Jag tror att han delvis bjuder in folk som har samma åsikter för att ha en skön stämning i studion, sedan kanske folk intr håller med exakt men jag tycker de bör undvika politik. Debattpoddar blir nästan värre än debatt på tv, vem orkar höra på skit när två personer ska argumentera och bara avbryter varandra och höjer rösten hela tiden?

Samma sak i TSKNAS när Aron och Soran sätter fart, de bara avbryter varandra och ska ha längst utläggning och ber att få tala till punkt hela tiden, Petter som är helt ointresserad får dra sig tillbaka och hålla tyst.

Nej jag tycker det är bättre om de berättar om lite sköna händelser i deras liv, gärna nutid - senaste veckan osv.

Sen var det ju kul när Wahlbeck kom förbi öven om han tar mycket plats, men det är många som undrar om honom. Och han är nog en sådan som har åsikter som avviker från övriga i podden men så länge man håller sig till rätt ämnen så blir det garv.

Jag tror om podden blir större och Ellen kanske får mer uppgift att söka och boka in folk, så kanske det blir som en mer vanlig radiokanal. Kanske releasesläpp av någon intressant bok/tv/film eller vad som.
Då blir det också väldigt varierande. Som parallell när Mathias Varela var gäst i TSKNAS och de pratade om ny inspelningen av Point Break m.m
Citera
2017-04-15, 09:11
  #2036
Medlem
swimp78s avatar
Så länge de inte tar in tråkiga musiker eller band i studion är jag nöjd
Finns det nåt avsnitt som inte förstörts av musiker i studion? (Då räknar jag inte in komiker som spelar musik)
Citera
2017-04-15, 10:17
  #2037
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Så länge de inte tar in tråkiga musiker eller band i studion är jag nöjd
Finns det nåt avsnitt som inte förstörts av musiker i studion? (Då räknar jag inte in komiker som spelar musik)

Det är väl oftast inte med en musiker?
Citera
2017-04-15, 11:22
  #2038
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Så länge de inte tar in tråkiga musiker eller band i studion är jag nöjd
Finns det nåt avsnitt som inte förstörts av musiker i studion? (Då räknar jag inte in komiker som spelar musik)
Han slå mig hårt i ansiktet-killen brukar oftast vara helt okej när han är med.

Annars håller jag med.
Citera
2017-04-15, 11:35
  #2039
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Så är det verkligen emellanåt men då får man steppa upp som gäst och bita ifrån om man inte håller med. T.ex angående det här med eventuella gasattacker i Syrien. Hur kan man vara så säker att det inte inträffat som martin? Jag förstår att man tvivlar men han la ju ut sina åsikter som ren fakta att man nästan tror att han är inne och läser alternativa media? ☺️

Saken är väl att de flesta av deltagarna är politiskt helt ointresserade så när Soneby, som är en politisk idiot, går loss i någon harang så har de helt enkelt inte så mycket att säga.
Citera
2017-04-17, 16:36
  #2040
Medlem
GabrielToshs avatar
Det var inte lite pengar han vill ha till nya studion.

81 tusen friska lakan ska in.

Soffa och kaffebryggare känns tramsigt att ta med enligt mig. Soffa går att fixa typ gratis om man inte bryr sig så mycket om kvalitet.

Om man ber om så mycket pengar tycker jag det är klokt att redovisa varje kostnadspost för sig. Nu öppnar han upp för spekulationer om att soffan går på 4000 osv.

Bra mickar har jag fått ett intryck är rätt dyrt, så det kanske är rimligt.

Har ju varit en del snack om att Martin är en slö rackare, den här listan gör ju inte att man börjar tro det motsatta.

https://fixastudion.nu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in