Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
jag fattar det inte heller. antifarcister?? In my ass!
Kastar all möjlig skit omkring sig. flaskor stenar rökbomber.
åh nej, en röding blev skjuten när han betedde sig som en apa och var motsträvig.
Säg mig, ni som säger att högern mördar vänstern. När hände det senast? Förutom dom 3 nazzarna som hade ihjäl en 21 åring va det va? Det vet jag redan. innan det, när hände det sist?
Björn Söderberg var väl senast de lyckades i Sverige. Två försök att bränna ihjäl folk 2008:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/nazister-tros-ligga-bakom-mordbrand-hos-barnfamilj_2141157.svd
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cyklopen_%28kulturhus%29
Cyklopen brändes när det skulle ha varit en NMR-träff där och var anlagd.
Niklas Frosts knivattack vid slussen 2007 kan ju också nämnas, även om det, har jag för mig, inte var en vänsteraktivist som var offer?
Är allmänt ganska ointresserad av att jämföra vilka som är värst/bäst/tuffast av den autonoma vänstern och den nationella rörelsen, att försöka "tävla" med dem om att vara en "bättre" rörelse är ett totalt jävla misslyckat fokus. Den nationella rörelsen är bara ett hinder för den autonoma vänsterns viktiga arbete, som får oförtjänat mycket fokus från vänstern. Varför det är så är kanske en annan debatt.
Ni kan låta bli att försöka koppla ihop 60- och 70-talens puckoleninister med dagens autonoma vänster. Det finns (vad jag vet, i princip) ingen i dagens autonoma vänster som diggar RAF eller dåtidens (eller dagens) muppiga kommunistgrupper.
Om ni ska kartlägga vänsterextremismen tycker jag ni kan diskutera hur rörelsen håller på att förändras från att fokusera på globaliseringen och toppmötesprotester till att handla mer om lokal organisering och "vardagsaktivism". Ockupationsvågen 2008/2009 och de enstaka ockupationer som genomförts senare till exempel.
Tycker det är bra att sexism och övergrepp inom rörelsen uppmärksammas, man ska inte inbilla sig att könsmaktsordningen upphör bara för att man tycker illa om den. Skönt ändå att det finns tjejer (och killar) som reagerar på det och motverkar det.