2012-12-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Jo skit samma....

Angående Tuula så finns det då massvis med metoder att spåra en människa som även har ett falskt pass. Alla flygplatsrörelser fastnar ju obönhörligt i en dator.

Jag vet inte hur mycket polisen/åklagare i Gävle har nyttjat internationella sätt och det kräver ju lite mer av åklagare/polis...
för att kunna utnyttja den data som finns lagrad på flygplatser måste dom först veta vad dom ska söka efter, har hon ett falskt pass kan hon ha checkat in med vilket namn som helst, så vi kanske ska vara lite försiktiga med innan vi tänkt över våra inlägg.
Citera
2012-12-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattefult
för att kunna utnyttja den data som finns lagrad på flygplatser måste dom först veta vad dom ska söka efter, har hon ett falskt pass kan hon ha checkat in med vilket namn som helst, så vi kanske ska vara lite försiktiga med innan vi tänkt över våra inlägg.
edit, det var visst ett sorry
Citera
2012-12-29, 19:21
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattefult

Njau... med digital bildigenkänning så kommer man långt (fråga FRA)
Citera
2012-12-29, 19:27
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
På Aftonbladet är rubriken "Så lurade hon alla" men det står inte ett ord om hur detta "så" slulle ha gått till.

Hon var tydligen avstängd från jobbet. Verkligen märkligt om de varnade henne så hon hade chansen att försvinna. Normalt borde de väl låtit henne komma till jobbet som vanligt och sedan haffat henne där. Det här verkar illa skött på alla sätt. Noll koll i skolans/kommunens ekonomisystem och så låter polisen henne komma undan. Bedrövligt!

Hon hade säkert en hållhake på både en och två "kamrater". Det är liksom så man kommer upp sig inom etablerade partier. Hos sossarna i synnerhet. Det är valberedningens jobb: leta rätt på en kandidat som resten av partitoppen har en hållhake på så den gör som dom säger.

Därför såg andra inblandade till att hon hade chansen att komma iväg och hoppas innerligt att hon aldrig åker fast för då finns risken att hon berättar. Alternativt ser dom till att hon anklagas för något simpelt så straffet blir löjligt kort.
Citera
2012-12-29, 19:30
Medlem
Motacilla.albas avatar
Det finns teknisk bevis som talar klart för suicid,tyvärr. Kan inte vara mer specifik än så. Men säker källa.
Citera
2012-12-29, 19:31
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Det finns teknisk bevis som talar klart för suicid,tyvärr. Kan inte vara mer specifik än så. Men säker källa.
Det håller inte i den här tråden, här är dummiesarna helt övertygade om att alla fantastiska konspirationsteorier är mer troliga än det självklara.
Citera
2012-12-29, 19:33
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:

Jo men hur ?? och då borde hennes döttrar var helt knäckta och oförmögna att jobba.

Jag tror hon lever för det här är en smart lady !
Citera
2012-12-29, 19:35
Medlem
lilltoes avatar
Varför jagar ni efter att hon skulle ha skaffat ett nytt pass? Hon har sannerligen haft råd att köpa sig en helt ny identitet och det är en identitet som hon kan ha haft ett tag vid sidan om. Om så..har hon kunnat fixa en hel del. Köpt hus, flugit från Arlanda, ja hon kanske t o m hade en lyxsvit i Sthlm natten före avresa.

Ingen har sett henne under måndagen. Var det för att hon färgat håret mörkt, krängt på sig en peruk och därmed gjort sig okänd, eller har hon försvunnit tidigare. Dottern hade väl kontakt med henne under söndagskvällen, om jag inte missminner mig, så från det samtalet.. Det är några timmars försprång.
Någon gävlebo borde ha sett henne under måndagen om hon då var ute och cyklade, lite halvkändis som hon var, troligtvis. Nu är hon däremot rikskänd.

Nu blev texten lite huller om buller. Sorry.
Citera
2012-12-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Jo skit samma....

Angående Tuula så finns det då massvis med metoder att spåra en människa som även har ett falskt pass. Alla flygplatsrörelser fastnar ju obönhörligt i en dator.

Jag vet inte hur mycket polisen/åklagare i Gävle har nyttjat internationella sätt och det kräver ju lite mer av åklagare/polis...
Om man har en transponder installerad, annars inte.
Citera
2012-12-29, 19:39
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag tror dej.
Utan källa.
Det förklarar ju polisens agerande.
Ingen brådska med häktning, internationell efterlysning och fokus satt på cykeln för att hitta kroppen.
Grymt när folk tar livet av sej och ser till att ej bli hittade.
Anhörigas undran och ångest kan man faktiskt ta hänsyn till.
Citera
2012-12-29, 19:40
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Som vad (fetat)? Cykeln?
Citera
2012-12-29, 19:53
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Om man har en transponder installerad, annars inte.

Jo nu innehåller alla pass en identifikation om man passerar en flygplatspasskontroll, det är därför passkontrolltjänstemannen alltid läser av ett pass i sin digitala läsare.

Sen vet jag inte hur det är vid finsk/ryska gränsen om Tuula smitit ut genom någon av de kontrollerna ?
(vad jag hört är det inte särskilt mycket kontroll)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in