Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Reinfeldts bestraffning av SD-väljarna med överrenskommelse med MP och rekordinvandring av utomeuropeiska bidragshjon börjar redan straffa sig. Reinfeldt har själv flaggat för att regeringsmakten är förlorad även om han lyckas sitta kvar mandatperioden ut. Jag tror personligen det är en del av strategin att fylla upp landet med så många bidragshjon det bara går för att haverera den svenska välfärden och låta dagens opposition sanera katastrofen efter valet 2014. Reinfeldt själv går vidare till internationellt toppjobb i Goldman Sachs eller liknande. I Sverige kan han ej vara kvar efter det massiva hat som spirat upp mot honom. Namnet Reinfeldt blir det svenska Quisling...
Japp, jag tror han går all-in och öppnar upp portarna helt mot Mellanöstern och Afrika, lite samma tänk som Hitler i sin bunker under sina sista timmar i livet då han insett att det är kört men väljer gasen i botten in i det sista för att falla med flaggan i topp (ur hans synvinkel då). När Reinfeldt avgått kommer han troligen få något fint EU-jobb där han kommer fortsätta med Sverige-fientlig politik, jag tror tyvärr inte vi blir helt av med honom på länge.