2012-12-28, 23:08
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
du fick med allting. särbon, vilken roll har han, sjuk fan?

Hade jag bara haft en särbo hade jag dragit med pengarna....varför dela med sig?
Citera
2012-12-28, 23:09
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Här tror jag du har rätt,alla skyddar varann,ingen vill bli förknippad med skiten Tuula
ställt till med. Jävla kärring som gjort detta mot sina egna, hennes största svek är som Mamma
och Mormor, Janne imponeras säkert inte heller av henne som särbo.

vad är det som säger att inte hela familjen vet om vad som skulle hända och som åker efter till ett soligt paradis så fort det hela lagt sej?
Citera
2012-12-28, 23:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
du fick med allting. särbon, vilken roll har han, sjuk fan?

Nej det skulle jag väl inte säga... Särbon arbetar (arbetade??) på samma skola som Tuula. Han är lärare. I ekonomi.
Citera
2012-12-28, 23:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
mmm, men från Helsingfors går det flygplan lite mer söderut.

Det här snacket om bröder i Thailand då? Sant? Isåfall önskar vi mer skvaller och info gällande dom. Hur såg Tuulas kontakt ut med brorsorna? Besökte hon dom nyligen i Thailand? Har hon varit där ofta sista åren?

Genomled en rättegång för nåra år sen. En kille som var gift med en thailändska övertalades av hennes bröder att satsa p åatt bygga hotell i Thailand.
Han hade en firma som han lycakdes få lån via.
Pengarna (mycket) som han satt in i Thailändsk bank försvann..
Han kunde inte betala lånen, än mindre satsa på nåt hotell. Panik, konkurs, ruin.
Då försökte han sej p å att smuggla narkotika från Amsterdam.
Åkte naturlgitvis fast..fick mångårigt fängelsestraff.
Hoppas nåt liknande drabbats Tuula.
Hon verkar ju desperat efter pengar.
Citera
2012-12-28, 23:13
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
vad är det som säger att inte hela familjen vet om vad som skulle hända och som åker efter till ett soligt paradis så fort det hela lagt sej?
så här är finnar. när de vet något otrivsammt, jag använder deras språk, så sticker de huvudet i sanden och låtsats ingenting.. så vet man att de är finnar. perkele. så finns det 'finska' poliser.
Citera
2012-12-28, 23:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Nej det skulle jag väl inte säga... Särbon arbetar (arbetade??) på samma skola som Tuula. Han är lärare. I ekonomi.

Har (hade) en del bolagsengagemang och beskrevs här i tråden som "rik".
Citera
2012-12-28, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Så kan det vara, men det sägs på "byn" att dom är förstörda, allt ifrån barn till särbo.
Men vem vet....?
Citera
2012-12-28, 23:15
Medlem
egots avatar
Citat:
ohh, sorry, min fantasi, bara, sorry. jag ser flashback som, skriv vad jag tänker, för tillfället.'
Citera
2012-12-28, 23:15
Medlem
Dynamiks avatar
Nycklar, plånbok och mobil ligger kvar hemma i en olåst lgh? Död, och med all sannolikhet självmord. Tragiskt, detta är en människa som totalt har tappat kontrollen. Spelmissbruk är ingenting att leka med.
Senast redigerad av Dynamik 2012-12-28 kl. 23:18.
Citera
2012-12-28, 23:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Genomled en rättegång för nåra år sen. En kille som var gift med en thailändska övertalades av hennes bröder att satsa p åatt bygga hotell i Thailand.
Han hade en firma som han lycakdes få lån via.
Pengarna (mycket) som han satt in i Thailändsk bank försvann..
Han kunde inte betala lånen, än mindre satsa på nåt hotell. Panik, konkurs, ruin.
Då försökte han sej p å att smuggla narkotika från Amsterdam.
Åkte naturlgitvis fast..fick mångårigt fängelsestraff.
Hoppas nåt liknande drabbats Tuula.
Hon verkar ju desperat efter pengar.

Åhå! Ja av Tuula kan man nog förvänta sig det mesta tyvärr efter detta. Vem kände henne....egentligen? Det är väl den frågan de närmsta ställer sig nu. Förutom dom som mot förmodan VET var kärringen är någonstans.

Jävla Tuula!
Citera
2012-12-28, 23:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Nycklar, plånbok och mobil ligger kvar hemma i en olåst lgh? Död, och med all sannolikhet självmord. Tragiskt, spelmissbruk är ingenting att leka med.

Nä så fan heller. Hon lever. Inte tror jag på något självmord och spelmissbruk inte.
Citera
2012-12-28, 23:17
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Så kan det vara, men det sägs på "byn" att dom är förstörda, allt ifrån barn till särbo.
Men vem vet....?

Jag har hört tvärtom i "djungeltelegrafen"..... märklig situation och jag tror vi gör bäst i att inte blanda in några andra i diskussionen än Tuula och en korkad organisation (Gävle Kommun) där det här är möjligt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in