2005-08-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Till Paschendale: Om du har några funderingar kring huruvida Mats tycker att du är jobbig om du skickar många mail - så kan jag garantera dig När jag sa till Mats efter spelningen i Stockholm att jag skulle skriva till dem snart på deras mailadress eftersom jag hade lite frågor av olika slag - så svarade han med en väldigt entusiastisk och tillmötesgående stämma något i stil med att "Om du undrar över något så är det bara att maila" och "Vi svarar på allt!"
Det märktes för övrigt på Mats att han tyckte att det var grymt kul när han förstod att jag var ett "hardcore-fans" - så jag kan lova att han bara tycker att det är roligt om man visar sitt intresse för bandet genom att skicka mail.

Däremot så kan jag inte svara på din fråga hur många mail Mats får per dag - men du kan ju alltid skicka iväg ett mail till honom och fråga...

Jo, jag hörde det innan spelningen i Stockholm, att Mats sa det till nån. Jag tycker det är otroligt schysst av Mats att svara på alla mail. När de kom till Tantogården skakade jag hand och sa vad jag hette, och att jag hade skickat några mail till honom. "Jasså det är du?" sa han då. Det var ju kul faktiskt att han kände igen namnet. Han frågade mig även efter konserten: "Jaha, vad tyckte du?" Jävligt schyssta killar båda två, när jag frågade Mats om jag fick ta ett kort med honom, så ropade han till sig Håkan så han också skulle vara med. Var ju även jävligt roligt att se hur glada barnen blev när Håkan visade sig för första gången.

Sen tycker jag dock att Mats verkar vara lite för försiktig av sig. Jag frågade honom i mitt senaste mail ang. promotionen av förra plattan, men han skrev ungefär "vi ser mot framtiden med tillförsikt, eftersom vi just börjat igen". Det är lite synd faktiskt, för här har vi ju ett band som har potential att kränga skivor (om man tittar genom skivbolagens ögon, jag bryr mig inte så mycket, bara de klarar sig så att de kan fortsätta göra nya skivor). Mats meddelade även att turnén gått runt ekonomiskt, vilket jag tyckte var bra.

Det är bara att hoppas på att de inte bara spelar på 18-års-gräns-ställen, tror de skulle tappa publik på det också faktiskt eftersom det är mycket barnfamiljer som går och kollar. Också jag då Kanske mailar Mats och meddelar mina önskemål
Citera
2005-08-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Jo, jag hörde det innan spelningen i Stockholm, att Mats sa det till nån. Jag tycker det är otroligt schysst av Mats att svara på alla mail. När de kom till Tantogården skakade jag hand och sa vad jag hette, och att jag hade skickat några mail till honom. "Jasså det är du?" sa han då. Det var ju kul faktiskt att han kände igen namnet. Han frågade mig även efter konserten: "Jaha, vad tyckte du?" Jävligt schyssta killar båda två, när jag frågade Mats om jag fick ta ett kort med honom, så ropade han till sig Håkan så han också skulle vara med. Var ju även jävligt roligt att se hur glada barnen blev när Håkan visade sig för första gången.

Presenterade du dig som "Paschendale" då?
Japp, de är onekligen enormt schyssta!

Citat:
Det är bara att hoppas på att de inte bara spelar på 18-års-gräns-ställen, tror de skulle tappa publik på det också faktiskt eftersom det är mycket barnfamiljer som går och kollar. Också jag då Kanske mailar Mats och meddelar mina önskemål

Instämmer! Det är ju uppenbarligen många barn-och ungdomar som gillar dom!
Jag tycker absolut att du ska maila Mats och meddela dina önskemål - du har ju i alla fall inget att förlora på det! Skulle det sedan ändå bli så att de bara spelar på ställen med 18-års gräns så får väl Mats fixa in dig vip-vägen eller nåt...
Citera
2005-08-18, 19:02
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Antar att du då menar att "Det sista du ser" och "Nordman" skulle vara extranummer?

Ja precis, vilken show det skulle bli alltså. Skulle kunna fylla en hel likadan setlista med låtar som sånär platsar i den förra...

