2012-11-09, 02:42
Medlem
MedelLagoms avatar
Nu har det gått för lång tid för att flickan ska vara hemma hos någon kompis eller hålla sig borta från hemmet medvetet i någon sorts protest mot föräldrar/syskon. Skolan bör man ha sökt igenom grundligt nu också från topp till tå. Har man sökt på taket på skolan?

Det som verkar mest troligt just nu är att flickan inte valt sin ordinarie skolväg för på den måste någon ha sett om det skett något då det är villaområde hela vägen. Hon har alltså självmant valt att inte gå direkt till skolan. Kan hon ha satt sig på en buss (går väl inga spårvagnar i området?) i hopp om att åka till en släkting eller god vän men bussen har gått till helt fel plats i Göteborg? Något liknande Elin Krantz som somnade på spårvagnen.

Tidpunkt och plats (om det skett på väg till skolan) som det troligen skett på tyder på att förövaren kände sitt offer. Polisen borde åka hem till precis alla som känner familjen redan nu i kväll.
Citera
2012-11-09, 02:43
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Nä, men det kan va på sin plats att man reagerar på att en 9-åring inte kommer till skolan.

Ja, extremklantigt av lärarna att inte uppmärksamma det. Kanske är så det är i samhället idag, vad vet jag. Kommer ihåg när jag var liten och om någon då inte dök upp i skolan (utan att vara sjukanmäld) så ringde lärarna alltid hem för att höra efter. Framförallt skulle man ju som elev märka det direkt. Hon borde vara någons bästa vän och om min bästa vän en dag inte kom till skolan då jag var nio år skulle jag reagera.

Usch, hoppas flickan kommer tillbaka snarast.
Citera
2012-11-09, 02:43
Medlem
Ysumeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJ89
Det menar inte jag heller. Tänker mer att det är fyrafilig motorväg åt båda hållen mellan Skår och Ebbe Lieberatsgatan, så OM det var hon i rosa kläder och blöta byxor som sprang omkring där vid 11-snåret så lär hon ha tagit sig dit med kollektiv eller något annat på hjul.. Inte till fots

Det är relativt enkelt att ta sig dit till fots. Finns vägar under motorvägen genom antingen jakobsdal eller genom vägen till kallebäck
Citera
2012-11-09, 02:44
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, verkar så i det här fallet, och det är oursäktligt. A skulle vara i skolan, plikt, ansvaret för att polisen ligger långt i efterhand äe skolans, ingen annans.

Håller med dig tillfullo. Uselt skött. Vet hur lärargruppen som hade hand om en av mina ungar stod i grupp och hytte åt oss med nävarna, är era barn sjuka måste ni anmäla. Det är er skyldighet. Så glöm aldrig att göra det.
Så en dag försover vi oss ordentligt och pallrar oss till skolan strax efter lunch.
-Men vad bra där är du ju. Då brast det och jag undrar om den lärarinnan någonsin kan få sitt hår lockigt igen. Inte en jävel har ringt oss. Varför? Det var ju så inihelvete viktigt att vi skulle höra av oss. Jamen du vet många barn, man kan inte ringa alla. Självklart inte, men ring till dem som inte dykt upp.
Skolan har felat här. Hoppas innerligt att flickan kommer hem igen.
Citera
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Nu har det gått för lång tid för att flickan ska vara hemma hos någon kompis eller hålla sig borta från hemmet medvetet i någon sorts protest mot föräldrar/syskon. Skolan bör man ha sökt igenom grundligt nu också från topp till tå. Har man sökt på taket på skolan?

Det som verkar mest troligt just nu är att flickan inte valt sin ordinarie skolväg för på den måste någon ha sett om det skett något då det är villaområde hela vägen. Hon har alltså självmant valt att inte gå direkt till skolan. Kan hon ha satt sig på en buss (går väl inga spårvagnar i området?) i hopp om att åka till en släkting eller god vän men bussen har gått till helt fel plats i Göteborg? Något liknande Elin Krantz som somnade på spårvagnen.

Tidpunkt och plats (om det skett på väg till skolan) som det troligen skett på tyder på att förövaren kände sitt offer. Polisen borde åka hem till precis alla som känner familjen redan nu i kväll.

Jag tror inte hon har åkt iväg någonstans, det finns inga konstaterade observationer efter systern som cyklade förbi henne på väg till skolan.

Håller med om att det logiska är att det är någon person hon känner mer eller mindre.
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Ja, extremklantigt av lärarna att inte uppmärksamma det. Kanske är så det är i samhället idag, vad vet jag. Kommer ihåg när jag var liten och om någon då inte dök upp i skolan (utan att vara sjukanmäld) så ringde lärarna alltid hem för att höra efter. Framförallt skulle man ju som elev märka det direkt. Hon borde vara någons bästa vän och om min bästa vän en dag inte kom till skolan då jag var nio år skulle jag reagera.

