Hur i hela helvete kan denna tråd ligga på toppen av heta ämnen? Ja, colan är "förstörd", dvs, ingen kolsyra kvar. Och den kommer förmodligen att spruta åt alla håll om du öppnar den, om den inte är helt genomfrusen då.
Hur i hela helvete kan denna tråd ligga på toppen av heta ämnen? Ja, colan är "förstörd", dvs, ingen kolsyra kvar. Och den kommer förmodligen att spruta åt alla håll om du öppnar den, om den inte är helt genomfrusen då.
för att 90% av Flashback är WT som avgudar sin kära cola.
Upptäckte nyss att jag glömt min 1,5l cola i frysen i ca 4 timmar. Vet att om jag öppnar den när den fortfarande är fryst komer det spruta cola och den blir avslagen. Men hur blir det om jag väntar tills att den är helt tinad då? Kommer den vara avslagen eller kommer kolsyran att vara kvar?
glömde en glasflaska med veteöl över natten, den exploderade och ölen hade fryst till nån slags skum-hybrid
Förra sommaren hittade jag en - till synes - oöppnad burk cola i bagageluckan på min bil, men den var helt tom inuti. Botten och toppen av burken buktade utåt en aning.
Jag kom på att jag hade glömt burken där sent på hösten, och att den hade stått där hela vintern fram till sommaren. Förmodligen hade den fryst, expanderat och skapat en liten, knappt synlig öppning i toppen. När det sedan blev varmt i bilen på våren och sommaren så dunstade innehållet sakta bort.
Det fanns ingen cola runt själva burken, och den stod i upprätt läge i en plastlåda. Så summa summarum lär jag ha ca 33cl Coca Cola impregnerat inuti min bil. (Nej, det varken syns, luktar eller känns).
Det var en liten anekdot om hur det kan gå när Coca Cola fryser.
Jag föreslår att du tar flaskan och lägger den i diskhon för att tina. Öppna sedan korken långsamt, med handen ovanför flaskans mynning, så att colan sprutar ned i diskhon istället för upp i ansiktet på dig.