2012-11-02, 13:05
Medlem
AldoRaines avatar
Jag har haft en kylnisse hemma hos mig för att felsöka min kyl/frys som hade lagt av under natten. De var här i max 30 min, skruvade loss någon front. Stängde av huvudsäkringen, slog på huvudsäkringen. Då gick kylen igång av någon anledning. Nu rullar det som vanligt.

Idag fick jag en faktura på 1000 jävla spänn. " Felsökning, elektronikfel" står det på fakturan.

Har dom rätt att ta betalt för ett jobb där de inte kan säga mer precist vad felet är!? Skulle jag ringa och fråga dom vad det exakta felet är på min min kyl kommer dom inte kunna svar eftersom dom inte gjorde någon grundlig felsökning direkt. Ett stort jävla rån är vad det är!
Citera
2012-11-02, 13:35
Medlem
ja, du har beställt en tjänst och de har utfört den.
Citera
2012-11-02, 13:36
Medlem
Aberaths avatar
Självklart får dom fakturera för utfört arbete, felsökning.
Citera
2012-11-02, 16:59
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Självklart får dom fakturera för utfört arbete, felsökning.

Dom har ju inte hittat något fel! Jag beställde en tjänst. Dvs en felsökning, då förväntar jag mig att de hittar felet. Som det är nu har dom gissat sig till att det är ett elfel.
Citera
2012-11-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Dom har ju inte hittat något fel! Jag beställde en tjänst. Dvs en felsökning, då förväntar jag mig att de hittar felet. Som det är nu har dom gissat sig till att det är ett elfel.

jag håller på kylnissen, du har fått vad du har beställt.

det är en en felsökning även om man inte hittar felet.

du skulle beställt "felhittning"...
Citera
2012-11-02, 17:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Du måste vara 90-talist av den bortskämda generationen?

Få se nu, du beställde tjänsten felsökning av dem. De åkte hem till dig för att titta på ditt kylskåp och de lyckades till och med få igång kylen igen och du vill inte betala för felsökning för att de inte hittade något fel. Vad fan, de har ju fått igång din kyl igen
Citera
2012-11-02, 19:17
Medlem
Så klart dom ska ha betalt. Dom har ju lag ner tid och arbete på dig.

1000 kr är väldigt billigt för 2 man som lägger minste en timma var på dig.
Citera
2012-11-02, 20:14
Medlem
Hade du varit gladare för om de hade sagt typ "Felsökningen är klar, skiten behöver bara startas om då den hängt sig som en dator kan göra, det är bara att stänga av huvudsäkringen och slå på huvudsäkringen så ska det fungera" Sedan fakturera samma summa + ett extra "PK" tillägg...
Citera
2012-11-02, 22:11
Medlem
INTPs avatar
Målet med felsökningen är att få grejerna att fungera. Mission accomplished. Många fel går inte definiera närmre, precis som i datorer löser sig mycket av att bara startas om eller eventuellt demonteras och sättas ihop igen.
Citera
2012-11-04, 18:20
Medlem
Megahallons avatar
Du hade ju även fått en faktura om de inte hittat felet!
Så vad gnäller du över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in