2012-11-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorKong
Det var väl inte länge sedan en person med mopedbil avled i en upphinnandeolycka på E20 utanför Mariestad? Förra hösten tror jag, eller kanske hösten dessförinnan. Obegripligt att någon frivilligt vill köra omkring i en sådan liten brevlåda till fordon. I stadstrafik går de väl an men ute på vältrafikerade vägar har de inte att göra.

Är det en bild du kan dela med dig av?

Av foto från olycksplatsen verkar mopedbil ännu bräckligare än äldre modell av Nissan Micra. Har tyvärr erfarenhet hur en Micra 1991 mosades rejält vid sammanstötning med äldre BMW. På BMW:n blev det en liten buckla på kofångaren, typ.

Något media (lokalradio??) nämnde igår eftermiddag (då meddelades att föraren var allvarligt skadad) att mannen i mopedbilen gjort vänstersväng på rv 26 söder om Mariestad och troligen blivit bländad av solen.
Citera
2012-11-15, 12:28
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
undra vem det va..? Man 35 år.
Kris*ian Pett*rsson
Överlevde mirakulöst en traffikolycka som barn, men tyvärr inte den här gången
Citera
2012-11-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Kris*ian Pett*rsson

Kände du honom? Är du säker på att det var en olyckshändelse? Vänstersväng framför långtradare ....
Citera
2012-11-15, 16:03
Medlem
Nymphadora90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Kris*ian Pett*rsson

Är du hundra på att hans namn stavas med K? Enligt upplysning.se hittar jag endast

Christian Arne Inge Pettersson, född 770817 som är boende i Mariestad.
Citera
2012-11-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Kände du honom? Är du säker på att det var en olyckshändelse? Vänstersväng framför långtradare ....

Alla olyckor är inte självmord.
Citera
2012-11-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Alla olyckor är inte självmord.

Självklart inte. Och ibland kan det finnas omständigheter som får en att fundera
Citera
2012-11-16, 11:31
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphadora90
Är du hundra på att hans namn stavas med K? Enligt upplysning.se hittar jag endast

Chris*ian Arne Inge Pette*sson, född 770817 som är boende i Mariestad.
Stämmer.
Med största sannolikhet en olycka.
Citera
2012-11-16, 11:45
Medlem
Är det verkligen förenligt med god
netikett, att outa personuppg. för ngn
som nyss tragiskt avlidit i en trafikolycka?!
Citera
2012-11-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Är det verkligen förenligt med god
netikett, att outa personuppg. för ngn
som nyss tragiskt avlidit i en trafikolycka?!

Är fb ett föredöme när det gäller god netikett? Inte första gången namn på avlidna kan hittas här ...
Citera
2012-11-16, 13:41
Medlem
Nymphadora90s avatar
Tog mej ca 5 sekunder att hitta hans uppgifter, det är inte så att han är dold på något sätt.
Jag ser inget fel i att berätta vem som var i olyckan om man gör det i syfte att informera andra.
Gör man det för att skada eller håna förtjänar man att vara med i en olycka själv.
Det är självklart en mycket tragisk olycka och hela grejen är sorglig, men det har inget med vett och etikett att göra att man berättar för andra vem det var som var i olyckan.

Jag vill nog påstå att du hänger på fel forum om du är så strikt i din moral.
Citera
2012-11-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphadora90
Tog mej ca 5 sekunder att hitta hans uppgifter, det är inte så att han är dold på något sätt.
Jag ser inget fel i att berätta vem som var i olyckan om man gör det i syfte att informera andra.
Gör man det för att skada eller håna förtjänar man att vara med i en olycka själv.
Det är självklart en mycket tragisk olycka och hela grejen är sorglig, men det har inget med vett och etikett att göra att man berättar fölr andra vem det var som var i olyckan.

Jag vill nog påstå att du hänger på fel forum om du är så strikt i din moral.

Ett klent "försvar". Handlar nog bara om
vanligt olycksgameri.

Så Lägg Ner.
Citera
2012-11-17, 16:42
Medlem
VanitaToftbys avatar
Varför kör en 35-årig man omkring med en mopedbil? Till på köpet på en tidvis hårt trafikerad väg. Spekulationerna om självmord blir mer och mer intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in