2012-11-19, 12:14
Medlem
LaScalas avatar
Här har vi en till!
https://www.flashback.org/t2012638
Desperationen hos damer "in a certain age" verkar vara svår.
Citera
2012-11-19, 15:28
Medlem
Gavlebo87

Har du fått någon respons på ditt mail till polisen?
Citera
2012-11-19, 15:44
Medlem
Inte mer än ett tack och att dom vidarebefordrat det för vidare handläggning. Men det var nog inte av intresse, för då hade dom nog ringt idag. Så med andra ord kan vi utesluta att polisen tror att hon fanns i centrala Gävle dagen efter försvinnandet =D

Jag tror att polisen vet så mycket mer än vi vet.... När ska informationen läcka ut?
Citera
2012-11-19, 17:16
Medlem
Milfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon kanske behövde lite tid att grubbla över vad hon skulle ta sej till?
Efter en sömnlös natt bestämde hon sej. Kanske?

Nej, hon kan inte ha bestämt sig för måndag morgon innan måndag morgn. Vet du när du lägger dig söndag kväll att du skall försvinna i morgon så äter du inte halva frukosten och försvinner på ett sådant "spontant" sätt. Varför skulle man ens äta frukost om det enda man ville var att försvinna? Allt tyder ju på att hon fått en indikation måndag morgon som gjort att hon i panik flytt. Men detta vet ju redan polisen då hon lämnat mobilen hemma. Kan inte vara svårt att få fram samtalslistor menar jag. Men att försvinnandet är planerat råder det många tvivel kring.
Citera
2012-11-19, 17:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford
Nej, hon kan inte ha bestämt sig för måndag morgon innan måndag morgn. Vet du när du lägger dig söndag kväll att du skall försvinna i morgon så äter du inte halva frukosten och försvinner på ett sådant "spontant" sätt. Varför skulle man ens äta frukost om det enda man ville var att försvinna? Allt tyder ju på att hon fått en indikation måndag morgon som gjort att hon i panik flytt. Men detta vet ju redan polisen då hon lämnat mobilen hemma. Kan inte vara svårt att få fram samtalslistor menar jag. Men att försvinnandet är planerat råder det många tvivel kring.

Det var väl just det som jag skrev? Hade hon bestämt sej innan hade hon väl inte behövt grubbla innan?
Citera
2012-11-19, 18:35
Medlem
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5309970-misstankta-kvinnan-efterlyst-i-hela-landet

Nu är hon efterlyst i hela Sverige!

Hennes pass fanns också i bostaden...
Citera
2012-11-19, 18:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavlebo87
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5309970-misstankta-kvinnan-efterlyst-i-hela-landet

Nu är hon efterlyst i hela Sverige!

Hennes pass fanns också i bostaden...

Hon kan ju ha haft både svenskt och finskt pass.
Citera
2012-11-19, 18:47
Medlem
där ser man, verkar inte troligt att hon finns i livet men vem vet? undrar vilka konton hon fört över pengar till. Blir det inte jobbigt för de personrna nu då?
Citera
2012-11-19, 19:23
Medlem
Jag lider verkligen med dom anhöriga. Ser väldigt mörkt ut nu. Jag hoppas dom hittar styrka i det lilla hopp som finns.
Citera
2012-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtBandit
Att förskingra är väl kriminellt, så hon är ju ganska kriminell av sig.
Och att hålla på i tre år tyder ju på att hon kunde leva med "skuldkänslorna" ett bra tag.
Men för manschettbrottslingar är det en större social förlust än för de som i dagligt tal brukar kallas kriminella.
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
där ser man, verkar inte troligt att hon finns i livet men vem vet? undrar vilka konton hon fört över pengar till. Blir det inte jobbigt för de personrna nu då?
Jag fick intrycket att hon var fakturaansvarig och inte biståndshandläggare, dvs hon utfärdade troligen fakturor i kommunens namn men vars mottagarkonto var hennes. Kan någon bekräfta/dementera?
Citera
2012-11-19, 22:34
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Intressant här att många tror att T och Janne bara haft ett förhållande i något år.

När det är så att de har haft ett förhållande sedan han började jobba på Borgis och följdaktligen gått bakom ryggen på hans tidigare sambo i över tio år. Det har ju varit en officiell hemlighet på Borgis.

Bedrägligt beteende?

Det finns många sådanna historier från den skolan. Dessutom finns många fler liknande ekonomiska problem i Gävle. De flesta tystas ner snabbt och effektivt, andra lever kvar här på flashback.
Citera
2012-11-19, 23:17
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ptja det finns ju skog mer eller mindre runtom, och järnvägen går ju en bit bort.
På den tid hon varit borta så kan hon ju kommit hur lång i princip i vilken riktning som helst.

MPS skallgång utgår ifrån https://maps.google.se/maps?q=preem+...A4vle+bro&z=16 så gissningsvis finns det indikationer på att hon rört sig i den riktningen

Kan tänkas att hon cyklade upp till Preem macken och fick skjuts där av en långtradare (mycket utländska långtradarchaffisar där. Och nu kan hon ju ha hunnit undan till något annat land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in