Hon ska enligt den (osäkra) uppgiften ha setts 11.30, och gick hemifrån 07.50, det är 3,5h. Tillräckligt för att bli rövad, utnyttjad och avsläppt på annan plats. Kan ju ha blivit av med jackan om någon... Men hon borde ev. försökt be någon som såg snäll ut om hjälp, har ingen kunskap om psykologin hur barn reagerar efter sånt men det kanske detektiverna här har kännedom om?
Rent allmänt känns det ju som att OM hon blivit utsatt för något av en främling som verkade hjälpsam (t.ex erbjöd skjuts i regnet) så är hjälpsamma främlingar det sista hon letar efter vid eventuellt avsläpp.
Pratade förut med en kompis som själv har haft barn på Skårsskolan och då det var visst lite hejsansvejsan med några lärare som fick ansvar långt över sin kompetens och en svag rektor. Men kompisen sa också att det kunde ha ändrat sig...
Fy fan, jag har promenerat förbi hennes hus många gånger, hon bodde ganska nära flera vänner till mig som finns i kvarteren runt om och jag har gemensamma Facebookvänner med föräldrarna. Skriver detta för att hela området alltid upplevts så tryggt och lugnt, och folk som bor där är engagerade och tar ansvar och reagerar på konstigheter: det sista ställe man associerar med något sådant som ett äckel som plockar upp en liten flicka på gatan på morgonen.
Då kom hon ju fram till skolan ändå? Om hon hade en gympajacka på sig, dom skulle ju åka med bussen till jympan? Man går väl inte i inomhusjacka på morgonen när det är kallt. Verkar väldigt rörigt med uppgifterna från skolan? Kom hon fram till skolan och SEN försvann hon i samband med bussen eller?
Med inomhusjacka menar man typ en tunn glansig adidas-jacka med luva och dragkedja. Men det stod ju att hon även hade utomhusjacka på sig så lugn i stormen nu.
Snälla, håll bara käften. Du har ingen aning om vad som hänt henne, istället för att leka att du vet vad som har hänt henne kan du väl hjälpa till lite.