Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-17, 16:01
Medlem
Min Mac (Air) uppdaterar min mail väldigt segt har jag upptäckt, oftast är jag tvungen att gå in på webbläsarens epost på grund av detta. Detta trots att den är inställd på att leta efter nya mail varje minut. Nu råkar jag även ha nya iPhone samt iPad och båda dom hämtar mail direkt när jag fått något.

Så, om jag skickar mig ett mail själv nu så kommer iPhone och iPad upptäcka det inom fem sekunder medan min Mac kommer ta upp emot 3-5 minuter att upptäcka nyinkommet mail, vad beror detta på tro? Lite irriterande må jag säga.

(Skall tilläggas att det spelar ingen roll om jag trycker på "refresh" i mail-appen, den ger ifrån sig "inget-att-hämta"-ljudet ändå).

EDIT: Någon som kanske även vet hur man kan göra så att de mail jag läser i appen blir lästa i webbläsaren också? Jobbigt att se "875 oläst meddelanden". Apple-prylarna synkar ju detta så smidigt, men inte Hotmail/Webbläsaren.
Senast redigerad av Bleeh' 2012-11-17 kl. 16:03.
Citera
2012-11-21, 02:09
Medlem
Hej
Har varit med om samma "problem" mot telias mail server samt one.se.

Beror på att mail server inte släpper kontakten med telefonen. (Glömmer)
Då blockerar telefonen hämtningen av mail till macen.

Ändra inställningarna i alla enheter så att dom enbart hämtar mail var 15 minut. (Push påverkar också)
Servern hinner då glömma kontakten med den andra enheten.
Bestäm även vilken enhet som har rätt att "ta bort nya mail efter hämtning" (Heter något i stil med det.)

Du kan se problemet i klarspråk genom att ansluta både en telefon och en padda till datorn och sedan öppna Itunes och göra en hämtning / uppdatering av dina Podcasters. samtidigt som du synkar enheterna. Det blir samma typ av låsning, men då drabbar den dom mobila enheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in