Citat:
Ursprungligen postat av Alias.Alias
Har inte haft några större problem med min bärbara och försöker hålla den relativt ren och fri från onödiga program och filer. Men ibland händer det att skärmen fryser till i någon minut eller så, allting bara står still och det går inte att göra något. Efter cirka någon minut så är allt tillbaka och allt fungerar som det ska... Kan lägga till att det är oftast när jag använder internet, dvs chrome... Någon som har erfarenhet av liknande problem, och eventuell teori om åtgärd?
Jag har precis samma problem.
Min dator hänger sig i någon minut hela tiden sedan jag installerade windows 7 (från xp).
Visst kunde PROGRAM hänga sig i XP - så att man var tvungen att ta "end process" på dem - men det fick i 99% av fallen ALDRIG övriga program att sega ner.
Och cpu är INTE uppe i 100% på någon av mina cores.
Enda jag kan tänka mig är att windows 7 kanske tar upp mer minne, och att det är en enorm stor pagefil sök/swapp som sker när man surfat på chrome ett tag och haft många flikar uppe etc.
Men diskaktivitet, cpu, minne, är nere på hyfsat låga nivåer när jag mätt i aktivitetshanteraren under avbrotten. JÄVLIGT skumt.
Har börjat hata det otroligt snygga windows 7 på grund av det här, och överväger gå tillbaka till asfula o säkerhetshålet xp
Jag har iofs "bara" 2 gb... men det räcket ju fint i xp.
VLC playern tar ca 15 sek att starta på win 7 (!)
I xp startade den typ DIREKT.
Jag lade in portable vers av VLC winamp etc, och det fick dem att starta på momangen... tills jag surfat lite... då tog det 15 sek igen... bläää. Jag vill inte uppgradera datoreländet igen. Var visserligen 2007 senast jag byggde en dual core

Men jag känner att jag vill köra på min dual core tills den DÖR... om 20 år eller så. Känns inte som jag någonsin behöver uppgradera. Film, internet, att göra musik, allt går super duper.
Funderar på att "go linux". Ubuntu är otroligt lättanvänt... och läste nyligen att i "wine" kan man köra fruity loops och cubase... så vad ska jag eg med windows till? Men snyggt är det inte... windows 7 är så otroligt fint och modernt tycker jag =)