Inte dåligt med tanke på att de bara släppt fyra studioalbum. Nordmans album har lixom inga dalar, utan "hitsen" trängs om man säger så på plattorna.
Citera
2005-08-18, 19:15
Medlem
Nordman_88s avatar
l
Citera
2005-08-18, 19:16
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:

Sen tycker jag dock att Mats verkar vara lite för försiktig av sig. Jag frågade honom i mitt senaste mail ang. promotionen av förra plattan, men han skrev ungefär "vi ser mot framtiden med tillförsikt, eftersom vi just börjat igen". Det är lite synd faktiskt, för här har vi ju ett band som har potential att kränga skivor (om man tittar genom skivbolagens ögon, jag bryr mig inte så mycket, bara de klarar sig så att de kan fortsätta göra nya skivor). Mats meddelade även att turnén gått runt ekonomiskt, vilket jag tyckte var bra.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att Mats är rätt så nöjd med situationen som den är ändå. Personligen så klarar han sig nog fint ekonomiskt och genom att de är de mest genuina fansen så går på spelningarna så får han nog en helt annan kontakt med oss mot förr.

Är Håkan skuldfri snart eller hur ligger det till? Jag tror Mats samtidigt inte vill att det ska gå "för bra" heller som förr, då han troligen är rädd att historien kan upprepa sig. Inte för att jag tror det men, men...

Så länge Mats & Håkan får göra det dem gillar allra bäst - göra plattor och lira live så tror jag att de är nöjda med situationen. Och att Håkan får gratis cola föstås...
Citera
2005-08-19, 00:08
Medlem
storytellers avatar
Vad fan gör ni i den här tråden egentligen? 31 sidor prat om Nordmans skiva? Vad är det att hetsa upp sig om?
Citera
2005-08-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Vad fan gör ni i den här tråden egentligen? 31 sidor prat om Nordmans skiva? Vad är det att hetsa upp sig om?

HAHA!! Frågan är väl snarare vad DU gör i den här tråden då du uppenbarligen tycker att deras musik är så dålig?
Citera
2005-08-19, 04:10
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller

Jag säger som Kebabkungen, varför ens bemöda sig att gå in i den här tråden och skriva ett inlägg om du nu inte gillar Nordman?

Folk diskuterar väl Nordman här för att dom uppenbarligen gillar deras musik. Folk har olika smak och tycke, det är bara att respektera.
Citera
2005-08-19, 19:52
Medlem
Nordman_88s avatar
Väntar otåligt på Hemlin-singeln nu, har missat den på radio nämligen.

Någon som har hört den överhuvudtaget?
Citera
2005-08-21, 00:50
Medlem
Nej, och jag är nog lite skeptisk till den. Jaja.

För att avlasta Mats litegrann chansar jag och frågar er, är det någon av er som vet vad det är för meningen med låten "300 år" på Här och Nu-skivan? Låter likadant som Ödet Är Ditt Verk, och är typ 43 sekunder lång. Varför?
Citera
2005-08-21, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Är Håkan skuldfri snart eller hur ligger det till?

I juli 1999 dömdes Håkan till att leva på existensminimum i 5 år - vilket då innebär att han har varit skuldfri sedan juli 2004. Se länken nedan:

http://www.aftonbladet.se/noje/9908/03/hemlin.html

Apropå Håkans ekonomi så kan kan man lugnt utgå ifrån att han kommer att tjäna lite mer i år än vad han gjorde år 2004...:

http://expressen.se/index.jsp?a=413214
Citera
2005-08-21, 16:05
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
I juli 1999 dömdes Håkan till att leva på existensminimum i 5 år - vilket då innebär att han har varit skuldfri sedan juli 2004. Se länken nedan:

http://www.aftonbladet.se/noje/9908/03/hemlin.html

Apropå Håkans ekonomi så kan kan man lugnt utgå ifrån att han kommer att tjäna lite mer i år än vad han gjorde år 2004...:

http://expressen.se/index.jsp?a=413214

Vi får hoppas han tjänar lite mer än 1100 kr/månad iaf... Får han en normal arbetarlön i år tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in