2012-11-09, 08:38
Medlem
Det var ju en babbe som hittade tösen.
Citera
2012-11-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be4utiful
Pappan skriver på Facebook:

Anna är hemma!
Det går just nu inte att beskriva vår familjs 12 timmar långa mardröm. Det går än mindre att beskriva Annas vidriga 20 timmar.
Men hon är tillbaka och hon är "oskadd!
Det stöd och engagemang som ni har visat oss är obeskrivligt!
TACK! TACK! TACK!
Anna, vi älskar dig ;-)

Att han använder ordet "vidrigt" tyder väl på att hon hållits kidnappad eller i alla fall inte följt med mannen självmant.

Det betyder minst det...
Citera
2012-11-09, 08:41
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angermannaland
Tack NaZgulz, för det du gjort inatt, och för uppdateringarna i tråden!

Jag satt uppe till klockan ett inatt och läste i tråden, gick och lade mig med tungt hjärta, och när jag kliver upp är det första jag läser på text-tv att Missing People har hittat henne... jag fällde nog en tår, familjen som hade gått och lagt sig ovetande fattade inget...

Tack Missing People.

Det finns många sätt att stödja MPS, det kommer åtminstone jag att göra så mycket jag kan. Nästa gång kanske det är någon av mina döttrar, eller någon DU älskar, du som läser detta just nu. http://www.missingpeople.se/ (deras sida är över belastad just nu).

Organisationer som MPS och medborgargarden är framtiden då dagens poliser är totalt inkapabla att göra sitt jobb. I vissa förorter vågar inte polisen ens besöka om de inte har minst två bilar med sig??
Citera
2012-11-09, 08:42
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Ni som säger att hon kommer ha psykiska men för livet. Hur vet ni det? Har han inte förgripit sig på henne så finns det inget som säger att hon kommer ha några negativa tankar alls kring den här dagen om inte föräldrar/psykologer eller liknande förstorar upp det och överför sin rädsla till flickan. Hon har kanske bara haft en rolig dag med grannpojken..

– Vår patrull stötte på dem på en gata i området Skår. De ringade in mannen, säger Peder Schillerström i Missing People.

John Pettersson ledde den aktuella patrullen. Han berättar:

– Vi fick syn på en liten skrämd flicka ihop med en man som gick på Skårsgatan ungefär 300-400 meter från hennes hem. Vi kände igen hennes rosa kläder. Sedan ställde vi oss i en ring runt mannen och ringde polisen.

Hur var det med flickan?

– Hon var skrämd, ledsen, kall och trött. Men såvitt jag kunde se oskadd.

http://www.expressen.se/gt/sa-kunde-anna-raddas-i-morse/
Citera
2012-11-09, 08:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Enligt västnytt nu så är förundersökning inledd med rubrik människorov. Detta behöver inte säga att mannen är misstänk för brott men om ngt blir aktuellt blir det anhållningsorsaken o senare häktning under detta.

Främsta anledningen är att flickan inte är hörd ännu eftersom tidpunkten var lite olämplig. Hon kommer alltså att höras idag om vad som hänt och därefter kommer man då att sätta eventuell brottsrubricering.

Det finns inget direkt som talar för att den misstänkte mannen bor i området. Att han släpade runt på henne mitt i natten kan tyda på att han jobbat (vid skårsplatsen?) och att hon varit hos honom hela dagen, men att han inte kunnat gå hem pga uppståndelsen och därför försökte ta med sig henne hem mitt i natten när han trott det var lite lugnare.
Eftersom han inte använde bil så kan det vara frågan om en som normalt tar bussen eller går till jobbet. Kallebäck är ett troligt bostadsområde som ligger lagom promenad-avstånd från Skårsgatan.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han måste stannat kvart på platsen tills polis kom - förvirrad, full, korkad eller oskyldig? Osykldig känns föga troligt då hon sannolikt hade hans kläder och huva(!) på sig...

Det är kanske inte det troligaste, men det skulle ju kunna vara så att han hittade henne där strax innan MPS kom dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Ni som säger att hon kommer ha psykiska men för livet. Hur vet ni det? Har han inte förgripit sig på henne så finns det inget som säger att hon kommer ha några negativa tankar alls kring den här dagen om inte föräldrar/psykologer eller liknande förstorar upp det och överför sin rädsla till flickan. Hon har kanske bara haft en rolig dag med grannpojken..

Räcker med att bli kidnappad och hållas tillfångatagen under ett halvt dygn för att få psykiska men. Värre att det är en svarting, som skrämmer skiten av oss mitt på ljusan dag.
Jag är i alla fall rädd för mörkhyade från vissa kulturer. DVS somalier, de är totalt respektlösa.
Utvisning och en massdemonstration mot kidnappning och våld mot svenskar är på plats.
Den som inte tycker så, saknar civilkurage.
Citera
2012-11-09, 08:46
Medlem
Det var värst vad mycket folk som tycks försvinna nu för tiden, inte minst i Göteborgsregionen. Är väl ungefär samma som för några år sedan i och för sig, bara att folk blir mer medvetna nu på grund av MPS. Om denna försvunna personer-hysteri som råder nu bland folk, där information omedelbart kommer ut till många människor på facebook o.s.v., bidrar till att fler av dem hittas är väl det bra och MPS ska hyllas.

Frågan är dock vad som händer när en person återvänder från sin frånvaro, var man än har varit, och hela Sverige är nyfikna på vad som hänt. I det här fallet lär ju alla som går i lilla Annas skola, vänner till folk som känner Anna, folk från andra skolor som känner någon på hennes skola och så vidare vilja vet vad som faktiskt hände det dryga dygnet hon var bortförd. Kan nog vara jobbigt för en liten tjej. Sedan har vi de många fallen där det tycks vara något sorts missförstånd mellan föräldrar och barn (även om de är 18+) där någon försvunnit för att hålla sig undan lite, där de inte ont vetande blir en riksangelägenhet istället.
Citera
2012-11-09, 08:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Svettigt för rektorn på skolan nu. Kanske dags att se över sina rutiner lite? Oj, vad det kommer hackas på skolan som inte "slog larm" och föräldrar som är slarviga med frånvaroanmälan kommer sannolikt få en och annan åthutning.
Kanske börjar lärare vara utomhus vid skoldags, trots blåst och regn och ta emot barnen?
Citera
2012-11-09, 08:51
Medlem
stigmas avatar
Tredjehandsuppgifter gör gällande att gärningsmannen är invandrare. Kan någon bekräfta?
Citera
2012-11-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Svettigt för rektorn på skolan nu. Kanske dags att se över sina rutiner lite? Oj, vad det kommer hackas på skolan som inte "slog larm" och föräldrar som är slarviga med frånvaroanmälan kommer sannolikt få en och annan åthutning.
Kanske börjar lärare vara utomhus vid skoldags, trots blåst och regn och ta emot barnen?

Ja, det är väl en bra sak som denna otäcka händelse för med sig. Att skolorna och föräldrarna skärper till sig vad gäller frånvaroanmälan. Jag tycker också att alla föräldrar som har barn i lågstadieåldern bör tänka efter två gånger om det är så lyckat att barnen går själva till skolan.
Citera
2012-11-09, 08:57
Medlem
Ett fruktansvärt brott begånget. Ordna fram namnet på denna sjuka människa eller om det är flera personer som ligger bakom.

Alla behöver veta vilka människor vi har runt omkring oss!, spärra in det jävla kräket i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in