Usch, hoppas flickan kommer tillbaka snarast.

Det är nog en lärare som klantat sig här. Jag tycker förfärligt synd om den personen nu måste jag säga. Alla gör vi fel på jobbet ibland, men det är ganska sällan det leder till de här konsekvenserna.
Citera
2012-11-09, 02:46
Medlem
Teori: Skår och Skårsgatan är ganska livat vid den här tiden på morgonen med barn på väg till skolan och föräldrar på väg till jobbet. Därför tror jag ej hon har blivit intvingad i någon bil. Det finns inte heller några olycksrisker på vägen. Att hennes syster lämnade henne och cyklade till skolan antyder att de var lite sena. Anna skulle ju med en buss från skolan till GLTK. Ponera att hon missar bussen och att det uppmärksammas av en eventuell gärningsman. Han erbjuder skjuts, det kan vara någon hon är bekant med eller någon okänd som inger förtroende, och hon tackar ja.
Citera
2012-11-09, 02:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Som vissa andra här tror jag inte heller att något pervo kan ha dragit in barn som spjärnat emot i en bil på Skårsgatan klockan åtta på morgonen. I så fall kan jag se två möjligheter, det är någon som hon litar på och som också känner henne i alla fall tillräckligt mycket för att våga ta steget och närma sig henne på en offentlig plats. Någon som kan fråga om hon inte vill ha tjuts ner till skolan utan att skrämma henne.

Alternativet är någon som kan be henne om hjälp med något och då locka bort henne från den synliga delen av gatan. Något i stil med "min valp sprang bort här och kan bli överkörd, vill du hjälpa mig".

FAN, jag har för mycket fantasi.
Hon slaggar kanske i mormors garage, hon bor väl några hus ifrån hemmet?
Citera
2012-11-09, 02:47
Medlem
"Med anledning av den försvunna 10-åriga flickan i Göteborg har polisen under kvällen inlett en förundersökning om människorov. Flickan har ännu inte återfunnits."

http://www.polisen.se/Gavleborg/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2012-11-09-0130-Forsvunnen-person-Goteborg/

Kan detta tyda på att polisen misstänker eller känner till något som man inte gått ut med till allmänheten? Man kanske har hittat något i flickans dator eller i mobiltelefontrafiken, annars inleder man väl inte gärna en förundersökning om man inte ens vet vad det är som har hänt?
Citera
2012-11-09, 02:48
Medlem
Då familjen tjänade bra, bara pappan 800 000 skrev nån, så är det väl inte helt otroligt att dom kan ha haft arbetare i hemmet, hantverkare osv Det där är en klassiker i USA iaf, familjens trädgårdsmästare. Men sånt tittar väl säkert polisen upp.
Citera
2012-11-09, 02:48
Medlem
Kan inte släppa iakttagelsen om blöt flicka i krokslättsområdet. "som om hon suttit på en mkt blöt bänk." Eller trasig cykelsadel, trasig Moppe sadel, Hästrygg....

Hästtokiga jäntor som i kraft av varandras sällskap tar mod till sig att ge f-n i skolan och åka till hästarna i stället. Men det rimmar dåligt med åldern att ge sig ut på sånna äventyr. Hade hon varit 12-13 hade den teorin stämt bättre men han som jobbar med lokaltrafiken verkar ju mkt trovärdig om 3 tjejer i mölnlycke. Tänker på om det finns andra tjejer i skårsskolan eller av hennes vänkrets som också varit borta från plugget torsdag f.m

Bara spekulerar, som er andra, Frustrerande att inte kunna vara med o leta. Därav alla tankar o teorier.
Citera
2012-11-09, 02:49
Medlem
m00nst0nes avatar
Jag tror man enkelt kan avfärda alla teorier om att hon skulle ha gjort något "äventyr" på egen hand. Dvs åkt nån buss och somnat, stuckit till någon kompis eller fått för sig något annat. För en tjej i den åldern räcker det att man inte behöver hålla mamma i handen på Konsum för att det ska vara spännande. Föräldrar med barn i den åldern låter dem ju inte ta ett steg utan övervakning, med all rätt.
Titta bara på hennes bild, totalt oskyldig tös. Knappast någon som skulle få för sig att "åka till stallet", "sova hos nån kompis utan att säga till föräldrarna" eller "tagit nån buss"..

Personligen tror jag det tyvärr handlar om att hon blivit bortlurad av någon som hon möjligtvis haft kontakt med tidigare. Det är ju för övrigt hur lätt som helst att lura iväg ett barn i den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in