Håller vi sakta men säkert på och eldar upp allt organiskt material på Jorden (även om vi förvisso har en del kvar att elda upp, to say the least)?
Tänk allt skräp som eldas upp och blir aska.
Vi eldar ved, papper, cigaretter, gamla möbler, kläder, folk som gått och dött, ja allt möjligt organiskt!
Denna organiska massa blir ju till aska, och kan väl knappast komma tillbaks igen och bli exempelvis en maskros (eller om man ska vara petig, en liten beståndsdel av en maskros, eller vad fan som helst som är organiskt)?
Vad jag menar är att jag ser aska som det ultimata slutet för organiskt material. Har jag rätt eller kan skiten "återuppstå" även om det har blivit aska?
Någonstans i bakhuvudet skriker någon "Vad i helvete tänker du med Krafse? En gång i tiden var Jorden förmodligen en brinnande stenjävel, klart organiskt material kan uppstå då din dumme helvetes fan.", men jag tycker det känns så sjukt konstigt att aska skulle kunna "återuppstå" som organiskt material igen. Det finns ju fan ingen logik i det.
Edit: Kortade ner texten lite.
Edit 2: Fan, jag kanske borde ha lagt tråden i molekylärbiologiforumet istället? Hmm..