Citat:
Ursprungligen postat av Alias.Alias
Har inte haft ngra strre problem med min brbara och frsker hlla den relativt ren och fri frn ondiga program och filer. Men ibland hnder det att skrmen fryser till i ngon minut eller s, allting bara str still och det gr inte att gra ngot. Efter cirka ngon minut s r allt tillbaka och allt fungerar som det ska... Kan lgga till att det r oftast nr jag anvnder internet, dvs chrome... Ngon som har erfarenhet av liknande problem, och eventuell teori om tgrd?
Jag har precis samma problem.
Min dator hnger sig i ngon minut hela tiden sedan jag installerade windows 7 (frn xp).
Visst kunde PROGRAM hnga sig i XP - s att man var tvungen att ta "end process" p dem - men det fick i 99% av fallen ALDRIG vriga program att sega ner.
Och cpu r INTE uppe i 100% p ngon av mina cores.
Enda jag kan tnka mig r att windows 7 kanske tar upp mer minne, och att det r en enorm stor pagefil sk/swapp som sker nr man surfat p chrome ett tag och haft mnga flikar uppe etc.
Men diskaktivitet, cpu, minne, r nere p hyfsat lga niver nr jag mtt i aktivitetshanteraren under avbrotten. JVLIGT skumt.
Har brjat hata det otroligt snygga windows 7 p grund av det hr, och vervger g tillbaka till asfula o skerhetshlet xp
Jag har iofs "bara" 2 gb... men det rcket ju fint i xp.
VLC playern tar ca 15 sek att starta p win 7 (!)
I xp startade den typ DIREKT.
Jag lade in portable vers av VLC winamp etc, och det fick dem att starta p momangen... tills jag surfat lite... d tog det 15 sek igen... bl. Jag vill inte uppgradera datorelndet igen. Var visserligen 2007 senast jag byggde en dual core

Men jag knner att jag vill kra p min dual core tills den DR... om 20 r eller s. Knns inte som jag ngonsin behver uppgradera. Film, internet, att gra musik, allt gr super duper.
Funderar p att "go linux". Ubuntu r otroligt lttanvnt... och lste nyligen att i "wine" kan man kra fruity loops och cubase... s vad ska jag eg med windows till? Men snyggt r det inte... windows 7 r s otroligt fint och modernt tycker jag =)