2012-11-11, 08:23
Medlem
kan jag på nåt sätt dela bilder ifrån min macbook med vänner utan att behöva skicka bilderna? typ som en hemsida där jag kan ladda upp bilder lite till och från, och så kan dem kolla när dem vill? jag har osx 10.6.8 så jag har inte icloud, och vad jag vet så finns inte mobileme längre...

är enda sättet att installera icloud eller finns det några andra sätt?
Citera
2012-11-11, 09:00
Medlem
Flickr och Picasa är enkla att använda för att dela bilder med folk, där får du en hemsida som folk kan titta på.
Citera
2012-11-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Flickr och Picasa är enkla att använda för att dela bilder med folk, där får du en hemsida som folk kan titta på.

jag tänkte mer på nåt som sker direkt via ens dator. jag laddar upp bilder, dem kan se. något lite mer privat (även om man kan ändra privathet i flickr etc)
Citera
2012-11-11, 09:22
Medlem
Dropbox kanske passar dig.
Citera
2012-11-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
jag tänkte mer på nåt som sker direkt via ens dator. jag laddar upp bilder, dem kan se. något lite mer privat (även om man kan ändra privathet i flickr etc)

Flickr har program som du kör på din dator och skickar upp bilderna. Dra bilderna till programikonen och tryck på Upload och det går att ändra album och rättigheter innan man skickar upp dom och att ha lite olika förinställningar.

http://www.flickr.com/tools/uploadr/

Men eftersom det inte passar dig så får du leta vidare, jag ska inte störa.

(men iCloud och funktionen delade bildströmmar är ju väldigt fiffigt, om alla har iCloud och Mac/iPhone/iPad)
Senast redigerad av inglasad 2012-11-11 kl. 10:46.
Citera
2012-11-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Flickr har program som du kör på din dator och skickar upp bilderna. Dra bilderna till programikonen och tryck på Upload och det går att ändra album och rättigheter innan man skickar upp dom och att ha lite olika förinställningar.

http://www.flickr.com/tools/uploadr/

Men eftersom det inte passar dig så får du leta vidare, jag ska inte störa.

(men iCloud och funktionen delade bildströmmar är ju väldigt fiffigt, om alla har iCloud och Mac/iPhone/iPad)

haha, nej det var till hjälp. tack så mycket!
Citera
2012-11-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Dropbox kanske passar dig.
kanon! tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto