2012-11-01, 22:49
Medlem
trillaomkulls avatar
Säkert fel forumsdel men vetifan vart jag ska lägga frågan...

Flyttar ut från min lägenhet i kommun A i stockholm, får dock inte tillträde till min nya lya i kommun B i sthlm förens December. Med andra ord är jag hemlös under November månad...

Detta löser jag såklart genom att bo hos polare/föräldrar/hotel etc.

Eftersändning kommer jag beställa så inga problem med posten.

MEN vartfan ska man skriva sig? Ska man stå kvar på sin gamla lägenhet tills inflytt? Eller kan man redan nu skriva sig på sin nya lägenhet, även att ens namn inte står på dörren än? (föredrar detta alternativ..)
Citera
2012-11-01, 23:15
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
Säkert fel forumsdel men vetifan vart jag ska lägga frågan...

Flyttar ut från min lägenhet i kommun A i stockholm, får dock inte tillträde till min nya lya i kommun B i sthlm förens December. Med andra ord är jag hemlös under November månad...

Detta löser jag såklart genom att bo hos polare/föräldrar/hotel etc.

Eftersändning kommer jag beställa så inga problem med posten.

MEN vartfan ska man skriva sig? Ska man stå kvar på sin gamla lägenhet tills inflytt? Eller kan man redan nu skriva sig på sin nya lägenhet, även att ens namn inte står på dörren än? (föredrar detta alternativ..)
hemma hos mamsen och Papsen?

Blir nog enklast om du är fortsatts skriven i den gala lägenheten och lagrar posten enligt
https://www.adressandring.se/privatperson/lagring-av-post/personuppgifter
Citera
2012-11-01, 23:23
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
hemma hos mamsen och Papsen?

Blir nog enklast om du är fortsatts skriven i den gala lägenheten och lagrar posten enligt
https://www.adressandring.se/privatperson/lagring-av-post/personuppgifter

Jo man kanske skulle stå kvar och bara eftersända/lagra posten..

Varför jag inte vill skriva mig där föräldrarna bor är att jag kommer bli upptaxerad som fan då.
Citera
2012-11-01, 23:26
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
Jo man kanske skulle stå kvar och bara eftersända/lagra posten..

Varför jag inte vill skriva mig där föräldrarna bor är att jag kommer bli upptaxerad som fan då.
ett skäl så gott som något, men det spelar för tillfället ingen roll...

Du betalar kommunalskatt enligt den kommuns där du var folkbokförd 1/11 året innan inkomståret. En flytt slår alltså igenom först tidigast året efter flytten

Citera
2012-11-01, 23:28
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
ett skäl så gott som något, men det spelar för tillfället ingen roll...

Du betalar kommunalskatt enligt den kommuns där du var folkbokförd 1/11 året innan inkomståret. En flytt slår alltså igenom först tidigast året efter flytten

ahhhhhh fan det har du ju rätt i, hade jag totalglömt. Då får man ju inte ånjuta Sveriges lägsta kommunalskatt förens nästa år då

Med andra ord spelar det egentligen ingen roll vart jag skriver mig (om jag ens skriver om mig) under November månad..

tack för infon btw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in